Protractors

Gestart door geoffreyvanvugt, maart 03, 2018, 10:44:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 03, 2018, 13:56:08
hoe bedoel je??
Azimuth: hoek die de naaldpunt maakt t.o.v. plaatgroefwanden L en R.

https://www.hifi.nl/artikel/1827/Afregelen-draaitafel.html


https://youtu.be/vuRoKuHp_Nw

Staat je element axiaal geroteerd, kan hij meer links dan wel rechts contact maken met groefwand en zo verschillen in linker en rechter kanaalweergave geven. Is overigens bij mijn weten niet van invloed op de vocale sss.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

geoffreyvanvugt

Thnx... Maar ik kan dit niet afstellen met mijn platenspeler.. Heeft deze optie niet..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pietjepc

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij bedoeld hij de montage van het element. Wanneer deze scheef zou staan, tast hij de ene kant meer af dan de andere kant, waardoor het geluidsbeeld meer naar rechts, danwel links zou komen te staan.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Vinyl_Fuchs

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 03, 2018, 14:40:20
Thnx... Maar ik kan dit niet afstellen met mijn platenspeler.. Heeft deze optie niet..
Een los gemonteerd headshell laat zich enkele graden roteren. Maar aangezien er zoveel parameters bestaan bij het afregelen van een draaitafel/ toonarm/ element heb je meetapparatuur/ -software en test-LP's nodig om dit perfect te doen. En die zijn voor mij te duur, dus het blijft een beetje gissen met de afstelling.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

geoffreyvanvugt

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 03, 2018, 18:36:14
Een los gemonteerd headshell laat zich enkele graden roteren. Maar aangezien er zoveel parameters bestaan bij het afregelen van een draaitafel/ toonarm/ element heb je meetapparatuur/ -software en test-LP's nodig om dit perfect te doen. En die zijn voor mij te duur, dus het blijft een beetje gissen met de afstelling.

Het is moeilijker dan ik dacht en ik had ook nooit verwacht dat er zoveel bij kwam kijken. Maar voor nu ben ik tevreden met de eerder genoemde Protractor. Dus ik laat het hierbij voorlopig. Maar je kan jezelf wel kneiter gek maken hiermee. violent1
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 03, 2018, 23:50:18
Het is moeilijker dan ik dacht en ik had ook nooit verwacht dat er zoveel bij kwam kijken. Maar voor nu ben ik tevreden met de eerder genoemde Protractor. Dus ik laat het hierbij voorlopig. Maar je kan jezelf wel kneiter gek maken hiermee. violent1
Belangrijkste is dat het voor je gehoor klopt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.