Marantz sr5008 geluid zacht

Gestart door barrye32, mei 29, 2018, 11:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barrye32

Beste marantz liefhebbers,

Na een tijdje een denon te hebben gehad, deze gaf wat problemen. Nu een marantz sr5008, maar klopt het dat het geluid zowat tot 70 a 80(0 tot 100) moet qua volume om er een beetje geluid uit te krijgen ??
Ook mis ik de bas, er zitten een set wharfedale speakers (5.1 diamond 9.5 op de marantz aangesloten.
Heb audyssey  ook al ingesteld maar vind het geen verbetering.
Iemand een idee 

Marvin

Wat voor schaal indeling heeft deze versterker voor je volume?

Voorbeeld, hier draait het van -70 tot +20.

barrye32

Ik kan hem instellen van 0 tot 99 of de schaal - 70 +20( meen ik) kan dus kiezen welke stand ik gebruik.
Vind ik het met vergelijking van de denon wat tegen vallen, net of er iets mist qua vermogen en bas

Cornelis1921

#3
Citaat van: barrye32 op mei 29, 2018, 19:43:48
Ik kan hem instellen van 0 tot 99 of de schaal - 70 +20( meen ik) kan dus kiezen welke stand ik gebruik.
Vind ik het met vergelijking van de denon wat tegen vallen, net of er iets mist qua vermogen en bas
De gemiddelde Denon A/V-receiver heeft sowieso betere specs dan die van Marantz, vooral van die
in het lagere prijssegment.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Altijd moeilijk op afstand te bepalen of er iets niet klopt.
Als je die schaal indeling eens veranderd, hoe ver moet je hem dan open draaien om de tv te kunnen volgen?

Hier zit dat rond -40.
Zegt niet direct heel veel, maar geeft wel aan of het een beetje normaal is.

barrye32

Rond de - 27 en dan heb ik de front L en R + centerspeaker op +2 db staan.
Denk dat het wel zo hoort, vermogen is gewoon een stuk minder als de denon
Verder wel een top apparaat, met mooi zuiver geluid. Zal anders de audyssey van de denon eens proberen, misschien is deze microfoon ook niet helemaal goed.
Zal mijn bevindingen nog wel posten.

Bedankt alvast


Marvin

Als je maar voldoende over hebt om goed te kunnen knallen, dat zou richting de nul toch wel het geval moeten zijn lijkt me. 

Marvin

Als je hem vol open moet draaien om er wat geweld uit te persen, is het de moeite waard om nog eens wat dingen na te lopen.