matching speakers met de SR7009

Gestart door Marcel, maart 24, 2018, 13:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

Hallo, ik ben nog nieuw hier, maar heb sinds kort mijn Sony DB2000QS Master Pro receiver "omgeruild" voor een Marantz SR7009 silver/goud (dit omdat ik de silver/gouden ES serie van Sony heb (CD speler en MD deck) wat is de beste instelling met Focal Dome speakers, een Mission subwoofer en Audio Pro Surround speakers op de SR7009 ? Ook bij het instellen van 5.1 audio opstelling zie ik in het venster alleen de FL en de FR luidsprekers......kortom ben er nog niet uit, ook de cross-overs instelling per luidspreker is voor mij tot nu toe accadabra..........grtn Marcel
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

pdufrenne

Je moet bij het begin beginnen. Dus een algehele reset uitvoeren op de SR7009.
Dit betekend: terug naar de fabrieksinstellingen.
Hoe? Kun je lezen in de handleiding.

Dan de installatie wizzard volgen.
Kan bijna niet fout gaan, of je begint weer opnieuw.

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

sonsan

Ik zou beginnen met het aansluiten van de Audyssey microfoon en de installatie/kalibratie daarmee uitvoeren. Dan heb je een goede basis waarvan uit je dan altijd nog het e.e.a. kan aanpassen. Bij mij waren de instellingen die Audyssey adviseerde nagenoeg uitstekend. Ik heb alleen de cross-overs wat aangepast, ik vond de geadviseerde cross-overs wat optimistisch (40Hz).
Daarnaast zou ik de mega uitgebreide handleiding is lekker doorspitten (bij Marantz te downloaden) want deze machines hebben dermate veel mogelijkheden dat het uiterstst zinvol is om een paar uurtjes je daarin te verdiepen.
Succes!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50