Marantz PM-KI Ruby

Gestart door arjan1312, februari 22, 2018, 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hchifi.nl

#120
Voor wie hem niet heeft beluisterd :

Vanaf volgende week hebben wij de PM Ruby / SA Ruby / PM10 / SA10
Alle demo klaar staan in de showroom  HB

Wil je dus een keer rustig komen luisteren bericht me dan even  :-)

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

RHK

Citaat van: hchifi.nl op december 15, 2018, 14:11:06
Voor wie hem niet heeft beluisterd :

Vanaf volgende week hebben wij de PM Ruby / SA Ruby / PM10 / SA10
Alle demo klaar staan in de showroom  HB

Wil je dus een keer rustig komen luisteren bericht me dan even  :-)

Mooi dat je dit in huis hebt en het kan demonstreren.   notworthy   8-).  Binnenkort eens kijken op je nieuwe plek.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#122
Of bij mij komen luisteren, samen met een NA11S1   :wink:

Tja, bye bye X8500H, welkom PM KI Ruby en Na11S1 beide in het zwart.

Meer mag ik er van mijn psychiater niet over zeggen........

Foto's volgen als Marcel de PM KI Ruby aflevert, de NA11S1 heb ik reeds staan  :yes:

joep

Citaat van: CBdicX op december 17, 2018, 23:23:52
Of bij mij komen luisteren, samen met een NA11S1   :wink:

Tja, bye bye X8500H, welkom PM KI Ruby en Na11S1 beide in het zwart.

Meer mag ik er van mijn psychiater niet over zeggen........

Foto's volgen als Marcel de PM KI Ruby aflevert, de NA11S1 heb ik reeds staan  :yes:

Echt leuk, hoop dat je er veel en lang plezier van mag hebben.  HB

xander32

Gefeli met Ruby 👍🏻.

AkTeVox

Gefeliciteerd!! Benieuwd naar de plaatjes en jouw bevindingen.  HB HB

Marvin

Van harte, zou zouden je handjes eigenlijk op je rug moeten binden als wat nieuws uit komt. [emoji23]

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op december 17, 2018, 23:23:52
Of bij mij komen luisteren, samen met een NA11S1   :wink:

Tja, bye bye X8500H, welkom PM KI Ruby en Na11S1 beide in het zwart.

Meer mag ik er van mijn psychiater niet over zeggen........

Foto's volgen als Marcel de PM KI Ruby aflevert, de NA11S1 heb ik reeds staan  :yes:
Dick, eveneens gefeliciteerd met Ruby, en dat het een plezierige en lange verbintenis mag zijn. :-) pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

bedankt makkers voor de leuke reacties.
Ik hou jullie op de hoogte, en inderdaad hopelijk een wat langere relatie met wederom Stereo en Marantz  :wink:

pameijer

Heb je de Denon en de Marantz naast elkaar kunnen vergelijken of is dit een blinde (dove?) aankoop geweest? Ik heb die X8500H wel hoog zitten eigenlijk, en ben ook benieuwd of je niet al die heerlijke ingebouwde features gaat missen...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: pameijer op december 18, 2018, 12:15:45
Heb je de Denon en de Marantz naast elkaar kunnen vergelijken of is dit een blinde (dove?) aankoop geweest? Ik heb die X8500H wel hoog zitten eigenlijk, en ben ook benieuwd of je niet al die heerlijke ingebouwde features gaat missen...

Ik heb dit inderdaad in "vertrouwen" van Ishiwata gekocht, maar mede omdat in het verleden de KI Pearl mij ook beviel maar toen de stap naar surround gemaakt.
Nu gaan alle bronnen ipv naar de X8500H naar de LG Oled, vandaar via Optical naar de NA en dan door naar de KI Ruby.
De NA heeft ook het naar voren geschoven MMM, wat in de SA Ruby, en de 10 serie zit.
Bij de NA introductie is dit nooit zo benadrukt, wat ze nu met de 10 en SA Ruby wel doen.
Eigenlijk een wat ouder systeem om PCM te bewerken, dit is al uit 2013, maar wat goed is hoef je niet te veranderen, of misschien kan het niet eens "verbeterd" worden.

NA11 is trouwens van de site verdwenen, afgelopen weekend stond deze er nog !
Ben benieuwd of Marantz met een nieuwe streamer ala NA11/Ruby/10  gaat komen, heb ik misschien toch de NA11 te snel gekocht.....

Ik heb de NA al in gebruik, nu met een PMA 520ae, ben benieuwd als ik de Ruby neer zet of er veel verschil in zit.
Wat jij ook zegt ben ik ook benieuwd naar of ik de grappen en grollen ga missen van de 8500.
De 8500 staat al bij Marcel maar ik had die al een week niet meer in gebruik, tot nu toe zonder gemis, maar wie weet.

pameijer

Citaat van: CBdicX op december 18, 2018, 12:40:31
Ik heb dit inderdaad in "vertrouwen" van Ishiwata gekocht, maar mede omdat in het verleden de KI Pearl mij ook beviel maar toen de stap naar surround gemaakt.
Nu gaan alle bronnen ipv naar de X8500H naar de LG Oled, vandaar via Optical naar de NA en dan door naar de KI Ruby.
De NA heeft ook het naar voren geschoven MMM, wat in de SA Ruby, en de 10 serie zit.
Bij de NA introductie is dit nooit zo benadrukt, wat ze nu met de 10 en SA Ruby wel doen.
Eigenlijk een wat ouder systeem om PCM te bewerken, dit is al uit 2013, maar wat goed is hoef je niet te veranderen, of misschien kan het niet eens "verbeterd" worden.

NA11 is trouwens van de site verdwenen, afgelopen weekend stond deze er nog !
Ben benieuwd of Marantz met een nieuwe streamer ala NA11/Ruby/10  gaat komen, heb ik misschien toch de NA11 te snel gekocht.....

Ik heb de NA al in gebruik, nu met een PMA 520ae, ben benieuwd als ik de Ruby neer zet of er veel verschil in zit.
Wat jij ook zegt ben ik ook benieuwd naar of ik de grappen en grollen ga missen van de 8500.
De 8500 staat al bij Marcel maar ik had die al een week niet meer in gebruik, tot nu toe zonder gemis, maar wie weet.

Duidelijk! Je LG OLED wordt dus je "digitale pre" om het zo maar te noemen. Moet ie wel aanstaan voor zover ik weet om dus naar je bronnen te luisteren. MMM zegt me echt helemaal niks, zal 's googlen als de tijd mij lief is.

Ik zie inderdaad dat Marcel van hchifi een X8500H te koop heeft staan op het buurforum, hij noemt het echter een "demomodel"?????
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#132
Citaat van: pameijer op december 18, 2018, 12:53:31
Duidelijk! Je LG OLED wordt dus je "digitale pre" om het zo maar te noemen. Moet ie wel aanstaan voor zover ik weet om dus naar je bronnen te luisteren. MMM zegt me echt helemaal niks, zal 's googlen als de tijd mij lief is.

Ik zie inderdaad dat Marcel van hchifi een X8500H te koop heeft staan op het buurforum, hij noemt het echter een "demomodel"?????

MMM = Marantz Music Mastering, een algoritme om PCM naar DSD te upmixen, en dat naar analoog (of zoiets  :-D  )

Als dit die 8500 van mij is dan klopt demo wel aardig, ik had em maar kort en alleen de Audyssey mic is uit de verpakking geweest.
En demo staat als "demo" dus niets mis mee  :wink:

De NA kan ook rechtstreeks mijn NAS benaderen, zonder de LG, dus dan kan ik ook oa FLAC af spelen, of via de PC DSD.
Via de LG is het altijd PCM, maar dat word dan weer "behandeld" met MMM, dus maakt aan het eind van de rit niet zoveel uit qua hoorbare kwaliteit.

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op december 18, 2018, 11:53:41
bedankt makkers voor de leuke reacties.
Ik hou jullie op de hoogte, en inderdaad hopelijk een wat langere relatie met wederom Stereo en Marantz  :wink:
...En dan a.u.b. niet meer vreemd gaan, hè? ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Citaat van: Cornelis1921 op december 18, 2018, 13:08:20
...En dan a.u.b. niet meer vreemd gaan, hè? ;-) :-D

Die belofte zal, en kan ik nooit maken, maar het ziet er goed uit  :-o   :-D