Crossover pre outs Marantz 8002

Gestart door drukje, mei 22, 2018, 12:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drukje

Weet iemand of ik, wanneer ik de crossover instel of ik de fronts op small zet, de Marantz dan ook de pre-outs afknijpt? Ik heb momenteel namelijk actieve fronts via de pre-outs en wil deze voorzien van een sub. Dan is het wel zo handig als de fronts het laag niet meer binnen krijgen. Dit kan uiteraard met een miniDSP o.i.d. ertussen maar als de Marantz dit zelf al doet dan scheelt dat weer.

Marvin

Subwoofer met pre in en pre out zoeken, dan zou die functie in de sub moeten zitten.

drukje

Dat snap ik. Die zijn beperkt.
Maar doet de Marantz het nu?

Marvin

Volgens mij niet, je zou het eens kunnen testen met een sinus van 50hz.

drukje

getest door op youtube gewoon een 50hz wave op te zoeken en die via de chromecast te spelen op de Marantz.
Het maakt geen donder uit of ze of small of large staan en waar de crossover op staat, de JBL's krijgen de 50hz gewoon.

Dus een subje erbij alleen is geen oplossing. Daar moet ene DSP op de fronts naast komen (die ook wel meteen de sub kan regelen) of analoge fronts.

DansaN

Citaat van: drukje op mei 22, 2018, 14:21:59
getest door op youtube gewoon een 50hz wave op te zoeken en die via de chromecast te spelen op de Marantz.
Het maakt geen donder uit of ze of small of large staan en waar de crossover op staat, de JBL's krijgen de 50hz gewoon.

Dus een subje erbij alleen is geen oplossing. Daar moet ene DSP op de fronts naast komen (die ook wel meteen de sub kan regelen) of analoge fronts.
Heb je in het instellingen menu wel eerst aangegeven dat je een sub gebruikt?
Ik neem tenminste aan dat je dit in het menu voor speakerinstellingen ergens aan kunt geven, net als bij een nieuwere SR.

Als je receiver "denkt" dat je 2.0 of 5.0 speelt, lijkt het mij logisch dat de speakers het volledige signaal krijgen ongeacht cross-over en speaker "formaat".

drukje

Als je de speakers op small zet staat subwoofer automatisch op yes.

Marvin

#7
Zit eens achterop mn subs te kijken en daar kan ik gewoon actieve luidsprekers op kwijt, dus een hele speciale subwoofer is daar niet voor nodig.

Tenzij ik iets speciaals heb staan zonder dat ik het weet, dat kan natuurlijk. 

Wat ik van mijn subs meen te herinneren is dat ze de aangesloten luidsprekers  Een filter geven van  75hz.

Ik heb ook subs voor links en rechts en heb mn receiver ook niet verteld dat ik ze heb. 4.0 dus, in mijn geval zonder center.
Alleen doe ik het met passieve luidsprekers, aangestuurd via het filter van de sub.


drukje

Ik zeg ook niet dat ze zeldzaam zijn maar het zijn er in ieder geval minder.
Fronts wil ik bij voorkeur gewoon op mn receiver hebben maar goed een miniDSP ertussen lost het op.

Ik hoopte dat de Marantz het kan maar dat blijkt niet zo te zijn.

Marvin

Ja zie je, dat wist ik niet. [emoji4]

Een dsp kan wel mooier zijn natuurlijk.

drukje

Ah, ik had m op source direct....