Marantz PM-KI Ruby

Gestart door arjan1312, februari 22, 2018, 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op februari 03, 2019, 17:07:12
De versterker stond toen ook maar een beetje niets te doen , zo zacht werd er gedraaid  nopompom
Inderdaad, Marco, het hele muziekgebeuren kwam toentertijd in de luisterruimte daardoor niet echt tot leven. :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citaat van: Cornelis1921 op februari 03, 2019, 17:10:43
Inderdaad, Marco, het hele muziekgebeuren kwam toentertijd in de luisterruimte daardoor niet echt tot leven. :|
Het kwam bij mij over alsof een topsporter die een zakje chips aan het heffen was .

Ik vind dergelijke demo's niet veel zeggend in ieder geval .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

https://www.lowbeats.de/test-marantz-ki-ruby-super-sacd-player-plus-edel-amp/2/


Langzamerhand tekenen zich bepaalde patronen af;

De Ruby amp word als zijnde krachtig ervaren, maar heeft een duidelijk eigen, gekleurd karakter/zit aan de warme kant van neutraal en mist bepaalde snelheid t.o.v. concurrenten in dezelfde prijsklasse. Een prima amp, voor een bepaalde doelgroep, maar niet bijzonder. Net zoals zijn broer de 10.

De Ruby sacd speler daarentegen lijkt het nauwelijks minder te doen dan zijn eens zoveel kostende 10 broeder, die in de sumier beschikbare reviews, hoog word aangeschreven.


Nou is betreffende de versterking dat ietwat warme, vaak juist ook hetgeen waar wij Marantz liefhebbers voor vallen. Dat (was en) is klaarblijkelijk weer het Marantz signatuur.

CBdicX

#183

Wat mee speelt in iedere test is:

1) wat vind de "tester" een voor hem prettig geluid (warm, koel hoog, en andere variaties)
2) welke speakers worden er gebruikt (nooit het zelfde in welke test dan ook)
3) in welke ruimte staat het opgesteld (nooit het zelfde in welke test dan ook)

Te veel variaties om een keus te bazeren op reviews, testen, en van die cijfer raporten.
De versterkers door meten geeft een wetenschappelijk beeld wat ook weer beinvloed word door een luister ruimte en gebruikte speakers.
Een budget versterker zal nooit een glanzende edelsteen worden worden door er een set top speakers aan te hangen.
Het moet wel in alle redelijkheid met elkaar kloppen, goede versterker, goede speakers, goede kabels interlinks, en de kamer is vaak wat het is, die is minder makkelijk aan te passen, er moet vaak ook nog in geleefd worden.
En dan nog als het allemaal zou kloppen kan je nog een misser hebben met de speaker keus (de in mijn ogen belangrijkeste factor), hoe duur dan ook.

Blijft een interessante hobby......... :-)

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op februari 22, 2019, 09:10:14
https://www.lowbeats.de/test-marantz-ki-ruby-super-sacd-player-plus-edel-amp/2/


Langzamerhand tekenen zich bepaalde patronen af;

De Ruby amp word als zijnde krachtig ervaren, maar heeft een duidelijk eigen, gekleurd karakter/zit aan de warme kant van neutraal en mist bepaalde snelheid t.o.v. concurrenten in dezelfde prijsklasse. Een prima amp, voor een bepaalde doelgroep, maar niet bijzonder. Net zoals zijn broer de 10.

De Ruby sacd speler daarentegen lijkt het nauwelijks minder te doen dan zijn eens zoveel kostende 10 broeder, die in de sumier beschikbare reviews, hoog word aangeschreven.


Nou is betreffende de versterking dat ietwat warme, vaak juist ook hetgeen waar wij Marantz liefhebbers voor vallen. Dat (was en) is klaarblijkelijk weer het Marantz signatuur.


Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens, Ik ervaar de versterker juist als een vrij snelle open klinkende versterker maar zonder enige vorm van hardheid...
Ga je hem vergelijken met een oude PM16 (onlangs met een klant gedaan) dan merk je pas hoe wollig de oude series klinken..

Vergeleken met een Hegel ofzo zal hij vast wat ''warm'' klinken (maar die dingen zijn ook kil en koud in mijn beleving)
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Maurice

Morgen ga ik eens kijken of dit wat voor mij is!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Cool 😎

Krijg je hem thuis ter demo?

Citaat van: Maurice op november 20, 2019, 21:06:13
Morgen ga ik eens kijken of dit wat voor mij is!

Maurice

Citaat van: xander32 op november 20, 2019, 21:11:57
Cool 😎

Krijg je hem thuis ter demo?
luisteen in de winkel, daarna kijken wat er te regelen valt.
Was gecharmeerd van de PM10, maar daar heb ik geen budget voor. De Ruby deelt wel de dna, dus ben benieuwd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Veel plezier 🎶

Citaat van: Maurice op november 20, 2019, 21:14:20
luisteen in de winkel, daarna kijken wat er te regelen valt.
Was gecharmeerd van de PM10, maar daar heb ik geen budget voor. De Ruby deelt wel de dna, dus ben benieuwd.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... volgens mij is er een forumgenoot die er eentje te koop heeft, wellicht interessant 🙄

CBdicX

Citaat van: xander32 op november 20, 2019, 21:48:26
... volgens mij is er een forumgenoot die er eentje te koop heeft, wellicht interessant 🙄

Bedoel je mij soms ?  :wink:

Op dit moment gebruik ik de Ruby wel weer, maar wat niet is kan nog komen  :-)
Gebruik de Ruby in een "freaky" stereo opstelling met 7 (zeven) Gallo Strada, Adiva SE en 2 Gallo subs.
Ik vond het zonde om de speakers op zolder te zetten vandaar deze opstelling die wonderlijk goed werkt !

Zoals eerder verteld zit ik uiterst links in de stereo opstelling wat een verschoven stereo beeld geeft.
Ik heb nu (zie foto) 2x Strada links en 2x rechts parallel op de Ruby aangesloten, 1x de Strada center via de Gallo sub, en 2x de Adiva ook via de subs die kaatsend via de achtermuur en plafond hun geluid geven.
Zeg maar een soort van Dolby Enabled Atmos  :-D
Dit trekt voor mij weer het geluid meer naar het scherm en het klinkt prima.

Komt er weer een receiver is het de 2 Stradas op de standaards naar achter, en ik kan weer een 5.2.2 opstelling gebruiken, alle draden zijn nog steeds aanwezig.
2 draden erbij en het is weer 5.2.4
Maar goed, zover is het (nog) niet, voor nu de "super" stereo opstelling met de Ruby........... 

TurboMarco

Volgens mij maakt het niet uit hoe je het doet ,zolang het resultaat naar je zin is dan is dat toch geweldig ,het is wel leuk om te lezen hoe je out of the box denkt en daardoor een set-up neer zet met de gewenste resultaten .

Er zijn immers meerdere wegen die naar Rome leiden  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Hmmm, helemaal anoniem iets zoeken en beluisteren gaat blijkbaar niet helemaal lukken [emoji12]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

CBdicX

Citaat van: Maurice op november 21, 2019, 10:38:00
Hmmm, helemaal anoniem iets zoeken en beluisteren gaat blijkbaar niet helemaal lukken [emoji12]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gaan deze gasten niet met hun oren luisteren en ogen kijken ?  :-)