Nieuweling zoekt "hulp"

Gestart door Milgior, maart 13, 2018, 18:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Gaat als het goed is door tot +15 ofzo. Dus ja dat is normaal.

Maus

Wat mis je in die RF62´s? Zijn niet geen slechte speakers op zich.

Milgior

Citaat van: marvin op maart 15, 2018, 18:07:56
Gaat als het goed is door tot +15 ofzo. Dus ja dat is normaal.

Dan heb ik nog even.
Op - 30 gaat t al best lekker.

Milgior

Citaat van: Maus op maart 15, 2018, 20:17:58
Wat mis je in die RF62´s? Zijn niet geen slechte speakers op zich.

Ik ben vanavond bezig geweest met andere kabels , en er is zeker een geluids verbetering .
Toch heb ik het idee dat de oude 220 voller geluid of meer geluid (vind het lastig uit te leggen) gaven.

Marvin

Al eens aan een subwoofer gedacht?


Ra45dtB

Cool! Ik zou dit ook leuk vinden.

Milgior

Citaat van: marvin op maart 15, 2018, 21:07:22
Al eens aan een subwoofer gedacht?

Jazeker maar welke???
Een dichte is volgens mij meer muziek gericht maar ook nog wel oke voor films dacht ik.
Maar waar moet ik op letten?
Tot hoe oud zou je zo'n ding nog kunnen kopen
Ik neem aan dat je op mp voor bijv 300-400 een betere kan halen dan een nieuwe voor die prijs.


Marvin


Milgior

Zijn die wel krachtig genoeg voor een redelijke huiskamer?
Het zou iets duurder mogen.

Op me receiver kan ik me fronts instellen op maximaal +12db.
Uiteraard gaan ze dan harder maar heeft het ook nog negatieve gevolgen voor iets?

Maus

Je hebt nu vrij forse speakers en wilt nu extra subs, hoeveel laag wil je hebben en zit het probleem niet ergens anders?

Marvin

Het heeft geen nadelige gevolgen als je alles op +12 zet, maar meer volume ga je er niet mee behalen.
Ja je knop hoeft minder ver, maar hij zal daardoor ook eerder aan het eind van z'n vermogen zitten. Dus je wint er niks mee, dit is puur voor het instellen van de luidsprekers tov elkaar.

Ja ik weet niet wat jij groot noemt. Maar 2x10inch subwoofer zet een behoorlijk pak lucht in beweging hoor!!

Instellen van 2 subs is een ramp, maar dan rij ik wel naar Breukelen.

Marvin

Citaat van: Maus op maart 17, 2018, 15:23:56
Je hebt nu vrij forse speakers en wilt nu extra subs, hoeveel laag wil je hebben en zit het probleem niet ergens anders?
Ja ik heb ook vrij forse speakers, en toch staan die 2 subs eronder.  Ik hou namelijk ook wel van een lekkere vette bass.

Marvin


Marvin

2 Klipsch Palladium P-312w subwoofers http://link.marktplaats.nl/m1246871245?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ook mooi, en zoals gevraagd duurder. En nog duurder. Hier wordt 3500 gevraagd voor 2 subs.
De keuze is reuze.

Milgior

Citaat van: Maus op maart 17, 2018, 15:23:56
Je hebt nu vrij forse speakers en wilt nu extra subs, hoeveel laag wil je hebben en zit het probleem niet ergens anders?

Ja ik wil wel 1 sub.
Zoals je zegt zou het ook ergens anders aan kunnen liggen.
Misschien is 4 kabels per speaker aansluiten.
En ook eens kijken naar me instellingen of microfoon proberen.
Moet in het boek is even kijken hoe dat precies zit allemaal.