Firmware upgrade SR7012

Gestart door dikdejong, juni 02, 2018, 13:41:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dikdejong

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en hoop een prettige tijd hier te gaan doorbrengen!

Ik heb sinds kort een SR7012. Had de laatste firmware upgrade, ik denk dat dat die van februari jl. is.
Gisteren ging de receiver, terwijl hij spelend aanstond, op stand-bye, ging uit dus en ging een upgrade installeren!

Ik lees nergens op marantz sites over een nieuwe upgrade. Heeft iemand dezelfde gebeurtenis?
Hij heeft wel netjes ge-upgrade en ging na paar minuten weer vanzelf aan en ging verder waar hij gebleven was.
Vond het wel raar. Ik weet dat ik in de instellingen automatisch upgraden heb ingesteld dus weet ik dat ik geen melding onscreen krijg dat er een nieuwe upgrade zou zijn. Maar toch. Ik zie het ook nergens vermeld staan dat die beschikbaar zou zijn. Als ik op de Marantz site mijn type en serienummer aangeef zie ik niet de nieuwe upgrade staan. Ik dacht ff: He, dat is de lang verwachte DTS: VirtualX update? Maar kan nergens zien of dat zo is.
Marantz SR7012, Adcom GFA7700, John Bowers Active One fronts, center & surround; zelfbouw ACR/Fostex, Tannoy T125 surround back, JBL Control One Pro 4x height, Tannoy Sub Saturn15, Sony ubp-x800 UHD/BD player

NB

Hoi, prettig verblijf hier toegewenst.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

geoffreyvanvugt

Mijn 7011 kreeg ook een update. Nog niet geinstalleerd...
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Age

Welke update is het dan? Kan je een nummer zien?
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz PM-700 / LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 & DUAL SC621 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC
Tannoy R3 front /  RC center / R2 rear-back / R1 back/4 Tannoy mR High / Sub: SVS PB-1000

dikdejong

Nee, kan geen nummer zien. Bij checken firmware in de instellingen van de sr7012 zegt tie; laatste versie.

Vind het ook vreemd dat hij dan zomaar uitgaat en gaat updaten. Kan in de handleiding ook niet terugvinden dat het zo werkt, word niets over gezegd.
Marantz SR7012, Adcom GFA7700, John Bowers Active One fronts, center & surround; zelfbouw ACR/Fostex, Tannoy T125 surround back, JBL Control One Pro 4x height, Tannoy Sub Saturn15, Sony ubp-x800 UHD/BD player

CBdicX

Citaat van: dikdejong op juni 02, 2018, 13:41:21
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en hoop een prettige tijd hier te gaan doorbrengen!

Ik heb sinds kort een SR7012. Had de laatste firmware upgrade, ik denk dat dat die van februari jl. is.
Gisteren ging de receiver, terwijl hij spelend aanstond, op stand-bye, ging uit dus en ging een upgrade installeren!

Ik lees nergens op marantz sites over een nieuwe upgrade. Heeft iemand dezelfde gebeurtenis?
Hij heeft wel netjes ge-upgrade en ging na paar minuten weer vanzelf aan en ging verder waar hij gebleven was.
Vond het wel raar. Ik weet dat ik in de instellingen automatisch upgraden heb ingesteld dus weet ik dat ik geen melding onscreen krijg dat er een nieuwe upgrade zou zijn. Maar toch. Ik zie het ook nergens vermeld staan dat die beschikbaar zou zijn. Als ik op de Marantz site mijn type en serienummer aangeef zie ik niet de nieuwe upgrade staan. Ik dacht ff: He, dat is de lang verwachte DTS: VirtualX update? Maar kan nergens zien of dat zo is.

Ik denk wel dat het DTS VirtualX is, want daar was het "wachten" op.

Bij mij deed de Denon (X8500H) het zelfde en kreeg ik inderdaad VirtualX.
Het werkt alleen als er er een max 7.1 signaal binnen komt, zodra dit Atmos / DTSX is, krijg je geen V=X, want zo komt het in het display, bijvoorbeeld Dolby Digital V=X of gewoon DTS VirtualX.

Ik heb op dit moment geen hoogte speakers hangen want ik ben bezig 6 plafond speakers aan te leggen dus heb ik nu een 7.1 opstelling. wat dus 7.1.6 gaat worden.
Met schakelen van 7.1 naar V=X merk ik wel wat verschil maar het kan geen hoogte speakers vervangen.
Het is duidelijk een "geknutseld" geluid wat bij mij zwaar over komt, iets teveel bass en niet helder genoeg, en ik vind de Center te nadrukkelijk aanwezig in V=X.
Als je echt hoogte effecten wil ga dan voor 4 Height speakers hoog aan de muur, of 2/4 plafond speakers.
Ik gebruik daarvoor de KEF T101 en die zijn zo met Bison Polymax met de muurplaat aan het plafond te lijmen en er hoeft dan niet geboord te worden :-)

Ik blijf altijd van mening, monteer speakers op de plek waar je het geluid vandaan wil horen komen !
Heb ook Dolby Enabled getest, de plafond kaatsers, en daarvoor geld het zelfde als V=X, het doet wel wat maar kan niet op tegen speakers op die plek.
Als ik moet kiezen tussen DE en V=X dan zou ik mijn speaker geld in de zak houden en V=X toepassen.
Maar dan wel de Audyssey APP kopen (10 euro) en dat donkere geluid van V=X er uit halen.

dikdejong

De Marantz sr7012 geeft nu als laatst geïnstalleerde firmware aan: 5130-7201-8332-4154. DTS versie: 3.90.35.00

Op de officiële firmware info site van Marantz word deze upgrade niet vermeld, ook niet in tekst. Dus wanneer ik mijn serienummer intyp en type dan geeft het overzicht deze upgrade niet aan. Er staan upgrades vermeld, maar die zijn allemaal van 2017. Wellicht houden ze het vertraagd bij. Heel vertraagd dan he ;-).

Tja, en DTS:VirtualX: met mijn opstelling van 7.1.4 heb ik er niet veel aan. Dan word het sowieso niet aangegeven als geluidsuitvoer optie. Moet je de bron naar PCM schakelen, en dat wil ik niet omdat ik gewoon de aangegeven bron wil hebben. Daarnaast: Dolby wil niet dat het gebruikt word met andere geluidsformats dan die zij zelf aangeven. DTS, DTS HD-master etc. blokkeren sowieso een DTS:VirtualX gebruik.
Marantz SR7012, Adcom GFA7700, John Bowers Active One fronts, center & surround; zelfbouw ACR/Fostex, Tannoy T125 surround back, JBL Control One Pro 4x height, Tannoy Sub Saturn15, Sony ubp-x800 UHD/BD player