PM8006 review

Gestart door xander32, maart 28, 2018, 20:22:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maus

Citaat van: thanatos op mei 06, 2018, 15:21:16
Hoi Cor,

ja sinds een tijdje weer zelfstandig ondernemer en doe oa ook garantie herstel voor niet nader te noemen audiomerken :wink:

Leuk. Alleen audio? Of alle bruingoed?

Rob46

Citaat van: SB_Marantz op maart 29, 2018, 00:24:19
Raakt kant nog wal dat verhaal.........

quote:  ''Marantz, van oorsprong een merk van het Amerikaanse Superscope, heeft een heeft een periode van tumult en verandering achter de rug.''  :-o
Saul draait zichom in zijn graf als hij dit leest.

Verder .....wat is een muzikale versterker in hemelsnaam?  :-o

Als er een versterker wordt gereviewd, wordt er heel vaak gesproken over: de klank, klanksignatuur, het laten horen van details, plaatsing en staging. Kort wordt er stilgestaan bij het vermogen. De kreet 'een versterker versterkt alleen maar' gaat dan niet op. Hoe komt het dat vele andere professionals het vaak over de klank enzoverder hebben? Als voor alle versterkers zou gelden dat deze alleen maar versterkt, dan is al dat andere niet waar? Bestaat er geen muzikale versterker?

TurboMarco

http://www.encyclo.nl/begrip/muzikaal

CiteerEr wordt wel eens van een versterker, CD-speler of luidspreker systeem gezegd dat `ie - het `zeer muzikaal` is.
Nou, zet dat apparaat maar eens op de pianokruk, of geef het een viool of guitaar, en laat dan maar eens horen wat het kan.
Muzikaliteit is een eigenschap van (sommige) mensen. Niet van apparaten.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Je plaatst de term 'muzikaal' niet in de context zoals ik het bedoel. Muzikaal in de context 'jij bent muzikaal', is gekoppeld aan de mens. In mijn context is het begrip muzikaal aan 'techniek' gekoppeld. Of is dit niet mogelijk?

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op augustus 17, 2018, 10:57:07
Je plaatst de term 'muzikaal' niet in de context zoals ik het bedoel. Muzikaal in de context 'jij bent muzikaal', is gekoppeld aan de mens. In mijn context is het begrip muzikaal aan 'techniek' gekoppeld. Of is dit niet mogelijk?
Een vaak terugkerende en grappige aanduiding binnen het audiowereldje, die term "muzikaal", en waar slaat dat op. Kan soms verwarrend zijn. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Versterkers, in alle soorten en maten - HiFi.nl
https://www.hifi.nl/artikel/977/Versterkers,-in-alle-soorten-en-maten.html

11 mei 2000 - Hoe verder de versterker ingedeeld kan worden naar de rechter bovenhoek, hoe beter hij zal zijn. Detailrijk, muzikaal, niet storend en in de ...

Versterkers | Uw favoriete muziek mag gehoord worden | HOBO hifi
https://www.hobo.nl/hi-fi/versterkers.html


Beoordeling: 9,3/10 - ‎896 reviews
Bij HOBO Hifi vindt u de beste versterkers. ... High end AVM geïntegreerde versterker met buizen ... ... Uiterst muzikale Primare versterker met een high end ...
Music Hall a25.2 - Stassen Hifi
https://www.stassen.nl/versterkers-en-receivers/eindversterker/music-hall-a25.2

€ 649,00
Het instapmodel in de highend hifi klasse is de a25.2 versterker. Qua klank speelt de versterker zeer muzikaal en zeer nauwkeurig. Een kwalitatief zeer goede ...

Stereo Versterkers - Stereo - Audio Hifi Solutions
https://hifisolutions.nl/audio/stereo/stereo-versterkers?limit=all

Ook de ideale oplossing als uw versterker geen hoofdtelefoon aansluiting heeft. .... 2 x 60 Watt versterker met uitstekende specificaties en het bekende muzikale ...

Chinese audio: goedkoop is duurkoop? - Alpha-Audio
https://www.alpha-audio.nl/2015/10/chinese-audio-goedkoop-is-duurkoop/

14 okt. 2015 - Dan kan je alle onderdelen voor je versterker bij verschillende .... durf ik te stellen dat dit de meest muzikale en "ontroerende " versterker is ...

Rotel A12 Stereo Versterker kopen? - Hificorner.nl
https://www.hificorner.nl/rotel-rotel-a12.html


Beoordeling: 9,3/10 - ‎2.511 reviews
Dankzij het kloppende hart van de Rotel A12 geeft de versterker zonder moeite signaalpieken weer. De zeer muzikale versterker houdt Rotel's traditie van ...

TurboMarco

Ik kan mij nog herinneren dat marketeers dweepten met turbo opschriften op zowat iedere huishoudelijke apparaten .

Geen enkele huishoudelijke apparaat heeft iets wat maar op een turbo lijkt ,maar het verkocht wel .

Partijen die de intentie hebben om inkomsten te genereren gebruiken allerlei kreten om de consument over de streep te trekken ,op zich is daar niets mis mee maar het valt wel op dat het aan realisme schort .

Dan kom je op een punt waarbij een elektrisch apparaat niet bestempeld word als zijnde muzikaal ,onmuzikaal noemt men dat dan ook weer niet ,nee dit is dan een versterker wat een elektrisch signaal omzet naar een ander elektrisch signaal naar de uiteindelijke weergevers .
Dat klinkt natuurlijk niet spannend  :-D

Een versterker het predicaat muzikaal meegeven is niets meer dan een subjectieve duiding er aan geven .
Je kan net zo goed zeggen dat een versterker een zachtmoedig ,of heldhaftig karakter heeft ,tot een beetje druk aan toe (adhd) ,totdat je de stekker uit het contact trekt ,dan is het een levenloos apparaat .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op augustus 17, 2018, 11:50:01
Ik kan mij nog herinneren dat marketeers dweepten met turbo opschriften op zowat iedere huishoudelijke apparaten .

Geen enkele huishoudelijke apparaat heeft iets wat maar op een turbo lijkt ,maar het verkocht wel .

Partijen die de intentie hebben om inkomsten te genereren gebruiken allerlei kreten om de consument over de streep te trekken ,op zich is daar niets mis mee maar het valt wel op dat het aan realisme schort .

Dan kom je op een punt waarbij een elektrisch apparaat niet bestempeld word als zijnde muzikaal ,onmuzikaal noemt men dat dan ook weer niet ,nee dit is dan een versterker wat een elektrisch signaal omzet naar een ander elektrisch signaal naar de uiteindelijke weergevers .
Dat klinkt natuurlijk niet spannend  :-D

Een versterker het predicaat muzikaal meegeven is niets meer dan een subjectieve duiding er aan geven .
Je kan net zo goed zeggen dat een versterker een zachtmoedig ,of heldhaftig karakter heeft ,tot een beetje druk aan toe (adhd) ,totdat je de stekker uit het contact trekt ,dan is het een levenloos apparaat .
IJzersterk commentaar, Marco. notworthy.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

niwdE

#23
Lauk, al die subjectieve adjectieven bij de beschrijving van de kwaliteit van een versterker.

Klinkt leuker dan "deze versterker heeft zeven knoppen en drie lampjes" ....

De versterker moet versterken zonder zelf iets aan het geluid toe te voegen.
Als de ene versterker "muzikaler" klinkt dan een andere, vind je dat ergens terug in een meetwaarde, zoals % THD, of moet je daarvoor spectrogrammen gaan vergelijken?

Klankkleur blijft tenslotte subjectief. De HiFi handel zal al gauw een duurdere versterker "muzikaler" vinden klinken.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

Rob46

#24
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 17, 2018, 12:34:40
IJzersterk commentaar, Marco. notworthy.

Ik vind dit niet ijzersterk Cor. Het gaat er namelijk om of je iets 'muzikaal' kan noemen, of dat dit ook werkelijk zo is? Schort het namelijk aan realisme als een versterker als muzikaal bestempeld wordt? Wat is hier niet realistisch aan? Tja, je zou de vraag kunnen stellen wat dan muzikaal betekent in de context van een versterker? Versterkers zijn namelijk niet hetzelfde. Merk, bouw en gebruikte componenten en technieken zijn verschillend. Versterkers versterken, maar als ik hier 4 verschillende versterkers aansluit, heb ik vier verschillende klanksignaturen. Of niet?   

NB

Citaat van: Rob46 op augustus 17, 2018, 15:10:53
Versterkers versterken, maar als ik hier 4 verschillende versterkers aansluit, heb ik vier verschillende klanksignaturen. Of niet?

Je hebt het pas zelf ondervonden, toch?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

NB, dat is correct en tevens juist  :yes:

TurboMarco

Ik wil die reacties wel eens zien wanneer je tijdens het kijken van een film met surround sound  zegt hoe muzikaal de versterker wel niet is  :-D

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op augustus 17, 2018, 15:10:53
Ik vind dit niet ijzersterk Cor. Het gaat er namelijk om of je iets 'muzikaal' kan noemen, of dat dit ook werkelijk zo is? Schort het namelijk aan realisme als een versterker als muzikaal bestempeld wordt? Wat is hier niet realistisch aan? Tja, je zou de vraag kunnen stellen wat dan muzikaal betekent in de context van een versterker? Versterkers zijn namelijk niet hetzelfde. Merk, bouw en gebruikte componenten en technieken zijn verschillend. Versterkers versterken, maar als ik hier 4 verschillende versterkers aansluit, heb ik vier verschillende klanksignaturen. Of niet?
Sorry, Rob, ik kan het onmogelijk met jouw reactie eens zijn daar de begrippen "muzikaal" en "muzikaliteit" louter subjectieve duidingen zijn en helemaal niets over de kwaliteiten van de hardware zeggen. Het is gevoelig in audioland dat een zuivere realistische weergave niet door de meeste muziekliefhebbers als ideaal wordt beschouwd of zelfs prettig in het gehoor liggend wordt ervaren, bijvoorbeeld het hyperrealistische en super gedetailleerde sound van de Sennheiser HD800Mk. I, deze hoofdtelefoon kent dan ook maar heel weinig fans, dat in tegenstelling van het zogenaamde "warme" geluid van Marantz, dat louter op een stukje vervorming berust, dat juist door heel veel mensen als zeer aangenaam wordt bevonden, ook zo bij de PM8006 en de ND8006, waar deze techniek wederom, na lange tijd van weggeweest te zijn, is toegepast, en dat tot groot plezier van zowel pers en publiek. Dus, Rob... Of ik moet jou schromelijk verkeerd begrepen hebben, wat natuurlijk heel goed mogelijk is. Zo ja, mijn excuses daarvoor. Groetjes, Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Als dit soort eigenschappen aan glimmende aluminium dozen worden toegeschreven is het spoor bijster.
En dat is het dus al een hele tijd.
Snap dat het emotioneel wel lekker weg hapt, een muzikale versterker voor je muziekjes.
Maar goed, ieder z'n ding toch.