Ohm Ivo's stereoset

Gestart door Ohm Ivo, april 23, 2018, 00:12:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Prachtige set zeg!

Wel raar dat er behringer tussen high end toestellen staan [emoji14]

(ik moet niet veel zeggen want dat is er bij mij ook, alleen andere toestellen)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Ohm Ivo

Hoi Nostra,

het begrip "high end"zegt me niet veel; wat mij betreft mag de behringer DEQ24/96 daar gewoon tussen staan (ik ben geen fan van Behringer, maar sommige producten van de firma zijn wel prima). Ik zag in jouw showcase dat je idd ook behringerspul hebt. Maar is dat alleen een x-over of heb je ook een Ultracurve in je systeem?

Iets anders:
mijn set is weer meer vintage geworden. Dit jaar hebben zowel mijn cd-67 OSE als mijn PM-14 de respectabele leeftijd van 20 jaar bereikt... :yes:

Groet van Evert :-)

Nostra

Citaat van: Ohm Ivo op september 20, 2019, 17:11:45
Hoi Nostra,

het begrip "high end"zegt me niet veel; wat mij betreft mag de behringer DEQ24/96 daar gewoon tussen staan (ik ben geen fan van Behringer, maar sommige producten van de firma zijn wel prima). Ik zag in jouw showcase dat je idd ook behringerspul hebt. Maar is dat alleen een x-over of heb je ook een Ultracurve in je systeem?

Iets anders:
mijn set is weer meer vintage geworden. Dit jaar hebben zowel mijn cd-67 OSE als mijn PM-14 de respectabele leeftijd van 20 jaar bereikt... :yes:

Groet van Evert :-)

Hallo Evert,

ik heb zelf enkele jaren vollop in de licht en pa wereld gezeten dus ik ken behringer vrij goed.

Ik heb zelf in men systeem een super x model cx 2300 crossover en een ultragraph digital DEQ1024 eq zitten in men dj booth installatie dat klopt. Ik ben beiden zeer tevreden van deze producten  HB

sinds behringer overgenomen is door de midas group is hun kwaliteit er ENORM op vooruit gegaan, maar ze hadden voor deze overname ook al redelijk wat randapparatuur dat fameus te pruimen viel (beide van mijn toestellen zijn van voor de overname).

Ohm Ivo

Hallo forummers!  :-)

Hoewel ik (bijna) iedere dag meelees, post ik maar zelden iets. Soms zie ik een discussie waarvan ik denk "zou ik me er in mengen of niet?" om dan er toch maar vanaf te zien. Ondertussen spaar ik dan wat dingetjes op en als ik denk iets te melden te hebben, dan meld ik me. Bij deze... :wink:

1)   zo heb ik dus al 5,5 jaar een Behringer Ultracurve sound processor. Daarin had ik de volgende voorkeuzes geprogrammeerd:
-film
-muziek
-prefilm (als ik eq bijstelde luisterde ik daar een tijdje naar, en als het beviel kopieërde ik dat dan naar de definitieve voorkeuze "film").
-premuziek (idem, naar "muziek")
-uncorrected (voor hoofdtelefoon)

Ik heb deze opzet veranderd. Ten eerste regelde ik vanaf gegeven moment nog maar zelden bij, want het klonk goed, dus de beide "pre's" zijn niet meer nodig.

Verder heb ik een extra voorkeuze gemaakt: "film oud". Deze gebruik ik om het typische middentonerige en ruisige geluid van oude films een beetje aangenamer te maken. Bijvoorbeeld bij oude afleveringen van Columbo, MASH of jaren 70 films (en ouder). Dat werkt zeer goed.  pompom

Bovendien kwam ik na jaren opeens op het idee om mijn hoofdtelefoon eens te onderzoeken. Mijn ervaring met hoofdtelefoon is dat ze slank en strak klinken en dat de speakers veel verder doorliepen in het laag. Maar internetsearch wees uit dat mijn Beyerdynamic DT831 vrij vroeg maar geleidelijk afloopt in het laag en een bult heeft in het hoge midden. Dus heb ik in de Ultracurve een nieuwe gecorrigeerde curve gemaakt voor de Beyer. Dat kan zomaar. Wat een luxe! Ik was al tevreden met de Beyer (heb m al 18 jaar) en nu nog méér.  HB Ook al beginnen de kussentjes in de schelpen op te lossen.

2)   ook ben ik begonnen met een nieuwe "room measurement."
Ik was 5 jaar geleden dus begonnen met de Behringer Ultracurve, die de ruimte meet met roze ruis. Links en rechts had ik apart ingemeten. Later heb ik REW toegevoegd en kon ik snellere metingen doen met een snelle sweep (ca 6 seconden). Dan regelde ik de eq bij, met behoud van het bestaande verschil tussen links en rechts. Maar inmiddels heb ik de speakers ook (een beetje) verschoven, dus is het verschil tussen L en R veranderd. Van de week heb ik nu opnieuw met de Ultracurve L en R gemeten met de speakers op hun DEFINITIEVE plek. Daar kwam idd een ander verschil uit tussen de beide kanalen.
Daarna ben ik met REW aan de slag gegaan voor de fijnafstemming. Dit loopt nog. Ik zal tzt mijn bevindingen posten.

Mijn nieuw rijtje voorkeuzestations in de roomprocessor zijn nu:

-film (=graphic + parametric + dynamic eq + multiband compression)
-muziek (=graphic + parametric eq)
-film oud (=graphic + parametric eq)
-uncorrected (=alles modules neutral, maar niet bypassed)
-Beyer corrected (=graphic eq)
-nieuwe meting (=graphic + parametric eq)
Zo, nog 57 voorkeuzeposities beschikbaar...    :-o

Groet van Evert vanuit een stormachtig Noord Portugal 

jowa

Altijd leuk om te lezen hoe jij bezig bent met room/sound correctie via de Behringer.
Mooi verslag.

Hoeveel heb je je luidsprekers nu verplaatst t.o.v. de oude opstelling?
Kan je geen nieuwe kussens krijgen voor je hoofdtelefoon?

Verder mag je best reageren hoor. De meeste hier eten je niet op.  :-)

Ohm Ivo

Nog eentje, en ditmaal een traumatische ervaring!  frusty :eerie: Die gelukkig grotendeels weer is opgelost. :-) Het betreft het volgende...

Tis al een tijdje noodweer hier in het noorden van Portugal. Zo hadden we gisteren 's nachts stroomuitval gehad terwijl de set aanstond (gebeurt wel vaker). De stroom was weer aan toen ik opstond, maar helaas is de Behringer Ultramatch sample rate converter kapot gegaan. En dat na 13 jaar trouwe dienst! Ik gebruikte het ding als upsampler en als schakelcentrum (vóórdat t signaal naar de dac gaat) tussen cd en pc. Gelukkig heb ik een zeer versatiele audio-interface (Zoom U-44) waardoor ik na eea te hebben omgeleid nu weer kan schakelen. Nadeel: nu kan ik cd niet meer upsamplen en werkt de roomcorrection bij cd als bron in 16bit/44.1kHz ipv 24bit/96kHz. De SNR zakt nu dus van een respectabele 113 db naar een miezerige 96db. De komende tijd zal ik gaan luisteren of ik verschil hoor. Ik verwacht van niet. :no:

Ik heb vandaag een coax naar xlr male digital cable besteld online. Daarmee kan ik de cd-speler direct op de Behringer UC aansluiten en dan kan ik op het apparaat schakelen tussen optical (pc) en xlr (cd-speler).

Set is nu (met de upsampler er tussenuit):

Bron (cd of pc)-> Zoom U44 audio-interface -> Behringer UC -> Apogee minidac -> Marantz PM14 -> T+A speakers

@jowa:
Jaja, ik ben enorm blij met de behringer en heb er iedere dag plezier van.
Ten opzichte van de vorige opstelling heb ik de speakers ca. 20cm naar achteren geschoven waardoor de ze aan de binnenkant nu tegen de muur staan. De speakers zijn daarbij ietsjes minder ingedraaid omdat de afstand tot de zitbank iets groter werd. De luisterdriehoek is gelijkbenig met afstanden 3,8m tot luisterplek en 2,5m tussen de speakers (minimale binnenafstand).

Er zullen vast kussentjes te krijgen zijn, maar n vriend van mij had dezelfde Beyer en hij zei dat het een enorm gepiel was om die dingen te vervangen. Dus laat ik het voorlopig maar zo...

Groet van Evert

Ohm Ivo

Hallo mede-audioten!

Zowaar een nieuwe kabelaanwinst!  :-)
Nooit gedacht dat ik ooit een kabel zou gaan melden. Ik geloof 100% in het praktisch nut van kabels (zonder kabels is mijn set zéér stil), maar geloof niet in magische eigenschappen/kabelvoodoo.  :no:
Aanschaf heeft nog met voorgaande post te maken: ik heb een digitale kabel van (coax naar xlr male) besteld via Audiocables.eu in Griekenland. Dit type digitale kabel was nog niet eens zo eenvoudig (en betaalbaar) te vinden. Analoge tulp naar xlr was niet moeilijk te vinden, maar digitale coax naar xlr (male) was lastig, en indien gevonden, nogal prijzig met zo'n 170 euro of zo.
Maar ik heb er een: tis een Mogami 3080 geworden en kostte inclusief verzending en btw 28 euries voor n kabel van 1m lengte. Ziet er degelijk genoeg uit, met metalen connectoren en vergulde pinnen. Nu kan ik nog simpeler schakelen tussen de bronnen pc en cd, via de Behringer UC...

Groet van Evert

jrm

 :gp:

Ziet er netjes uit!

Veel plezier er mee.

xander32

Mogami is prima, adviseerde men / verkocht men ook bij wijlen Beter Beeld en Geluid te Hilversum.

Zep

Citaat van: Ohm Ivo op januari 05, 2020, 19:49:28
Hallo mede-audioten!

Zowaar een nieuwe kabelaanwinst!  :-)
Nooit gedacht dat ik ooit een kabel zou gaan melden. Ik geloof 100% in het praktisch nut van kabels (zonder kabels is mijn set zéér stil), maar geloof niet in magische eigenschappen/kabelvoodoo.  :no:

Niet?
Heb nog een adresje in Tiel....kun je ze laten instralen! 100 euro verzending verloopt via mij.  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

JohnWx

Citaat van: Zep op januari 05, 2020, 22:54:57
Niet?
Heb nog een adresje in Tiel....kun je ze laten instralen! 100 euro verzending verloopt via mij.  :-D

Ik zit op 80 euro en ingespeeld  8-) incl. verzending
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Ohm Ivo

okee mensen! De kabel heeft nu 5 dagen in de vriezer gelegen en wordt nu ingebrand... Niet dus :-D

Kabeltje doet gewoon zn werk, ben er blij mee. Op de Behringer Ultracurve roomprocessor is het aantal digitale ingangen beperkt tot 2: een optische ingang en een xlr ingang. Pc signaal komt via optische ingang binnen en cd nu dus via de xlr. De huidige opzet werkt! Ik ga dan ook geen nieuwe upsampler kopen (ook al zijn die dingen best goedkoop).

Groet van Evert :-)

JohnWx

Citaat van: Ohm Ivo op januari 07, 2020, 12:40:55
okee mensen! De kabel heeft nu 5 dagen in de vriezer gelegen en wordt nu ingebrand... Niet dus :-D

Kabeltje doet gewoon zn werk, ben er blij mee. Op de Behringer Ultracurve roomprocessor is het aantal digitale ingangen beperkt tot 2: een optische ingang en een xlr ingang. Pc signaal komt via optische ingang binnen en cd nu dus via de xlr. De huidige opzet werkt! Ik ga dan ook geen nieuwe upsampler kopen (ook al zijn die dingen best goedkoop).

Groet van Evert :-)

Dat mag en kan dus niet je kan die kabel nu wel weg gooien  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

 :-D

Citaat van: John Wx op januari 07, 2020, 23:46:56
Dat mag en kan dus niet je kan die kabel nu wel weg gooien  :-P