Sansui AU-5900 Opknappen?

Gestart door Simon_Jaarsma, mei 24, 2018, 21:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Beste mede hobbyisten,

Ik heb een Sansui au 5900 waar meerdere problemen mee zijn...

Na het inschakelen komt er eerst geen geluid uit. Naar een paar seconden hoor je een luide kraak/plof geluiden. Dit duurt maar een paar seconden en dat stopt het, en komt dan vervolgens weer terug.

Ook is de cosmetische staat niet mooi zie foto's.

Sommige knoppen draaien een beetje door plastic bevestiging in de knop zelf is versleten.

Speaker aansluitingen zijn klemmen deze gaan moeilijk open of dicht.


Ik heb zelf geen ervaring met Sansui en weet niet als deze versterker het waard is om op te knappen.

VintageStereo op YT

Vinyl_Fuchs

#1
Citaat van: Simon_Jaarsma op mei 24, 2018, 21:21:42
Beste mede hobbyisten,

Ik heb een Sansui au 5900 waar meerdere problemen mee zijn...

Na het inschakelen komt er eerst geen geluid uit. Naar een paar seconden hoor je een luide kraak/plof geluiden. Dit duurt maar een paar seconden en dat stopt het, en komt dan vervolgens weer terug.

Ook is de cosmetische staat niet mooi zie foto's.

Sommige knoppen draaien een beetje door plastic bevestiging in de knop zelf is versleten.

Speaker aansluitingen zijn klemmen deze gaan moeilijk open of dicht.


Ik heb zelf geen ervaring met Sansui en weet niet als deze versterker het waard is om op te knappen.
Goddelijk design. Die Sansui's uit die periode.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

HAL9000

Beste Simon,