Irritante echo in opnames.

Gestart door Nb, mei 09, 2018, 17:34:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Wat mij langzaam aan tegen begint te staan is een soort delay in drums en vocals in de hedendaagse muziek. Ik krijg daar een gevoel van kunstmatige echtheid van. Een beetje overdone. Het geheel krijgt een leegheid terwijl het vol probeert te zijn.
Misschien mijn leeftijd, dat kan ook.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

thanatos

Loudness effect en kunstmatig oppompen van de muziek is ook drama..

Het is allemaal afgestemd en zo gemixed dat het op de Bose soundbar, iphone en autoradio ook nog klinkt..

Echt een verlies inderdaad.

nicodemol

the loudness war ook wel genoemd.de muziek wordt zo hard gecompressed dat alle dynamiek verloren gaat.

renes59

#3
Vriend van mij maakt buizenmicrofoons als hobby, zodoende komt hij nogal eens in opnamestudio's. Laatst had hij   3 cd's meegenomen, 1. met de ruwe opname, 2. met een al bewerkte, 3. het eindproduct. We hebben ze alle 3 beluisterd, na het beluisteren keken we elkaar eens aan en schudden van nee. Wat bleek de ruwe opname klonk het best en daar was niets aangedaan. Het slechtste was de cd met wat het uiteindelijk geworden is. Inderdaad gemaakt voor de huidige middelen, mobiel en computer.


Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: renes59 op juni 20, 2018, 15:43:05
Vriend van mij maakt buizenmicrofoons als hobby, zodoende komt hij nogal eens in opnamestudio's. Laatst had hij   3 cd's meegenomen, 1. met de ruwe opname, 2. met een al bewerkte, 3. het eindproduct. We hebben ze alle 3 beluisterd, na het beluisteren keken we elkaar eens aan en schudden van nee. Wat bleek de ruwe opname klonk het best en daar was niets aangedaan. Het slechtste was de cd met wat het uiteindelijk geworden is. Inderdaad gemaakt voor de huidige middelen, mobiel en computer.

Dat is het natuurlijk. Een soort hedendaagse "wall of sound" . Om het mobiel en met inferieure oorplugjes nog een beetje acceptabel te maken. Ik verbaas mij ook over het feit, dat mijn kinderen spotify "luisteren" over de tv, terwijl ze in hun opvoeding toch wel het belang van redelijk goede hifi  hebben meegemaakt.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maus

Waarop ik me dan weer afvraag waarom je toestaat dat ze de tv aan doen om muziek te luisteren? Beetje energieverspilling of zit er een nuttige kant aan?

Marvin

Zou het veel schelen?
Via de tv of een dikke installatie?

renes59

Citaat van: Nb op juni 20, 2018, 16:37:05
Dat is het natuurlijk. Een soort hedendaagse "wall of sound" . Om het mobiel en met inferieure oorplugjes nog een beetje acceptabel te maken. Ik verbaas mij ook over het feit, dat mijn kinderen spotify "luisteren" over de tv, terwijl ze in hun opvoeding toch wel het belang van redelijk goede hifi  hebben meegemaakt.
Doen mijn beide dochters ook. Ze hebben allebei een goede TV gekocht maar geen radio. Ze gebruiken de Apple laptop als radio, met oordop natuurlijk.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Citaat van: Maus op juni 20, 2018, 17:03:33
Waarop ik me dan weer afvraag waarom je toestaat dat ze de tv aan doen om muziek te luisteren? Beetje energieverspilling of zit er een nuttige kant aan?

Omdat ze 30+ zijn en ik er niks meer over te vertellen heb:-)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Citaat van: Nb op juni 20, 2018, 19:15:14
Omdat ze 30+ zijn en ik er niks meer over te vertellen heb:-)
Goed punt.  [emoji23]

sjoek

Maar waarom zou je een hifi set nemen als je alleen maar spotify luisterd? Of een tv dan de beste keus is is een 2e.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

Ik denk dat de slimme functies van de tv de boosdoener zijn.
En bij veel mensen thuis staat er geen radio meer, dus dan luister je radio via de decoder. En dan moet je de tv aanzetten voor je geluid.
Zo gaat het op mn werk ook.
Voorheen hadden we een autoradio in de bedieningsdesk ingebouwd met luidsprekers in het plafond.
Na de renovatie was daar geen plek voor in het nieuwe strakke ontwerp.
Erg groen is het niet nee.

Maar ik weet niet wat ik hier in totaal uit het stopcontact slurp om radio te kunnen luisteren, denk dat dat ook niet bijzonder groen is.

Marvin

Een fritzbox, decoder, 2 subs en een dikke versterker.
Zal ook niet helemaal Jesse zijn.

NB

Citaat van: marvin op juni 21, 2018, 14:29:26
Ik denk dat de slimme functies van de tv de boosdoener zijn.
En bij veel mensen thuis staat er geen radio meer, dus dan luister je radio via de decoder. En dan moet je de tv aanzetten voor je geluid.
Erg groen is het niet nee.

Vermoedelijk is dat de insteek.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

#14
Of het groen is?, geen interesse, ik ben geen Jesse aanhanger.
Buizenversterkers zullen wel de meest vervuilende audioapparaten zijn die er zijn, voor mij geven ze wel het prettigste geluid en daar gaat het om.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.