Marantz Model 104 Tuner geen stereo ontvangst

Gestart door Simon_Jaarsma, maart 25, 2018, 16:30:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Beste Mensen,

Vorige week heb ik een Marantz 104 tuner op de kop getikt. Op een paar krasjes na ziet hij er goed uit. Helaas wil hij niet op stereo ontvangen. Ik heb heem aangesloten via de kabel in huis, waar overigens mijn 2226 wel stereo op ontvangt. De lampjes zijn niet defect deze heb ik allemaal vervangen (behalve de dial pointer) Er is ook geen verschil te merken als ik hem op mono zet. Ook valt alles weg als ik op FM muting druk.

Weet iemand hoe dit zit?

Met vriendelijke groet,

Simon

VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

En weet men waar 8v Bipin lampjes te krijgen zijn voor een fatsoenlijke prijs?
VintageStereo op YT

thanatos

https://sites.google.com/site/dgwojocom/

Deze persoon aan de andere kant van de grote plas zou alle soorten en maten lampjes moeten verkopen.. Word allemaal schaarser dat lampjes spul.

Ik zou voor een LED conversie gaan. Buislampjes zijn goed te verkrijgen in LED en vergen geen aanpassing. De rest even gelijkrichten en een ledje er in.

Paul

Het niet in stereo ontvangen kan aan de FM discriminator liggen.

Ga hier op googlen en zie / lees verder.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op april 01, 2018, 21:38:42
https://sites.google.com/site/dgwojocom/

Deze persoon aan de andere kant van de grote plas zou alle soorten en maten lampjes moeten verkopen.. Word allemaal schaarser dat lampjes spul.

Ik zou voor een LED conversie gaan. Buislampjes zijn goed te verkrijgen in LED en vergen geen aanpassing. De rest even gelijkrichten en een ledje er in.

Ik heb hem een mail gestuurd bedankt voor uw hulp!
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Citaat van: Paul op april 01, 2018, 22:26:41
Het niet in stereo ontvangen kan aan de FM discriminator liggen.

Ga hier op googlen en zie / lees verder.

Ik zal eens even op Google zoeken wat ik hierover kan vinden bedankt!
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Citaat van: thanatos op april 01, 2018, 21:38:42
https://sites.google.com/site/dgwojocom/

Deze persoon aan de andere kant van de grote plas zou alle soorten en maten lampjes moeten verkopen.. Word allemaal schaarser dat lampjes spul.

Ik zou voor een LED conversie gaan. Buislampjes zijn goed te verkrijgen in LED en vergen geen aanpassing. De rest even gelijkrichten en een ledje er in.

Helaas zit ik dan vast aan €15 verzendkosten.
Zijn deze lampjes negers in Nederland te krijgen?
VintageStereo op YT

HAL9000

Als je op FM muting drukt en er is geen geluid meer, dan is zeker is niet in orde. Inderdaad wat Paul zegt, die discriminator spoel zou vervangen moeten worden.  Mocht die wel gewoon stereo ontvangen en bij Fm muting uitgaan? Kijk dan even naar de afstelling van muting, of via de schema welke transistor daarvoor verantwoordelijk is.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Citaat van: HAL9000 op april 03, 2018, 14:50:15
Als je op FM muting drukt en er is geen geluid meer, dan is zeker is niet in orde. Inderdaad wat Paul zegt, die discriminator spoel zou vervangen moeten worden.  Mocht die wel gewoon stereo ontvangen en bij Fm muting uitgaan? Kijk dan even naar de afstelling van muting, of via de schema welke transistor daarvoor verantwoordelijk is.

Ik heb er nog even naar gekeken het door mono in te drukken hoor ik duidelijk wel een verschil. Ik neem aan dat die transistor dan stuk is. Ik zal eens kijken wat ik eraan kan doen

Bedankt voor jullie hulp!
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Vandaag weer even naar gekeken en hij wil wel weer op stereo. Muting werkt nog steeds niet. Ook is er een rare brom toon te horen tussen de zenders in. Ook zijn er maar een paar zenders op stereo te ontvangen terwijl andere tuners meer zenders op stereo ontvangen.

Ik heb de tuner wel op een FM signaal versterker aangesloten omdat ik geen coax heb om mijn kamer.
VintageStereo op YT