SR7012 HDMI power-up problemen

Gestart door m00zesss, maart 23, 2018, 09:47:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

m00zesss

Heb sinds een tijdje problemen met mijn versterker.

Het opstarten van een PS4pro duurt een kleine 30 seconden vooraleer hij beeld/geluid doorstuurt. In deze 30 seconden powert mijn amp elke keer op ... ook al wens ik enkel de audio-passthrough te gebruiken.

In de HDMI settings heb ik ALLES uitgevinkt en toch blijft de amp opspringen. Meestal druk ik direct op de powerdown knop van de remote, maar hij springt ogenblikkelijk terug op.

Hier een opsomming van hoe het momenteel ingesteld staat.
HDMI Control: Off
HDMI Pass Through: On
Pass Through Source: Last
RC Source Select: Source Select Only
HMDI Control: Off
Power Off Control: Off

Vooral deze setting lijkt niet te werken: RC Source Select: Source Select Only <- mijn amp denkt "Power On + Source"

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want volgens mij verlaagt het de levensduur van mijn amp drastisch. Soms tot 10 maal per poging om geluid door mijn tv ipv mijn speakers te krijgen. En elke poging betekent 2 maal sturen van de power relais.
Marantz SR7012 - Klipsch RF-7ii (Front) - Klipsch RC-64ii (Center) - Klipsch RF-82ii (Surround) - Klipsch RP-140SA (Atmos) - B&W ASW650 (Sub) - Cambridge Audio CXUHD - PS4-Pro - Samsung UE65MU9000

pdufrenne


Heb je ook al de CEC functie op de PS4 en de TV uitgeschakeld?
De een kan op de ander reageren.

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

pvd_66

Ik had ook iedere keer dat mn versterker van ingang versprong of zelfs uitging. Dit bij het gebruik van CEC. Sinds ik alles uit heb geen enkel probleem meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk