Marantz 3250 / 170dc !

Gestart door Ben1999, maart 03, 2018, 22:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben1999

Sinds vandaag de trotse bezitter van een 3250B + 2 x 170dc.
Net de luidsprekers aangesloten op de 170dc en het klinkt werkelijk prachtig.

Nu nog uitzoeken of ik de tweede 170dc ook kan aansluiten op 1 set luidsprekers.

Ik ben er zeer blij mee, ondanks dat de originele voetjes ontbreken. 


Ben1999

Dus als iemand er nog 12 stuks heeft liggen en kan missen dan neem ik ze eventueel graag van je over. 8-)

Maus


Ben1999


Ben1999

Nu nog uit zien te vinden hoe  ik de tweede 170dc ook kan aansluiten op 1 set luidsprekers.

Maus

Dat gaat niet, wat wil je bereiken?

Ben1999

Ok, volgens de vorige eigenaar moet het gaan omdat er twee x output kanalen op de 3250 zitten.

Maus

Op de uitgang wel ja. Maar dan zul je speakers moeten hebben met 2 ingangen, toch?

Ben1999

Misschien bedoelde hij de luidsprekers aan te sluiten op de 3250.
Ik weet het ook nog niet precies, heb hem pas.

Maus

Waarom wil je precies 2 versterkers op 1 set gebruiken?

thanatos

Als je luidsprekers bi-wired aan te sluiten zijn kun je 2x eindtrappen gebruiken.

1 sluit je aan op het laag de ander op de hoog sectie van de speakers. (wel de brugjes verwijderen!)

Heb je geen bi-wire speakers wordt het lastig je kunt de 170DC niet bruggen tot een mono amp.

Ben1999

Thanks Thanatos, dit bedoelde ik.  Hier kan ik wat mee.  Ik ga het meteen uitproberen.

Marvin



Dan ziet je luidspreker er ongeveer zo uit aan de achterzijde. 

Ben1999

Klopt inderdaad, heb er net eentje los gemaakt.  Vanbinnen gezien is er dan geen verbinding.

Marvin

Die metalen stripjes verwijderen, één versterker op de onderkant en de andere op de bovenkant. In dit voorbeeld dan natuurlijk.