Denon surround en toch mooi stereo via PMA 1500ae met P direct?

Gestart door Frits, juni 15, 2018, 21:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frits Denon

Ik heb een tijdje geleden  mijn Marantz SR 6009 de deur uitgedaan omdat wij meer muziek luisterden. Ik heb toen een Denon PMA1500ae gekocht en ben daar zeer tevreden mee.

Nu vraag ik mij af hoe het werkt met P direct op mijn 1500ae. Als ik een goede AVR koop, hoe werkt het dan met de aansluitingen zodat ik wel een redelijk goed surround geluid krijg en dan voor stereo de kwaliteit houdt die ik nu heb?

Beschikbaar is nu een 1500ae met een DBT3313 UD voor CD en DVD en een complete surround set speakers van Hepta en een Rel sub.

Voor surround het liefst een (wellicht wat oudere?) Denon AVR of toch een Marantz?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Faxe

Je sluit de front speakers en cd speler (analoog) aan op je versterker en de andere luidsprekers en je cd speler (digitaal) aan op je reciever. Wil je naar stereo muziek luisteren dan zet je de versterker aan en luister je via de front speakers naar de cd speler via de analoge uitgang. Kijk je een film dan druk je op de versterker de p direct knop in. Hierdoor gaat het geluid voor de front speakers van  je reciever via een aparte kabel naar je versterker en gebruik je de versterker alleen als eindversterker voor de front speakers. Mooie oplossing als je zowel HT al stereo wil.

Frits Denon

Hoe zit het dan met het volume van de 1500? gaat dit mee met de receiver en is dan op het juiste niveau?

Verder de sub via high Level Out op de 1500 voor muziek en via tulp op de AVR? Kan, dacht ik, met Rel.

En dan een AVR 1910, 2310 of 3310?  De laatste mogelijk de beste uit die tijd?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Faxe

Bij HT gaat het volume via de reciever. Van de versterker gebruik je dan alleen de eindversterker. In stereo gaat het volume via de versterker. Heb zelf geen ervaring met subwoofers

rexp

Kies dan wel een receiver met pre outs. De 1910 heeft die niet, de 2310 en hoger wel.

Frits Denon

Dit topic even updaten.

I.p.v. de 1500 staat hier nu de 2010 te draaien. Top versterker. Zit nu te kijken of ik de 2.1 set op een eenvoudige wijze kan uitbreiden naar een surround als we een keer naar een film kijken. Ik wil er toch liever geen receiver bij.

Ik denk nu aan uitbreiding met een Yamaha YSP 2700 met draadloze sub. Zou goed werken aldus wat reviews die ik erover gelezen heb. Voordeel: Geen rearspeakers te plaatsen met weg te werken draden, Grotere center is dan de soundbar en het belangrijkste, geen extra receiver nodig.

Vraag me nu af of ik de Denon dan ook nog kan gebruiken voor de fronts via P direct. De Yamaha zou daarvoor dan wel een uitgang moeten hebben. Kan dit?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4