Denon AVC X8500H ervaring

Gestart door CBdicX, mei 29, 2018, 12:38:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, iemand op dit forum met een Denon X8500H die wat ervaringen kan delen ?
Ik krijg deze als het goed gaat donderdag 31-5  binnen van Marcel H&C, en ben benieuwd of er al gebruikers zijn die misschien wat probleempjes of andere storende dingen gevonden hebben ?

pameijer

Mijn grootste probleem met dit machtige apparaat is dat ik hem niet heb....  :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op mei 29, 2018, 12:52:17
Mijn grootste probleem met dit machtige apparaat is dat ik hem niet heb....  :roll:

LOL :-)
Maar , je komt er toch ook niet bekaaid af, of wel ? ;-)

CBdicX

#3
Nou, ik heb de X8500H nu een aantal dagen staan en deze bevalt goed, maar niet "beter" dan zijn voorganger de X6400H.
Waar het mij om ging was dat ik iedere mogelijke speaker setup zou kunnen toepassen, wat met 9 en 11 kanaal receivers iets beperkter is.
Ook het mixen binnen een opstelling met hoogte kanalen wilde ik maximaal hebben, en dat is prima voor elkaar met de 8500, had ook niet anders verwacht.
Werkelijk iedere denkbare combi rolt eruit.

Het met de 8500 zo dat mocht iemand zo ver gaan dat er ook Height speakers worden opgehangen samen met de Top speakers, de 8500 kan schakelen, dus voor Auro 3D de Height speakers gebruikt, en voor Dolby/DTS de Top speakers.
Wat vreemd is met Auro, is dat Auro de VOG gebruikt, een mono Top Surround speakers en dit is dus wel een plafond speaker, maar eentje.
Wel kan je meerdere speakers parallel schakelen om zo toch op iedere plek een VOG te hebben.
Het is dus helaas niet in te stellen dat Auro de 2 Top Middle speakers gebruikt voor VOG.

Maar goed, dit staat los van de 8500, die wil wel maar kan niet.
Verder is het een dijk van een receiver, lood zwaar, mooi afgewerkt, tot op heden foutloos, en een top geluid, maar dat gold ook voor zijn voorgangers.

EDIT 10-6

DTS kan helaas ook niet met 6 plafond speakers werken, DTS is "gelimiteerd" tot 4 hoogte kanalen op dit moment, in de wandelgangen word er wel gefluisterd dat er een update gaat aankomen om dit te veranderen, maar wanneer........
Dus op dit moment is Dolby de enige die alles kan aansturen, wat en hoe een gebruiker wil met de 8500 !