sr6008 - Spotify

Gestart door berchemsupporter, april 03, 2018, 15:58:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berchemsupporter

Beste allen

ik heb een Marantz SR6008 black.

ik zou nu graag spotify activeren.  ik zie op de websites dat ik normaal het icoon van spotify moet zien als ik op de afstandbediening op netwerk duw.
ik heb enkel koppelingen naar Flickr en iets anders.

Hoe kan ik Spotify (groene knop ) erop zetten?

Met dank voor de info

visuel

Als je een Spotify Premium abonnement hebt, dan kun je vanaf de Spotify Applicatie op de PC, Mobiel, iPad, Tablet etc..  de SR6008 kiezen als  afspeel apparaat.


pdufrenne

Heb je recentelijk de laatste firmware al geïnstalleerd?
Doe dat alsnog.
Dan is de spotify player vervangen door spotify connect.

Zorg dat je smartphone of tablet in hetzelfde netwerk zitten met de SR6008.
Open op de smartphone of tablet Spotify (premium) en vindt onder "apparaten beschikbaar" de SR6008.


AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

berchemsupporter

ik heb de laatste sys update.

ik heb echter geen groene snelkoppeling op de tab "netwerk"

Moet ik ergens anders inloggen?

berchemsupporter

ik heb nog geen premium abo.
eerst even testen wat de sound is.
maar dan moet ik connectie krijgen.
Ik heb de app op mijn gsm. hij ziet de SR  6008 maar deze ik grijs en ik kan er niet op.
:oops:

pdufrenne


Zonder premium gaat het niet werken.
Je kunt 30 dagen gratis "premium" uitproberen.

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

berchemsupporter

weet er iemand hoe ik deze spotify koppeling kan krijgen?  Ik heb deze printscreen uit de help pdf van de sr 6008 gekopieerd.

zie bijlage


DansaN

Citaat van: berchemsupporter op mei 09, 2018, 16:15:29
weet er iemand hoe ik deze spotify koppeling kan krijgen?  Ik heb deze printscreen uit de help pdf van de sr 6008 gekopieerd.

zie bijlage
Deze koppeling kun je niet meer krijgen na de laatste SW update.
Wordt niet meer ondersteund.

Je hebt nu Spotify Connect en moet de SR als afspeelapparaat kunnen selecteren vanuit Spotify (Premium abo vereist).

MariooooNL

Heb je je proef account ook op andere apparaten geinstalleerd?
Ik heb geen idee of dat het is, maar ik heb premium en daarbij is het al niet eens mogelijk om uit twee apparaten tegelijk te luisteren. Het gebeurd zelfs dat K3 mij zelfs op afstand nog weet te irriteren. Zonder beeld is dat helemaal een hel.. Maar wellicht dat de functie "beschikbare apparaten" niet werkt bij een gratis versie of wellicht maar op 1 apparaat. Mocht je het nog ergens geinstalleerd hebben.

Ik heb sinds een paar weken een NR1602, die zoals ik dacht en overal word verkondigd alleen Airplay ondersteund. Echter kun je met elke fatsoenlijke app, en dat wil zeggen iig de eerste 3 die ik vond waarin dnla werd genoemd.., dus dat zijn er nogal wat, heel simpel alle muziek van je Android naar je NR1602 streamen. En dat klinkt goed ook, en alle apps vinden meteen de marantz. Dus als die al zo makkelijk connect met iets wat niet kan (mag ws..)dan zal het probleem bij Spotify liggen. Of je apparaat is kapot. Ik zoek nog wel iets om ook Spotify te streamen. Ik gebruik het nu drie jaar, overal en vaak, en niet zo'n zin om weer mp3tjes te moeten gaan downloaden. Dat is bijna hetzelfde als je cd speler ontploft of iets en je moet weer lege casettebandjes kopen, bij de radio blijven zitten, en precies op record drukken als er al iets werd gedraaid wat je wilde opnemen..
Nu is dat wat overdreven, maar het maakt de zaak duidelijk zullen we maar zeggen.

Er zijn apps die beloven na betaling de optie om apps van derden te ondersteunen, maar Spotify word niet bij naam genoemd. Echter is dat wellicht not done om politieke reden, net zoals niet melden dat je met peren ook gewoon kunt streamen, als je apples en peren gaat vergelijken natuurlijk. Ik dwaal behoorlijk af, ik ga er wel een topic over zoeken/plaatsen

Je kunt overigens wel de accountgegevens van iemand lenen om te testen of dat werkt.

xander32

De 1602 ondersteunt helaas geen Spotify (Connect). je zit voor dat al wat oudere apparaat vast aan AirPlay indien je Spotify wil gebruiken.

DansaN

Citaat van: MariooooNL op mei 11, 2018, 00:52:44
Heb je je proef account ook op andere apparaten geinstalleerd?
Ik heb geen idee of dat het is, maar ik heb premium en daarbij is het al niet eens mogelijk om uit twee apparaten tegelijk te luisteren. Het gebeurd zelfs dat K3 mij zelfs op afstand nog weet te irriteren. Zonder beeld is dat helemaal een hel.. Maar wellicht dat de functie "beschikbare apparaten" niet werkt bij een gratis versie of wellicht maar op 1 apparaat. Mocht je het nog ergens geinstalleerd hebben.

Ik heb sinds een paar weken een NR1602, die zoals ik dacht en overal word verkondigd alleen Airplay ondersteund. Echter kun je met elke fatsoenlijke app, en dat wil zeggen iig de eerste 3 die ik vond waarin dnla werd genoemd.., dus dat zijn er nogal wat, heel simpel alle muziek van je Android naar je NR1602 streamen. En dat klinkt goed ook, en alle apps vinden meteen de marantz. Dus als die al zo makkelijk connect met iets wat niet kan (mag ws..)dan zal het probleem bij Spotify liggen. Of je apparaat is kapot. Ik zoek nog wel iets om ook Spotify te streamen. Ik gebruik het nu drie jaar, overal en vaak, en niet zo'n zin om weer mp3tjes te moeten gaan downloaden. Dat is bijna hetzelfde als je cd speler ontploft of iets en je moet weer lege casettebandjes kopen, bij de radio blijven zitten, en precies op record drukken als er al iets werd gedraaid wat je wilde opnemen..
Nu is dat wat overdreven, maar het maakt de zaak duidelijk zullen we maar zeggen.

Er zijn apps die beloven na betaling de optie om apps van derden te ondersteunen, maar Spotify word niet bij naam genoemd. Echter is dat wellicht not done om politieke reden, net zoals niet melden dat je met peren ook gewoon kunt streamen, als je apples en peren gaat vergelijken natuurlijk. Ik dwaal behoorlijk af, ik ga er wel een topic over zoeken/plaatsen

Je kunt overigens wel de accountgegevens van iemand lenen om te testen of dat werkt.
De SR6008 heeft in tegenstelling tot de NR1602 wel een update gehad met Spotify Connect.
Met de SR6008 kan dus gewoon gebruik worden gemaakt van de Spotify app.

De oude integratie van Spotify met apparaten van diverse merken, is door Spotify de nek om gedraaid.

Oftewel zijn apparaat is niet kapot, alleen de integratie van Spotify is niet meer zoals in de handleiding beschreven is en loopt nu via Spotify Connect.
De NR1602 is te oud en wordt hier niet in ondersteund; daarmee zal je een andere oplossing moeten zoeken om Spotify te streamen.
Een bron aansluiten die wel Spotify ondersteund bijvoorbeeld (zoals een chromecast, streamer of een smart TV).