Sansui AU-5900 Opknappen?

Gestart door Simon_Jaarsma, mei 24, 2018, 21:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Beste mede hobbyisten,

Ik heb een Sansui au 5900 waar meerdere problemen mee zijn...

Na het inschakelen komt er eerst geen geluid uit. Naar een paar seconden hoor je een luide kraak/plof geluiden. Dit duurt maar een paar seconden en dat stopt het, en komt dan vervolgens weer terug.

Ook is de cosmetische staat niet mooi zie foto's.

Sommige knoppen draaien een beetje door plastic bevestiging in de knop zelf is versleten.

Speaker aansluitingen zijn klemmen deze gaan moeilijk open of dicht.


Ik heb zelf geen ervaring met Sansui en weet niet als deze versterker het waard is om op te knappen.

VintageStereo op YT

Vinyl_Fuchs

#1
Citaat van: Simon_Jaarsma op mei 24, 2018, 21:21:42
Beste mede hobbyisten,

Ik heb een Sansui au 5900 waar meerdere problemen mee zijn...

Na het inschakelen komt er eerst geen geluid uit. Naar een paar seconden hoor je een luide kraak/plof geluiden. Dit duurt maar een paar seconden en dat stopt het, en komt dan vervolgens weer terug.

Ook is de cosmetische staat niet mooi zie foto's.

Sommige knoppen draaien een beetje door plastic bevestiging in de knop zelf is versleten.

Speaker aansluitingen zijn klemmen deze gaan moeilijk open of dicht.


Ik heb zelf geen ervaring met Sansui en weet niet als deze versterker het waard is om op te knappen.
Goddelijk design. Die Sansui's uit die periode.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

HAL9000

Beste Simon,

Ja deze sansui's ken ik goed. Zijn echt niet slecht gebouwd en klinken erg goed. Sansui is Sansui niet als er niet een berg problemen mee zijn. je zal zien dat veel klein signaal torren oxidatie problemen hebben. Ook de zener diodes zijn erg slecht van deze versterkers. veiligheid weerstanden kunnen ook van discutabele kwaliteit zijn.
Hoop werk zo'n Sansui, maar voor een liefhebber zeker wel waard. Overigens is de constructie van deze versterker niet de meest simpele.   :no:

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Citaat van: HAL9000 op mei 25, 2018, 11:07:39
Beste Simon,

Ja deze sansui's ken ik goed. Zijn echt niet slecht gebouwd en klinken erg goed. Sansui is Sansui niet als er niet een berg problemen mee zijn. je zal zien dat veel klein signaal torren oxidatie problemen hebben. Ook de zener diodes zijn erg slecht van deze versterkers. veiligheid weerstanden kunnen ook van discutabele kwaliteit zijn.
Hoop werk zo'n Sansui, maar voor een liefhebber zeker wel waard. Overigens is de constructie van deze versterker niet de meest simpele.   :no:

Jon

jeej simpel is het nooit maar dat maakt niet uit. Een uitdaging moet er zijn!

ik had in ieder geval al gezien dat de printjes stekkertjes hebben ipv het snoer aan het bord zelf te solderen dit maakt het in ieder geval wel een stuk makkelijker.

Ik zal zien wat ik maken!
VintageStereo op YT

Cornelis1921

Simon, heel veel succes met de restoratie en alvast veel plezier met het resultaat.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Simon_Jaarsma

Citaat van: Cornelis1921 op mei 28, 2018, 04:00:49
Simon, heel veel succes met de restoratie en alvast veel plezier met het resultaat.

Zijn dit zulke goede versterkers dan?
VintageStereo op YT

Marvin

Sansui.
Alleen de naam klinkt al lekker.

Tjalling Frankena

Samen met marantz een pron merk