Brom platenspeler

Gestart door carbest, juni 05, 2018, 22:21:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jrm


xander32

#17
En toch is het met jou goed gekomen, toch?

Het gaat idd over volgens mij lekspanning, in of uit fase 🤔. In mij geval ook duidelijk iets met een klok en een klepel  :-).

Citaat van: marvin op juni 10, 2018, 00:58:09
Mooi dat er toch wat meer leven in dit onderwerp gekomen is. 

Misschien inderdaad eens de versterker wisselen, of misschien dat er iemand in de buurt woont met een phono-pre ter leen voor een onderzoekje.

Zelf heb ik die laatste wel voor je, omgeving Haarlem.

Verder weet ik te herinneren dat juist geaarde stopcontacten soms meer kwaad dan goed doen.
Zo zie je maar dat die aardlus, als dat het is, niet zomaar even getackeld is. 
Antenne voor de radio loskoppelen, indien aanwezig, als je factoren wilt uitsluiten, schijnt ook wel handig te zijn.


Draaien en wisselen van de stekkers in de stekkerdozen en dan iets op de behuizing meten was ook iets, misschien dat iemand met z'n afgeronde LTS dan verder kan duiden....!?
Ik moet het namelijk doen met een administratieve vooropleiding en een aantal jaartjes city-hoppen op kosten van de staat..... [emoji851]

geoffreyvanvugt

Citaat van: jrm op juni 10, 2018, 11:51:37
Watis het en moet het doen?

Ruisonderdrukker.. Misschien helpt het ook tegen brommen.


https://youtu.be/JmYeG5ziTi4
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Maus

Citaat van: carbest op juni 08, 2018, 21:59:23
Bedank weer voor jullie hulp!

Ik heb precies hetzelfde gedaan en nog steeds de brom cq geen verbetering met wat het was. Dus ook al zijn de versterker en de platenspeler alleen geaard aangesloten, nog steeds de brom.  :-(

Nog een keer nog kritischer gekeken bij de aansluitingen van de versterker. Wanneer ik aan de bedrading zit van de platenspeler naar de versterker dan veranderd de brom in sterkte. Naar mijn mening mag er eigenlijk helemaal geen brom inzitten, wie deelt deze mening? Ik begin nu meer de versterker te verdenken dat hij het probleem gewoon is.

De komende week een tweede versterker regelen om toch meer duidelijkheid te krijgen of de versterker de boosdoener is. Mocht dat het probleem zijn dan mag hij naar de versterker dokter!  :yes: Wordt vervolgd!     

Als je versterker een probleem heeft zou hij zeer waarschijnlijk ook brommen zonder phono aangesloten op de ingang.

Als je de stekker van de platenspeler eruit haalt (stopcontact), heb je dan nog steeds brom?

Maus

Citaat van: xander32 op juni 08, 2018, 07:33:09
... en de meest stabiele bron is ... een cdp welke het signaal van een dt verstoort  :roll:

N.a.v.:   https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9867.0.html


Excuses voor het vervuilen van dit draadje.

:schater: :schater:

Als het eenmaal goed is, heb je er geen last meer van.

carbest

Citaat van: Maus op juni 10, 2018, 17:27:45
Als je versterker een probleem heeft zou hij zeer waarschijnlijk ook brommen zonder phono aangesloten op de ingang.

Als je de stekker van de platenspeler eruit haalt (stopcontact), heb je dan nog steeds brom?

Getest en hij bromt dan ook! Dan moet het bijna wel de versterker zijn!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Maus

Of de kabel tussen speler en versterker.

carbest

Citaat van: Maus op juni 11, 2018, 18:41:48
Of de kabel tussen speler en versterker.

Kan, maar wanneer bij de aansluitingen draai dan veranderd de brom. Ik

Ook gaan de kabels er minder soepel in de versterker dan bijvoorbeeld bij de CD-Speler. Maar ik kan ook last hebben van tunnelvisie [emoji2][emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Maus

Als de brom verandert met aansluitingen, denk ik dat het niet aan de versterker ligt..

geoffreyvanvugt

Citaat van: Maus op juni 11, 2018, 23:34:33
Als de brom verandert met aansluitingen, denk ik dat het niet aan de versterker ligt..

Misschien ligt het aan de aansluiting van versterker...Noem maar wat..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Marvin

Misschien stond het wel in de advertentie.
Bij aanschaf van deze draaitafel een brommer kado...!

carbest

Citaat van: geoffreyvanvugt op juni 12, 2018, 02:19:00
Misschien ligt het aan de aansluiting van versterker...Noem maar wat..

We zullen het morgen horen! Mijn vader neemt zijn versterker mee. Dan kunnen we hopelijk een aantal mogelijke oorzaken uitsluiten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Maus

Misschien had je het al eens getest en gepost...:

Versterker los, zonder andere apparaten, alleen de speakers. Daar de phono op en dan wel of geen tulpkabel aardedraadje, aarde van de stekkers van beide apparaten ook apart los proberen.

carbest

We zijn eruit! We hebben een andere versterker aangesloten en we hadden hetzelfde probleem.
Mijn vader had een koperkabel meegenomen en toen hij de versterker ging aarden aan de radiator was de brom helemaal verdwenen.

We hebben wel het probleem gevonden maar de oplossing is lastiger. Mijn vader maakte denk ik de terecht opmerking dat je de platenspeler helemaal niet aan de versterker kan aarden omdat deze geen geaarde stekker heeft en in de woonkamer geen geaarde stopcontacten zitten. Een kabel los in de woonkamer om de boel te aarden is geen optie met een kleine van twee...

Ten tweede hebben we sinds drie weken een nieuwe vloer. In de oude vloer had ik een mooi gat zitten waar ik de glasvezelkabel naar boven liet komen. Ik had dat gat de perfect kunnen gebruiken om in de kruipruimte de koperkabel ergens te aarde. De vloeren leggers hebben nu de kabel heel mooi weggewerkt dus moet ik opnieuw een gat boren. En dat laatste ga ik niet doen... die vloer was me al duur genoeg! En mijn wederhelft vind dat ook geen goed idee.

Een aparte phono voorversterker, kan dat het probleem oplossen of moet die ook geaard worden? Zijn er nog andere oplossingen of moet de de platenspeler maar op Marktplaats zetten... 



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.