Netflix 5.1

Gestart door Marcel, april 30, 2018, 00:17:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

Weet iemand of Netflix 5.1 doorstuurt op een toslinkkabel ? Ik heb mijn Horizonbox van Ziggo aangesloten via toslink (spdiv) naar de SR7009, instellingen op de Horizon ingesteld op Dolby Surround, op de SR7009 zie ik in het display de FL de FR de center de SL de SR en de LFE, dus tot dusver alles OK, wanneer Netflix aanstaat op de SR7009 zie ik deze NIET in het display, terwijl de film waar ik naar zit te kijken op 5.1 staat. Hoe kan dit ?
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

RHK

Citaat van: Marcel op april 30, 2018, 00:17:03
Weet iemand of Netflix 5.1 doorstuurt op een toslinkkabel ? Ik heb mijn Horizonbox van Ziggo aangesloten via toslink (spdiv) naar de SR7009, instellingen op de Horizon ingesteld op Dolby Surround, op de SR7009 zie ik in het display de FL de FR de center de SL de SR en de LFE, dus tot dusver alles OK, wanneer Netflix aanstaat op de SR7009 zie ik deze NIET in het display, terwijl de film waar ik naar zit te kijken op 5.1 staat. Hoe kan dit ?

Ik begrijp dat je via de app Netflix op de Horizonbox Netflix kijkt. Dan zal de Horizon via toslink de 5.1 audio gecodeerd naar de SR7009 sturen, die dit dan weer 5.1 weergeeft. Netflix is alleen de bron hierin. Staat op de box ook de S/PDIF aan? Je display van de SR7009 geeft niet de tekst Netflix, alleen Dolby Digital op de display. Via toslink komt er geen beeldbron info mee.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

sjoek

Ik weet het niet zeker maar dat ligt ook aan welk netflix abbo je hebt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marcel

Citaat van: RHK op april 30, 2018, 08:01:33
Ik begrijp dat je via de app Netflix op de Horizonbox Netflix kijkt. Dan zal de Horizon via toslink de 5.1 audio gecodeerd naar de SR7009 sturen, die dit dan weer 5.1 weergeeft. Netflix is alleen de bron hierin. Staat op de box ook de S/PDIF aan? Je display van de SR7009 geeft niet de tekst Netflix, alleen Dolby Digital op de display. Via toslink komt er geen beeldbron info mee.

Nee, ik kijk Netflix via kanaal 150 maar kan ook de app gaan gebruiken.....kijken of ie het daarmee wel doet......
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

RHK

Denk niet dat dat wat uiitmaakt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

toetertje20

Is er een reden voor, dat je de horizon box niet via hdmi hebt aangesloten?

Marcel

#6
Citaat van: toetertje20 op mei 01, 2018, 16:34:33
Is er een reden voor, dat je de horizon box niet via hdmi hebt aangesloten?

Heb de Horizon via HDMI op de SR7009 gehad, maar dan doet het geluid van de TV het niet meer. Dit had ik wel verwacht want had de HDMI Arc gebruikt en bij de setup de HDMI op doorsturen gezet, maar dit werkt dus niet, totaal geen geluid op de TV zelf, wel via de SR7009 !!! Maar dan ben je verplicht altijd de installatie aan te zetten !!! Natuurlijk wil ik dat eigenlijk wel, ik had gedacht dat de HDMI het gewoon ook in standby door zou lussen...... Dus dat het geluid dan weer terugkomt via de speakers van de TV zelf.....maar helaas

Is er misschien iemand hier op het forum die Netflix kijkt en de settopbox (Horizon) met HDMI aangesloten heeft op een SR ? (en zo ja, komt dan de 5.1 door in de receiver ?)
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

blueznl

Er zijn verschillende NetFlix apps in omloop, afhankelijk van de hardware waarop NetFlix draait. Meestal kunnen ze datgene wat de onderliggende hardware ook ondersteunt, maar niet altijd.

Op mijn Philips TV draait NetFlix, en die stuurt 5.1 via Toslink naar mijn amp. Ik lees vaker dat dit ook via ARC zou moeten werken, maar bij mij dus niet, bij mij blijft ARC 2.0.

Heb je een extern apparaat, aangesloten op je versterker, vervolgens doorgezet naar je TV, dus

Bron -> Amp -> TV

... dan moet je waarschijnlijk je Amp aanzetten, TENZIJ deze ook in 'uitgeschakelde' toestand de HDMI door lust. Dat hangt van je Amp af. (Bij sommige apparaten kun je dit instellen.)

Ga je via de TV, dan is het altijd een gokje wat je krijgt op je versterker:

Bron -> TV -> Amp

... bij mij werd dat altijd 2.0 via HDMI ARC.

(Meer hier: http://ninelizardsblog.blogspot.nl/2018/04/waarom-hdmi-nog-steeds-zuigt-dutch.html )


Marcel

#8
Jaaaa!!!! Hij doet het nu ! De Horizon geeft 5.1 nu door via alleen HDMI. De instelling moet wel worden aangepast bij HDMI doorgeven (passed through) op "aan" de SR op standby : dan gaat de TV gewoon na een paar seconden op beeld en geluid op de TV. Ook de bronvermeling "Horizon" dient te worden vermeld omdat daar het ARC kanaal naar toe moet ! Wat dit betreft is dit topic nu gesloten, bedankt allemaal voor het meedenken !
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

blueznl

Euh... Interessante zinsbouw  :-) veel enthousiasme denk ik  hello

Waarschijnlijk moet ik het zo lezen, of begrijp ik het nu verkeerd?

1. Horizon -> SR -> TV
2. SR standby: HDMI passthrough
3. Passthrough channel: HDMI van Horizon