Naim Uniti Nova

Gestart door Rob46, mei 20, 2018, 14:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

'Bijna' alles in 1 oplossing van Naim. Daar vinden wij wat van, of niet?

renes59

#1
Mooi apparaat, vind Naim sowieso mooi spul. Kan het alleen niet betalen, € 5250, er zijn weinigen die dat voor een hobby kunnen uitgeven.
Al nadenkende, wat kunnen zulke apparaten beter dan een laptop met goede geluidskaart, een goede dac en een goede versterker? Dat is veel goedkoper en je kunt er meer mee. Heb het dan niet alleen over Naim maar al van dit soort apparaten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jrm

Citaat van: Rob46 op mei 20, 2018, 14:31:39
'Bijna' alles in 1 oplossing van Naim. Daar vinden wij wat van, of niet?

Alles in 1, heeft nooit mijn voorkeur, als een onderdeel stuk gaat.dan is alles even niet bruikbaar.

Wat vind jezelf ervan?

xander32

Citaat van: jrm op mei 20, 2018, 20:05:19
Alles in 1, heeft nooit mijn voorkeur, als een onderdeel stuk gaat.dan is alles even niet bruikbaar.

Wat vind jezelf ervan?

:gp:

... daarnaast spreekt de voorgaande serie van Naim mij betreffende de looks veel meer aan en waar ik/niemand vrolijk van gaat worden is dat de betrouwbaarheid van Naim schijnbaar om te huilen is.

DansaN

Citaat van: xander32 op mei 20, 2018, 21:05:32
waar ik/niemand vrolijk van gaat worden is dat de betrouwbaarheid van Naim schijnbaar om te huilen is.
Hoe kom je tot deze conclusie?
Heb je daar ook een feitelijke onderbouwing voor?
Er zijn immers voor elk merk wel mensen te vinden die dit beweren (ook op dit forum over Marantz [emoji6]).

Ik vind deze Uniti serie persoonlijk wel wat hebben.
Mooie oplossing en ben wel benieuwd hoe dit klinkt.

xander32

In het Naim draadje op een buurforum en op een specifiek engels Naim georiënteerd forum, klagen de gebruikers over de betrouwbaarheid, m.n. over brommende trafo's.
Feitelijke onderbouwing; niet  :no:. Voldoen de gebruikerservaringen; ja  :yes:.

Voorts lees je waarschijnlijk over het woordje 'schijnbaar' heen   :wink:.

Citaat van: DansaN op mei 20, 2018, 23:14:11
Hoe kom je tot deze conclusie?
Heb je daar ook een feitelijke onderbouwing voor?
Er zijn immers voor elk merk wel mensen te vinden die dit beweren (ook op dit forum over Marantz [emoji6]).

Ik vind deze Uniti serie persoonlijk wel wat hebben.
Mooie oplossing en ben wel benieuwd hoe dit klinkt.

mountainbiker

Citaat van: renes59 op mei 20, 2018, 15:08:55
Mooi apparaat, vind Naim sowieso mooi spul. Kan het alleen niet betalen, € 5250, er zijn weinigen die dat voor een hobby kunnen uitgeven.
Al nadenkende, wat kunnen zulke apparaten beter dan een laptop met goede geluidskaart, een goede dac en een goede versterker? Dat is veel goedkoper en je kunt er meer mee. Heb het dan niet alleen over Naim maar al van dit soort apparaten.
Klopt. Als er 1 ding is dat ik geleerd heb over audio/apparaten is dat je je portemonnee heel goed in de gaten moet houden.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

pameijer

Ik heb een tijdje een Naim SuperUniti in huis gehad. Destijds nog aangesloten op mij ProAcs D15. Mijn bevindingen kun je hier nog teruglezen. Mooi spul dat Naim. Deze Nova is wel handig met alles in 1. Echter, met een Shield heb je ook alles in 1 plus meer en dat werkt ook nog s snel. Alle apparaten met streamingfuncties die geen mediaplayer zijn zijn iha retetraag, zelfs megadure TV's, receivers etcetera. Onverteerbaar.

Daarnaast, serieus, €5249?  Moet wel verdomd goed klinken dan... O ja, als Spotify, Google , Apple of wie dan ook zijn API aanpast moet Naim zijn firmware upgraden. Doen ze dat over zeg 8 jaar ook nog??
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pietjepc

Het schijnt dat met updates ook het geluid verandert. Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar zou ik niet heel blij van worden...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

... ach, voor zo'n prijsje mag je niet al te kritisch zijn  :-D.

Citaat van: pietjepc op mei 21, 2018, 15:57:14
Het schijnt dat met updates ook het geluid verandert. Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar zou ik niet heel blij van worden...

Marvin

Ik denk dat wanneer je iets wilt hebben wat in functionaliteit een pc wilt nadoen, je beter af bent met iets waar Dell oid op staat.
Heb de Shield ook al voorbij zien komen, ook een goeie optie.

Ik begrijp dat dit mooier staat, meer aanzien heeft voor sommigen.
Maar het zijn veelal brakke aftreksels van een crappy laptop met een mooie dac aan een stereo bakkie.
Waar opzich niets mis mee is, maar niet voor +5000€ natuurlijk.
Moeten nog luidsprekers bij ook he. 


pameijer

Citaat van: marvin op mei 21, 2018, 16:27:16
Ik denk dat wanneer je iets wilt hebben wat in functionaliteit een pc wilt nadoen, je beter af bent met iets waar Dell oid op staat.
Heb de Shield ook al voorbij zien komen, ook een goeie optie.

Ik begrijp dat dit mooier staat, meer aanzien heeft voor sommigen.
Maar het zijn veelal brakke aftreksels van een crappy laptop met een mooie dac aan een stereo bakkie.
Waar opzich niets mis mee is, maar niet voor +5000€ natuurlijk.
Moeten nog luidsprekers bij ook he.
Ach volgens velen kun je hier dan prima een el cheapo setje KEF's LS50 aan hangen. Die presteren namelijk steeds beter als ze aan betere versterking hangen  violent1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15