Android naar oa NR1602 streamen. En nu nog spotify..?

Gestart door MariooooNL, mei 11, 2018, 02:11:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MariooooNL

Wellicht bekend, maar ik ben zelf redelijk nieuw in het wereldje van de hi en de fi.. Uiteraard waren vooraf de specs ed van de nr1602 bekend, zo ook het alleen ondersteunen van Airplay.

Nu ligt hier wel een ipad, maar ik gebruik zelf android. Dit is overigens wel weer een goed voorbeeld van de reden waarom, het hele egoistische beleid van apple wat alleen gerechtvaardigd word, vnl voor hunzelf gok ik, omdat ze de eerste waren oid. Kabeltje voor een ipad mini van 5 jaar oud? 20 euries. En ook gewoon verrot na drie maanden. Ga je terug, zeggen ze je hebt hem te strak opgerold, zo'n kleine radius kan die niet hebben.. Hey pannekoek. Hoe zit die in dat doosje?? Maakt me allemaal niet uit, maar waarom zelfs dat zo door je strot duwen? En die houding ook zo veel mogelijk uitstrekken door hun exclusive deals met fabrikanten wat betreft ondersteuning. Bah. Maar goed, dat gaat ze uiteindelijk wel de das omdoen. Ik dwaal af.

Ik dacht ik ga eens kijken in de playstore of er wellicht wat te vinden is om toch wat lokale muziek te kunnen streamen. Spotify graag, gebruik ik heel veel, en dusdoende heb ik niet zoveel lokale muziek, maar dat was ijdele hoop dacht ik. Tot dat ik ontdekte dat de nr1602 door de eerste drie apps die ik probeerde probleemloos werd gezien en gebruikt. Simpel en vlekkeloos. Nu zijn er daaronder ook apps die beloven,na een betaalde upgrade of meteen betalen alvorens te kunnen gebruiken, apps van derden te ondersteunen.Echter worden er geen namen genoemd. 

Ik vind het niet erg om eea te proberen, echter geld verspillen wel.. Zijn er suggesties voor apps die Spotify ondersteunen? Mag wat kosten, als het maar werkt.

Tnx aan allen alvast.


xander32

... ik verwacht dat er iets niet helemaal goed gaat met jouw eigen fijn motoriek; hier hebben we al jaren verschillende Apple laders/snoertjes in gebruik en nog nooit is er eentje gesneuveld  :wink: ...

Verder, neem een abbo op Spotify Premium en je kan de Spotify eigen app gebruiken voor Spotify Connect 👍🏻.

xander32


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Faxe

Snap weinig van je bericht maar voor airplay ben je geen specifieke App nodig. Dat kun je combineren met iedere willekeurige app die werkt op de device die airplay ondersteunt. Kabeltje wat binnen zes maand terug gaat kun je gewoon mee terug gaan. Als het ligt aan gebruik is het de eer aan de verkoper om dit aan te tonen. Gewoon een mededeling volstaat dan niet. Dit geldt als je in Nederland het kabeltje hebt gekocht. Dus gewoon even vragen of ze aan willen tonen dat kabeltje stuk is door verkeerd gebruik.


MariooooNL

Citaat van: xander32 op mei 11, 2018, 07:19:06
... ik verwacht dat er iets niet helemaal goed gaat met jouw eigen fijn motoriek; hier hebben we al jaren verschillende Apple laders/snoertjes in gebruik en nog nooit is er eentje gesneuveld  :wink: ...

Verder, neem een abbo op Spotify Premium en je kan de Spotify eigen app gebruiken voor Spotify Connect 👍🏻.

Niks mis met mijn motoriek. In tegendeel zelfs. Maar de kern van het verhaal was niet een kapot kabeltje, maar meer het feit dat apple er alles aan doet om te voorkomen dat je kabels van derden gebruikt, zodat je weer 20 euries mag storten, terwijl de kwaliteit niks beter is dan het algemene kabeltje van 5 euro. En lekker belangrijk dat kabeltje eigenlijk. Irriteerde me aan het feit dat "men" blijft roepen dat alleen airplay ondersteund word, terwijl dat met android net zo makkelijk, of zelfs makkelijker gaat.Probeer eens wat eigen mp3tjes op je apple te zetten. Android is knippen plakken en klaar. Met de apps die ik nu heb staat de marantz er bij alle drie meteen tussen.

En ik weet dat spotify zelf niet ondersteund word, maar wel vele apps die je muziek op je tel heel simpel naar de 1602 stuurt. Sommige van die apps beweren apps van derden te gaan ondersteunen. Dus spotify via de app die wel verbinding maakt gebruiken bijvoorbeeld. Gezien het grote aantal van deze apps lijkt het mij dat er best een paar zijn die spotify direct doorstuurt. En ik dacht wellicht is hier iemand die weet welke. Hier word niet mee geadverteerd in de playstore nl.

Die apps werken overigens erg goed. Simpelweg nummertje uitzoeken, playlist whatever, en als je start dan start de 1602 meteen zonder enkel probleem. Ongeacht wat die aan het doen  was. En ik ken natuurlijk wel de chromecasts etc, ik heb hier ook nog drie bluetooth adapters die met verloopjes overal nog inkunnen. Die kleredingen daan alleen uit als ze geen signaal krijgen,,dus die moet je telkens aanzetten handmatig.

MariooooNL

Citaat van: Faxe op mei 11, 2018, 09:09:53
Snap weinig van je bericht maar voor airplay ben je geen specifieke App nodig. Dat kun je combineren met iedere willekeurige app die werkt op de device die airplay ondersteunt. Kabeltje wat binnen zes maand terug gaat kun je gewoon mee terug gaan. Als het ligt aan gebruik is het de eer aan de verkoper om dit aan te tonen. Gewoon een mededeling volstaat dan niet. Dit geldt als je in Nederland het kabeltje hebt gekocht. Dus gewoon even vragen of ze aan willen tonen dat kabeltje stuk is door verkeerd gebruik.

Voor airplay heb je geen app nodig, echter wel een apple.