Marantz model 3250 reparatie / revisie

Gestart door SB_Marantz, maart 01, 2018, 16:35:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Deze 3250 verkeerde in een niet al te beste staat en een flink brommende phonotrap.







voorwas:




Oude tin afzuigen met het de-soldeerapparaat:













Keurige square wave:







Brom werd veroorzaakt door een kapot eiland aan een elco wat geen contact meer maakte (hersteld) en een achterlijke bypass.

end.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jrm


Cornelis1921

Vakwerk, Wilfred. Èn de plaatjes zijn ook mooi. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Deze voorversterkers kunnen veel addertjes onder het gras hebben. Phono amp is meestal altijd defect. Dan heb je nog het relais dat kan haperen, en of een contact fout hebt tussen de volume potmeter en het versterker circuit.
Máár, als die goed werkt; dan heb je ook een fantastisch klinkende voorversterker.   HB


Wilfred: zeepsop je nu het print?  ik heb speciale print reiniger van KONTAKT, dat maakt je print flux en viezigheid vrij. Lijkt dan weer als nieuw.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

zeepsop? Nee joh, gewoon milieu vriendelijk.
Werkt prima.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op maart 02, 2018, 23:10:18
zeepsop? Nee joh, gewoon milieu vriendelijk.
Werkt prima.

Nooit gedaan,  had wel ooit eens een bericht op audiofreaks gelezen dat lux (met die hand in roze) hele goede ontvetter zou zijn voor sigarette rook aangetaste bandrecorder.  :schater:
Als het werkt dan werkt het!!  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ja kan maar niet voor een pcb...dat werkt niet. (Lux voor hand en machine was  :schater:)
Zoals gezegd gebruik ik een milieu vriendelijke reiniger.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op maart 02, 2018, 23:33:46
Ja kan maar niet voor een pcb...dat werkt niet. (Lux voor hand en machine was  :schater:)
Zoals gezegd gebruik ik een milieu vriendelijke reiniger.
Zeep is nooit milieu vriendelijk Wilfred, maar als je een ECO friendly zeep gebruikt word het apparaat dan ook ECO?  :schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ernst56

Marantz 2330b, 4270, 2225, 2010, 2015, 3200, 112, 140, 115b, 5025 , Elipson 1303, Kenwood KD-550 met SME III en Pickering XLZ7500-IIS en nog van alles wat...

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Hobs

Hoi Wilfred, wat een mooi werk zeg! De voorversterker zag er inderdaad niet uit! Die brom die er in zat was erg vervelend. Fijn dat je het zo snel hebt kunnen oplossen. De voortrap staat nu weer geweldig te spelen!Bedankt voor de geode service!