Pioneer SA-508 Defect

Gestart door Simon_Jaarsma, mei 15, 2018, 20:02:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Citaat van: AkTeVox op mei 18, 2018, 17:34:00

Een Duvel of Westvleteren 12° kan nooit kwaad.  :-D :-D :-D

En piraat of gulden draak ook niet hoor  :wink:
VintageStereo op YT

Maus

Ik heb Tickopur R33 geloof ik. De carburateur word er brandschoon van maar verder nog niet echt nette resultaten geboekt..

Simon_Jaarsma

#17
Citaat van: Maus op mei 18, 2018, 18:38:23
Ik heb Tickopur R33 geloof ik. De carburateur word er brandschoon van maar verder nog niet echt nette resultaten geboekt..
Toch niet? Ik had het willen proberen met wc eend maar dat ging ook niet heel best.

Maar even zonder gekkigheid deze bridges (zie foto) zijn door, dat lijkt mij niet de bedoeling. Nu Ik ze iets veder van elkaar heb gehaald werkt het andere kanaal ook niet meer dus het lijkt mij dat deze doorverbonden moet zijn



VintageStereo op YT

AkTeVox

Citaat van: Maus op mei 18, 2018, 18:38:23
Ik heb Tickopur R33 geloof ik. De carburateur word er brandschoon van maar verder nog niet echt nette resultaten geboekt..


:-D :-D :-D :-D

AkTeVox

Citaat van: Simon_Jaarsma op mei 18, 2018, 18:48:28
Toch niet? Ik had het willen proberen met wc eend maar dat ging ook niet heel best.

Maar even zonder gekkigheid deze bridges (zie foto) zijn door, dat lijkt mij niet de bedoeling. Nu Ik ze iets veder van elkaar heb gehaald werkt het andere kanaal ook niet meer dus het lijkt mij dat deze doorverbonden moet zijn

Dit klopt inderdaad niet. Je zit op het goede spoor! HB

Simon_Jaarsma

Dus maar even een setje nieuwe draadjes in. En kijken wat hij doet
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Citaat van: Simon_Jaarsma op mei 18, 2018, 19:47:54
Dus maar even een setje nieuwe draadjes in. En kijken wat hij doet
Dit zou het moet doen lijkt mij

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Hoe groot zou de kans zijn dat de eindtrap erdoor heen gaat? volgens de service manual moet de kabel doorgeknipt worden als de offset beneden de 4.5mv is. En zoeken naar een defect onderdeel
VintageStereo op YT

thanatos

Ze zijn dus niet je oorzaak van de storing.

Meet je bias ? is deze regelbaar ? Blijkbaar zorgen ze voor een groter/kleiner regelbereik van je ruststroom.

Weet niet of je met een scoop werkt. Maar bij uitval klachten of slecht contact zet ik er een signaal op die ik volg. Jij kan gewoon audio of een test signaal voeren en dan met een houtje of iets anders niet geleidends even alle componenten afgaan. Zachtjes er tegen tikken en luisteren/zien of er wat gebeurt. Zo kun je redelijk makkelijk slechte contacten opsporen.

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op mei 18, 2018, 20:58:02
Ze zijn dus niet je oorzaak van de storing.

Meet je bias ? is deze regelbaar ? Blijkbaar zorgen ze voor een groter/kleiner regelbereik van je ruststroom.

Weet niet of je met een scoop werkt. Maar bij uitval klachten of slecht contact zet ik er een signaal op die ik volg. Jij kan gewoon audio of een test signaal voeren en dan met een houtje of iets anders niet geleidends even alle componenten afgaan. Zachtjes er tegen tikken en luisteren/zien of er wat gebeurt. Zo kun je redelijk makkelijk slechte contacten opsporen.
Nee deze kun je niet regelen. En helaas heb ik geen scope (zijn vrij duur). Is het mogelijk om hem aan te zetten of blaas ik dan de zooi op?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT

thanatos

Nee je blaast niks op. Zoals ik de manual lees brugjes opknippen bij <4.4mV om hogere ruststroom te krijgen. Dus met open brugjes krijg je hogere bias, gesloten dus minder.

Wel even de multimeter op de testpunten zetten en meten.

Scope kost je 50-125€ voor een simpele Hameg of instap Tektronix.

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op mei 18, 2018, 21:55:01
Nee je blaast niks op. Zoals ik de manual lees brugjes opknippen bij <4.4mV om hogere ruststroom te krijgen. Dus met open brugjes krijg je hogere bias, gesloten dus minder.

Wel even de multimeter op de testpunten zetten en meten.

Scope kost je 50-125€ voor een simpele Hameg of instap Tektronix.
Prima dan zet ik hem zometeen aan. Dat zijn dan wel oude maar dat maakt niks uit?


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT

thanatos

Oude analoge scopes zijn juist perfect voor audio.. een 10-20mhz scope is al zat. Je ziet op zo'n analoge scope alles wat je wilt zien.

Ik heb een 2225 Tektronix en dat is een wereldding voor €125,- wat ik er ooit voor gegeven heb. Zoek maar een op Youtube naar de 2225 / EEVblog van Dave Jones.

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op mei 18, 2018, 22:03:42
Oude analoge scopes zijn juist perfect voor audio.. een 10-20mhz scope is al zat. Je ziet op zo'n analoge scope alles wat je wilt zien.

Ik heb een 2225 Tektronix en dat is een wereldding voor €125,- wat ik er ooit voor gegeven heb. Zoek maar een op Youtube naar de 2225 / EEVblog van Dave Jones.
Ja ik ken dat kanaal inderdaad ik kan dezelfde krijgen voor een goed prijs dus dan ga ik daar ook voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Bedankt nog voor de tip! ik heb een Techtronix 2225 weten te bemachtigen voor €50 zonder probes
VintageStereo op YT