Instellen Marantz NR1508

Gestart door Sjakie81, april 10, 2018, 23:00:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjakie81

Ik heb problemen om de audio-setup in orde te krijgen met deze nieuwe Marantz. Ik heb een 5.1 luidspreker setup.

Ik heb mijn Xbox, Ziggo Horizon en Mediaspeler op de betreffende ingangen aangesloten en de TV via de ARC/monitor ingang aangesloten.

Ik heb beeld op alle ingangen maar het geluid is geen 5.1 in plaats daarvan hoor ik enkel via de voorste luidsprekers geluid. De subwoofer hoor ik eveneens niet. Ik heb van alles geprobeerd bij de instellingen van de Marantz maar krijg het geluid niet goed.

Op het scherm van de Marantz zie ik wel degelijk Dolby Digital staan maar helaas niet via de luidsprekers.

Is er iemand die hier ervaring mee heef? Alvast bedankt.

Gr.
Mark.

Sjakie81




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pdufrenne

Met de Marantz Remote app (oude versie) kun je de sound-modus instellen. Dit kan ok op de afstandsbediening, maar is beperkter.
Daar zou je hem op automatisch kunnen zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Sjakie81

Het is inmiddels voor elkaar. Vraag niet hoe maar na uit- en inschakelen deed hij het ineens met deze instellingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blueznl

Citaat van: Sjakie81 op april 11, 2018, 12:43:26
Het is inmiddels voor elkaar. Vraag niet hoe maar na uit- en inschakelen deed hij het ineens met deze instellingen.

Het is altijd wel fijn om te weten waarom iets het wel / niet weer deed :-)

Misschien had je CEC en ARC aan staan? Vaak kan de een niet zonder de ander worden in / uitgeschakeld, wat allerlei rare fratsen veroorzaakt.

Ik heb nl. hetzelfde probleem gehad: zette ik op mijn set CEC aan, dan werdt ook automatisch ARC aangezet. Geluid over ARV van TV naar amp werd dan 2.0, en voor sommige bronnen kreeg ARC de voorkeur over een andere input, dus 2.0.

ARC en CEC uit, spulleboel uit en weer aan, en ik kreeg weer surround. Misschien dat het iemand anders helpt die tegen hetzelfde probleem aanloopt.