Marantz 2275 geen stereo op FM

Gestart door Marantz, mei 05, 2018, 17:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz

Mijn Marantz 2275 geeft geen stereo op de FM meer
Wat is daar  mogelijk de oorzaak van
Wie kan mij helpen
Vr gr

HAL9000

Ja dis is een bekend probleem, vaak ik het zo dat de pilot toon niet goed is. Meestal komt dat door een rotte discriminator spoel. Deze bestaat uit twee delen in een huisje. Deze wil soms zodanig verlopen dat er geen goed afstemming meer plaats vind.  Zie jij de tuning naald helemaal niet bewegen of scheef staan?  Hoe ontvang de tuner? 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

tbanis55

Hoi Marantz !

Troubleshooten is niet altijd eenvoudig. En de storing zoals jij die opgeeft kan - helaas - van alles zijn. Een spoeltje komt weinig voor. Het is immers een passief component.
Om te beginnen: zijn de lampjes heel (of is het een LED)?
Is er voldoende signaal ?  (signal slaat ver uit?); wat gebeurt er als je MUTING indrukt ? Valt je signaal dan weg ?
Beschik je over een RF-signaal generator, dan zou je met 19KHz kunnen moduleren en zien of er signaal binnen komt om de decoder aan te sturen..
Er kan even zo goed een instelling verlopen zijn. Soms met een instelpotmeter (heb ik zelf met een 2270 gehad).
Als je de 2275 open hebt kijk dan goed !  Je ziet vaak meer dan je denkt.  Aan spoeltjes draaien zou ik overigens NOOIT doen.
By the way:  dingen gaan niet uit zichzelf kapot er is altijd wel een reden.
Succes so far !
gr.
Ton