aparte instelingen HT en Stereo

Gestart door govi73, mei 12, 2018, 23:53:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

govi73

Ik heb verschillende Marantz receivers gehad. Bij geen enkele is het mogelijk om een stereo instelling te maken met een high end (large) en voor HT een low end (small). Weet iemand of dit mogelijk is met nieuwe types of draaf ik door met m'n wensen?

CBdicX

#1
Citaat van: govi73 op mei 12, 2018, 23:53:10
Ik heb verschillende Marantz receivers gehad. Bij geen enkele is het mogelijk om een stereo instelling te maken met een high end (large) en voor HT een low end (small). Weet iemand of dit mogelijk is met nieuwe types of draaf ik door met m'n wensen?

Ja hoor, kan wel (dit is wel op een Denon X6400H)

Ga naar Luidsprekers > Handmatige setup > 2ch Afspelen > Instellen Handmatig > daar Front op Groot (staat standaard op Klein)
Hier kan je trouwens alles instellen mbt Stereo (Direct) gebruik.

Marvin

Volgens mij bedoeld hij een instelling voor muziek luisteren en een andere instelling voor films vastleggen, dat doen ze niet.

CBdicX

Citaat van: marvin op mei 15, 2018, 12:15:16
Volgens mij bedoeld hij een instelling voor muziek luisteren en een andere instelling voor films vastleggen, dat doen ze niet.
Heb dit niet getest maar volgens mij kan dat via de smart select knoppen, mits alles goed ingesteld staat in het 2ch menu.

Marvin

Oké.
Dat is nieuw voor me, zal dan vast enkel in de Denon zitten??

CBdicX

Citaat van: marvin op mei 15, 2018, 13:02:33
Oké.
Dat is nieuw voor me, zal dan vast enkel in de Denon zitten??

De "hogere" receiver modellen hebben Smart select en Quick select, 4 stuks.
Smart select is Marantz, Quick select is Denon.
Onder deze 4 knoppen kan je iedere instelling opslaan die je maar wil.
Werkelijk iedere combi is mogelijk, zelfs met en zonder Audyssey bijvoorbeeld.
Ook beeld modes, audio modes en andere handmatige instellingen zoals LFC instelling worden bewaard per knop.
Je kunt dus 4 settings bewaren, of zoals ik voor 4 verschillende bronnen.
Goede optie die naar mijn weten alleen D&M heeft.

Marvin