8 volts buislampjes met led-jes in Superscope R-330.

Gestart door Hoewie Loewie, februari 22, 2018, 15:13:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Kudelstaart

#15
Ik heb mijn 2015 weer bij Thanatos opgehaald. De warm white ledjes zitten er nu in. Dat geeft een mooi effect. De kleur is moeilijk te omschrijven, maar je kunt het een beetje vergelijken met de blauwe streep die een Neon Tetra visje heeft. Ik kan niet beoordelen hoe dicht dit bij originele buislampjes met vers kalkpapier komt. Ik heb alleen verkleurde groene verlichting gezien. Thanatos (John) gaf in een eerdere post al aan dat het aardig in de buurt van origineel komt.

Bijgaand een foto. Deze doet echter geen recht aan de werkelijkheid. In het echt is het een veel frissere kleur.

Mijn 2015 is trouwens gerecapped en klinkt weer helemaal top! Meer detail en meer open en toch nog steeds die kenmerkende volle Marantz sound. Mijn complimenten John!
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

jrm


xander32




Voor mij als leek ziet het er authentiek uit. Mooi werk.

thanatos

Citaat van: Peter Kudelstaart op februari 24, 2018, 19:55:55
Ik heb mijn 2015 weer bij Thanatos opgehaald. De warm white ledjes zitten er nu in. Dat geeft een mooi effect. De kleur is moeilijk te omschrijven, maar je kunt het een beetje vergelijken met de blauwe streep die een Neon Tetra visje heeft. Ik kan niet beoordelen hoe dicht dit bij originele buislampjes met vers kalkpapier komt. Ik heb alleen verkleurde groene verlichting gezien. Thanatos (John) gaf in een eerdere post al aan dat het aardig in de buurt van origineel komt.

Bijgaand een foto. Deze doet echter geen recht aan de werkelijkheid. In het echt is het een veel frissere kleur.

Mijn 2015 is trouwens gerecapped en klinkt weer helemaal top! Meer detail en meer open en toch nog steeds die kenmerkende volle Marantz sound. Mijn complimenten John!

Mooie set zo  8-) en voor de echte kenner ook een bijzondere 1060  hello hello

Hoewie Loewie

Citaat van: Peter Kudelstaart op februari 24, 2018, 19:55:55
Ik heb mijn 2015 weer bij Thanatos opgehaald. De warm white ledjes zitten er nu in. Dat geeft een mooi effect. De kleur is moeilijk te omschrijven, maar je kunt het een beetje vergelijken met de blauwe streep die een Neon Tetra visje heeft. Ik kan niet beoordelen hoe dicht dit bij originele buislampjes met vers kalkpapier komt. Ik heb alleen verkleurde groene verlichting gezien. Thanatos (John) gaf in een eerdere post al aan dat het aardig in de buurt van origineel komt.

Bijgaand een foto. Deze doet echter geen recht aan de werkelijkheid. In het echt is het een veel frissere kleur.
Onze ervaringen zijn hetzelfde. Zou ik dan ook "warm white" ledlampjes hebben? Ook bij mij krijg ik het niet op de foto zoals het er in werkelijkheid uit ziet. In werkelijkheid lijkt het mooi egaal terwijl op de foto het wat vlekkerig oogt. Bij mij is de kleur blauw, richting paars. Ik snap wat je bedoelt met de blauwe streep van een Neon Tetra visje.
Hele mooie set overigens. notworthy

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Peter Kudelstaart

Bedankt voor het compliment. Die Superscope verzameling van jou is helemaal uniek! Voor wat betreft de schaalverlichting is led gewoon de toekomst bij het steeds schaarser worden van de originele buisverlichting. En dus een heel goed alternatief.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100