NA8005 €450 vraagprijs

Gestart door xander32, maart 03, 2018, 08:37:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Vinyl_Fuchs

#1
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Dat is t.o.v. de 450€ vraag- prijs van het jonge 2e handsje toch weer 125€, zijnde een 28% meer.
En wat kan een streamer slijten? Geen mechanische onderdelen.

Maus

Goedkope condensatoren, slechte tin verbindingen, hetzelfde als de versterkers die reeds besproken zijn.

xander32

Dat is dan toch van toepassing op alle Marantz gear?

Citaat van: Maus op maart 03, 2018, 12:39:15
Goedkope condensatoren, slechte tin verbindingen, hetzelfde als de versterkers die reeds besproken zijn.

Maus

Ja. Maar waar niet mee? Je mag blij zijn als je telefoon 3 jaar meegaat, je wasmachine 5, je tv ook zoiets...

xander32

Mijn telefoon gaat al vijf jaar mee en het betrof reeds een tweedehandsje, onze wasmachine staat er onderwijl 16 jaar ... maar ik begrijp wel hetgeen je aangeeft; een (beperkte) levensduur zit tegenwoordig steevast in het ontwerp ingebakken. Al ben ik er in het geval van een NA8005 niet huiverig voor, die gaat het vast een veelvoud van 3 jaar volhouden..

Citaat van: Maus op maart 03, 2018, 14:59:02
Ja. Maar waar niet mee? Je mag blij zijn als je telefoon 3 jaar meegaat, je wasmachine 5, je tv ook zoiets...

Maus

Ik weet het niet. Zeker voor software gestuurde apparaten heb ik mijn twijfels. Hoe lang gaat de fabrikant het ondersteunen? Er was laatst iets met Sonos dacht ik, wat niet meer bruikbaar is wegens software.

Hier is de tv al 20 jaar oud, eentje met beeldbuis. Zelf nog te repareren.
De wasmachine betreft een miele van 4 jaar, die doet het hopelijk ook nog.

Telefoon een Sony z1 (2013) die steeds meer moeite heeft met de zwaardere apps van tegenwoordig.

xander32

Dat van die telefoon is m.i. te wijten aan de ontwikkelingen op het vlak van smartphones; eentje uit 2013 is betreft specs niet meer te vergelijken met eentje uit 2018. De tijd heeft niet stil gestaan inzake de ontwikkelingen in smartphoneland. Zowel hardware- als softwarematig. Dat wil m.i. voorts niets zeggen over de kwaliteit van de hardware aangaande de Z1.

In het geval van de NA8005 heb ik wel het vertrouwen dat die langer dan 3 jaar mee zal gaan, dat dan voorts de software is te updaten, zie ik als een pre. Maar voor hoelang een NA8005 hardwarematig de ontwikkelingen kan bijbenen, dat zal de tijd moeten gaan leren.

Citaat van: Maus op maart 03, 2018, 15:07:10
Ik weet het niet. Zeker voor software gestuurde apparaten heb ik mijn twijfels. Hoe lang gaat de fabrikant het ondersteunen? Er was laatst iets met Sonos dacht ik, wat niet meer bruikbaar is wegens software.

Hier is de tv al 20 jaar oud, eentje met beeldbuis. Zelf nog te repareren.
De wasmachine betreft een miele van 4 jaar, die doet het hopelijk ook nog.

Telefoon een Sony z1 (2013) die steeds meer moeite heeft met de zwaardere apps van tegenwoordig.