Ohm Ivo's stereoset

Gestart door Ohm Ivo, april 23, 2018, 00:12:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Goh Evert, wat een fantastisch mooi geschreven verslagen! Je neemt ons mee in jouw audio en muziekwereld, ver weg, maar als je jouw verslagen leest dicht bij. Gaaf om vanuit Portugal een liefhebber hier op dit mooie forum te verwelkomen!  :yes: Ik volg de vorderingen met heel veel belangstelling.

Ohm Ivo

Laatste dagen niet zo actief op het forum wegens grote warmte hier in Portugal... Hoor net op het nieuws (via uitzending gemist) dat het in NL ook enorm heet gaat worden. Sterkte, mensen!

Rob46, superbedankt voor dit enorme compliment, en graag gedaan. Binnenkort nieuwe post...

Groet van Evert  byebye :zzz:

Ohm Ivo

Hallo forummers! :-)

Zoals beloofd, een post over waarom je wel of niet aan room correction zou moeten beginnen; specifiek de Behringer Ultracurve. Ik heb geen ervaring met Tact, Lyngdorf, Meridian, Minidsp, Audyssey etc. Overigens heb ik geen enkele commerciële relatie met Behringer (of welk bedrijf dan ook)... :wink:

Voordelen Ultracurve :lol:

-zeer goedkoop, geen concurrentie in dit prijssegment (ongeveer 300euro);
-is hardware, geen software (vind ik een voordeel);
-volledig transparant wat mij betreft;
-de vele functionaliteiten zijn knap geïntegreerd;
-uitstekende meters aanwezig (naar keuze balk of VU, met of zonder peak hold);
-dac erin is beter dan verwacht! Beter dan van mijn Marantz cd67 OSE;
-Real Time Analysis-functie;
-vergroting van de headroom (in mijn geval) van mijn versterker, omdat de amp nu minder in de bas hoeft te versterken. Prima, want ik heb nu ook de neiging om harder te draaien...
-enorm veel instelmogelijkheden (GEQ, PEQ, DYN, multiband compressor, Width etc.). Kun je allemaal zelf instellen, er is niets dat het apparaat voor jou bepaalt. Kan tegelijk ook een nadeel zijn.

Waarom zou je eraan beginnen

-basweergave strakker, dieper, gelaagder,