Standby van de woofer in de war

Gestart door blackmolley, maart 14, 2018, 21:33:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DansaN

Citaat van: blackmolley op maart 19, 2018, 19:19:00
Net dus weer even getest - het laat je niet los helaas .... - en bij een woofer waar wel de stroomkabel inzit maar standby op rood/uit, geen trigger kabel erin, versterker uit --> ik steek die oude losse car stereo kabel in de witte RCA ingang gedaan en DIRECT slaat de woofer aan (let op .. de kabel zit geeneens in de versterker ....)
En daarom moet je een subwoofer van de stroom halen wanneer je kabels gaat wisselen...

Marvin

Lekker aan laten staan en je er verder niet druk om maken.
Maar dat wil je niet... [emoji85]

blackmolley

Dansan,

Ik heb het later geprobeerd met het andere eind v.d. sub kabel in de versterker en dan slaat de sub NIET direct aan. Begrijp je comment dus niet...

Hoewel die - toen ik 30 min later eens ging kijken - toch weer gewoon aangeslagen was..
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

Hi Marvin,

nee pcies, ik wil dat dat kreng gewoon uitgaat. Zou toch het eerste vereiste moeten zijn voor een  f u c k i n g  woofer van eur 1600 ....

je merkt, ik raak geïrriteerd ...  :schater:
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Maus

Citaat van: blackmolley op maart 19, 2018, 19:19:00
probleem dacht ik een beetje getackelt te hebben doordat ik een oude carstereo kabel gebruikte die wel stoorde op de LFE ingang maar - dacht ik - niet stoorde op de andere RCA ingang. Nou ... lees maar even hieronder .....:

Net dus weer even getest - het laat je niet los helaas .... - en bij een woofer waar wel de stroomkabel inzit maar standby op rood/uit, geen trigger kabel erin, versterker uit --> ik steek die oude losse car stereo kabel in de witte RCA ingang gedaan en DIRECT slaat de woofer aan (let op .. de kabel zit geeneens in de versterker ....)

Ik wordt helemaal gek ... Wat moet ik hier nou mee. Zou het dan toch de woofer zijn ?

gr Rene

Als je een losse kabel aansluit, is deze 'opgeladen' als antenne en kan dus een minimaal signaal geven naar de sub. De bekende brom die je ook hoort als je je vinger tegen de stekker aan houd, dan hoor je ook iets...
Als je een andere kabel probeert, wacht dan weer even tot de sub in standby gaat na het aansluiten.

Zit de sub in een geaard stopcontact? Zo ja de rest van de set ook? Het klinkt alsof een aardlus ook mogelijk is..

blackmolley

Hi Maus,

Yep, alles is geaard. Heel mijn installatie staat trouwens op een eigen groep.
Het principe van de losse kabel als antenne (en de brom als je je vinger op de stekker legt) is inderdaad waar. Op andere sites wordt geopperd dat het storingen/schakelingen zijn in het stroomnet wat de kabel opvangt en de woofer doet denken dat de versterker een signaal geeft. Ook al zou dat zo zijn, hoe los je het op ?
Bestaan er kabels met (veel) betere afscherming zodat de kabel niets kan opvangen of zijn de schakelingen op het stroomnet krachtiger dan die afscherming en zal ik er altijd last van houden ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

Net getest ... versterker 220V kabel los (volledig v.h. stroomnet af) / subwoofer kabel in de versterker / subwoofer op standby stand (licht = rood)
Ik doe de subwoofer kabel in de - in standby stand staande -  woofer en de woofer blijft keurig uit .......

Dat zou volgens enkelen duiden op lekstroom vanuit de subwoofer uitgang vd SR7008...
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

heb de trigger nog eens goed getest:
1/ versterker staat uit, woofer uit, trigger kabel in beiden. Ik sluit subkabel aan op sub en versterker --> de woofer springt gelijk aan als de sub kabel aangesloten zit, dat terwijl de versterker uit is (ik krijg geeneens de kans om de trigger te testen omdat de woofer al AAN is..).

2/ zonder subkabel in sub en versterker, trigger zit aangesloten op beiden, versterker staat uit, woofer uit --> bij aanzetten versterker gaat inderdaad de sub ook aan. Bij uitzetten versterker gaat ook sub uit. Zoals het hoort dus.

Het is zo jammer dat je een sub kabel nodig hebt om geluid te horen  ;D

iEar heeft vandaag contact met B&W gehad en zij hebben deze klacht schijnbaar al meerdere malen binnen gekregen. Het blijkt een fout in de software te zijn. De sub kan nl alleen bediend worden met een app (wat overigens wel prima werkt). Men zegt dat de sub op een of andere manier op de achtergrond  in een configuratie stand blijft hangen waardoor hij constant contact wil maken met een telefoon / app en dus steeds aangaat. Er wordt - zegt iEar - aan een oplossing gewerkt.
Weet nog niet hoe ik dit moet plaatsten aangezien - als de sub constant om een telefoon zou vragen om de configuratie te sluiten, hij ook al aan zou moeten slaan als alleen de netwerk stekker er inzit.  En dat is nou net niet het geval ... Dan blijft ie wel uit.

Dus voorlopig ff in de wachtkamer, misschien ff een Audioquest Boxer kabel proberen.
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Maus

Ik zou de sub nog eens in hetzelfde stopcontact prikken als de versterker, desnoods met een verlengsnoertje.
Het lijkt namelijk toch een soort aardlusje te zijn:

Citaat van: blackmolley op maart 20, 2018, 21:53:27
Net getest ... versterker 220V kabel los (volledig v.h. stroomnet af) / subwoofer kabel in de versterker / subwoofer op standby stand (licht = rood)
Ik doe de subwoofer kabel in de - in standby stand staande -  woofer en de woofer blijft keurig uit .......

Dat zou volgens enkelen duiden op lekstroom vanuit de subwoofer uitgang vd SR7008...


Als het niet direct helpt, hetzelfde stopcontact, probeer dan nog eens zonder andere apparatuur op de versterker aangesloten. Voornamelijk tuner antenne kabels wil nog weleens aardlussen veroorzaken.

Of je laat het zo... maar zelf ben ik altijd wel benieuwd wat het nou is.

blackmolley

Vandaag bij iEar geweest en de sub om kunnen ruilen. Gelijk voor de zekerheid een AudioQuest Irish Red meegenomen. Afspraak gemaakt om die terug te sturen zodra blijkt dat die geen voordeel geeft t.o.v. de Oelhbach.

Heb nog geen tijd gehad e.e.a. weer aan te sluiten en uit te proberen. Morgen meer :-)
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

Sub weer aangesloten, DSP ingeregeld via de app en de nieuwe Audioquest kabel gemonteerd.
Had het idee dat de verbinding met de Audioquest op de versterker en woofer veel strakker/beter was als de Oehlbach. Die leek iets te groot en door de stugheid vd kabel (kabel is erg dik) en hij een 90o bocht moest maken, leek het wel of bewegingen de connector ruimer hebben gemaakt.

De woofer gaat nog steeds niet uit na 20 min zoals in de app ingesteld is. Maar wel een andere verbetering/verandering t.o.v. de oude sub; die sloeg nl al aan als hij de kabel al aan zag komen. Ook als je hem handmatig uitzette (in standby) dan sloeg hij direct weer aan (uit standby). De woofer was dus niet in de standby stand te slaan ... Dat doet deze woofer niet. Als je hem handmatig uitzet en in de standby stand, dan blijft ie ook uit. Misschien dat het in de woofer zit OF in de andere kabel OF in de connectors vd oude kabel, maar het is wel een (gelukkig) feit.

Het resterende probleem - dat de woofer dus niet vanzelf uitgaat nadat de versterker is uitgezet en geen signaal meer richting sub stuurt - is waarschijnlijk dan toch veroorzaakt doordat er ergens storing via de stroomkabel op wordt gepikt. Wellicht dat een Pulse Protector nog uitkomst biedt.
Zo niet dan laat ik het lekker zo en zet ik de sub na gebruik met de hand uit  ;)
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

#26
Bij mij werkte de stand-by functie van de sub  niet meer stabiel. Ik heb de sub al een paar jaar gewoon aanstaan, gaat prima. Las ook  dat Marvin dat al had gezegd.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Ja kan inderdaad maar dat vind ik echt een beetje onzinnig.
Je laat toch ook je versterker niet aanstaan (evt met geluid op o) ??
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

Marvin


RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*