Standby van de woofer in de war

Gestart door blackmolley, maart 14, 2018, 21:33:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoD

Zojuist een update van de Subwoofer App ontvangen.....hopen dat standby het beter gaat doen....

Erwin Bader

Beste Blackmolley en andere aanwezigen,

Sinds okt 2021 ook die B&W DB4 s gekocht en draait op mijn Marantz SR7009. Prima sub, MAAR ook hetzelfde gedonder dat er door anderen ervaren wordt. Het ding wil maar niet uit. De gehele tijd " plopt" het ding aan en weer uit.
Van alles geprobeerd , zelfs software update , audioquest Iris red kabel (2m) er tussen . Het maakt allemaal niet uit.
Zelfs als de kabel van de sub er niet in zit plopt het ding aan en uit. Met sub kabel erin (en audio uit) komt het nog vaker voor.
Zie jou post van 2018, wellicht heb je, je erbij neergelegd of misschien wel een betere oplossing gevonden. Ik ben heel benieuwd en haar graag jullie reactie.


RHK

#32
Ik heb 2 subs aangesloten staan, en die staan gewoon altijd aan. Gaat prima. Bij een ervan had ik dat "geplop" in de standby stand ook af en toe.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Hier staan ze ook gewoon altijd aan.

B-Art

Hoi, niet vergelijkbaar met jou problemen maar ik gebruik een master/slave stekkerdoos.
Pas als de versterker aanstaat gaat de sub mee aan en de extra koeling https://www.acinfinity.com/component-cooling/component-fan-systems/aircom-t9-receiver-and-av-component-cooling-fan-system-top-exhaust-17/

CBdicX

#35
Citaat van: Erwin Bader op december 28, 2021, 20:18:43
Beste Blackmolley en andere aanwezigen,

Sinds okt 2021 ook die B&W DB4 s gekocht en draait op mijn Marantz SR7009. Prima sub, MAAR ook hetzelfde gedonder dat er door anderen ervaren wordt. Het ding wil maar niet uit. De gehele tijd " plopt" het ding aan en weer uit.
Van alles geprobeerd , zelfs software update , audioquest Iris red kabel (2m) er tussen . Het maakt allemaal niet uit.
Zelfs als de kabel van de sub er niet in zit plopt het ding aan en uit. Met sub kabel erin (en audio uit) komt het nog vaker voor.
Zie jou post van 2018, wellicht heb je, je erbij neergelegd of misschien wel een betere oplossing gevonden. Ik ben heel benieuwd en haar graag jullie reactie.

Zoals eerder vermeld is een Master/Slave stekkerdoos een uitstekende en werkende oplossing voor niet in slaap gaande subwoofers (wat heel vaak gebeurd) of juist niet wakker worden !
De Master/Slave stuurt stroom naar de sub als de receiver aan gaat.
Dit werkt alleen bij subs die een "echte" aan en uit knop hebben, dus niet een standby knop, dan werkt het niet.

Dus sub op altijd aan, en de M/S regelt het aan en uit gaan van de sub.
Zo valt de sub ook niet in slaap op het moment dat er qua bass niet veel te beleven is, deze blijft tijdens receiver gebruikt dus altijd aan, wat ook verstandig is.
Ik heb subs gehad met dit standby gedoe dat als ze eenmaal in slaap waren er alleen met zeer hoge volumes weer uit te krijgen waren  :-(

Het ploppen gebeurd bij meer subs, is niets om je druk over te maken maar is wel vervelend om te horen.
Ik heb nu SVS, daar het ik het nog nooit bij gehoord.
Dan is er een pauze ingemaakt tussen stroom op de versterker, en stroom naar de woofer.
Ik had een Gallo sub, die kwaakte als een kikker met aan en uit gaan.
Ik dacht dat er iets niet in orde was maar dat "hoorde zo" volgens Gallo  :-o

Wel apart dat dezelfde sub serie 2 jaar later wel stil waren.....