Marantz PM-KI Ruby

Gestart door arjan1312, februari 22, 2018, 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Mooi verslag. Doe mij maar een set B&W 803D3.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op december 04, 2018, 19:46:52
Mooi verslag. Doe mij maar een set B&W 803D3.
Een review gelezen, en inderdaad mooie luispreker deze nieuwe B&W. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Citaat van: MarkII op december 04, 2018, 13:05:41
Ik was dus een van de gelukkigen die aanwezig kon zijn bij de laatste voorstelling van 16:00. En daar keek ik enorm naar uit. Met name om de legende KI een keer te mogen ontmoeten maar natuurlijk ook de demo van de Marantz Rubies mee te maken.

Zowaar een plekje op de front row in het midden, wat een geluk. Dit in de luisterruimte boven de winkel in de Hoogstraat. Een bescheiden maar accoustische verantwoorde ruimte welke zo'n 30 m2 groot is. Een bank, paar stoeltjes, de Ruby's, onopvallende accoustische panelen aan de muur en plafond, dikke kabels en twee speakers, niks meer niks minder. Wat mij gelijk al opviel was dat de dikke B&W 803D3's behoorlijk naar elkaar toe waren indedraaid. Later bleek dit te zijn gedaan om de sweet spot wat wijder te maken zodat iedereen kon meegenieten en niet alleen de happy few op rij 1. 

Om 16:00 stipt nadat iedereen was voorzien van een drankje begon Ken zijn toelichting en die ging met name over de perceptie van geluid en echt stereo. Voor mij een paar nieuwe weetjes, en het gemak en enthousiasme waarmee hij praat is echt een plezier om naar de luisteren. Maar goed de apparatuur, daar was voor velen om te doen. Hij speelde diverse muziek stukken af met toelichting waar precies op te letten. Stukje van Patrica Kaas, Filmtrack van American Beauty, Japanese Drums. En dat op aardig volume. Het klonk echt fantastisch, het omvatte alle aspecten, bereik, van laag tot hoog, ruimtelijkheid, helderheid echt niets op af te dingen. Doe maar zo'n setje! (Als mijn bankrekening zover zou reiken). Wat ik wel moet toegeven is stukje van Patricia Kaas wat scherp overkwam op sommige stukken maar dat kan ook door het volume komen. (dat was stevig)

Kortom als je de kans hebt om Ken of/of de Rubies een keer te mogen aanschouwen, zeker doen. Mogelijk staat de set zelf nog bij Hifi Klubben aangesloten en is het zeker de moeite waard om een afsrpaak te maken.

Waardevol! Dank voor jouw inbreng! :yes:

joep

#109
Leuk verslag, leuk setje van zo'n 17.000 boxen PM + SA 8.000 is al snel €25.000,- ex draadjes.
En dan neem ik aan dat hij een SA Ruby gebruikte. Of had hij een PC met losse dac?
Of misschien een PC en de SA gebruikt als dac? Haal het niet uit het verslag.

arjan1312

@MarkII,

Bedankt voor verslag! Leuk om te lezen.


Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

MarkII

Ken had z'n macbook als input bij zich die hij had aangesloten op de SA via de asynchrone USB input Z'n Iphone gebruikte hij om de muziek te kiezen/starten/stoppen. De SA converteert alle input naar DSD 1 bit en er zitten twee gescheiden klokken in die afhankelijk van het type stream worden ingezet in de signaalweg. 

Citaat van: joep op december 05, 2018, 09:31:28
Leuk verslag, leuk setje van zo'n 17.000 boxen PM + SA 8.000 is al snel €25.000,- ex draadjes.
En dan neem ik aan dat hij een SA Ruby gebruikte. Of had hij een PC met losse dac?
Of misschien een PC en de SA gebruikt als dac? Haal het niet uit het verslag.

Marvin

Wel grappig dat er telkens weer met een laptop wordt gewerkt, daar wordt her en der nog wel eens minderwaardig over nagedacht.

joep

Citaat van: marvin op december 05, 2018, 19:46:09
Wel grappig dat er telkens weer met een laptop wordt gewerkt, daar wordt her en der nog wel eens minderwaardig over nagedacht.

Laptop, laptop, laptop ? we hebben het hier wel over een MacBook hoor!

Marvin

Kan je nagaan wat eruit kan komen als je daar een gepimpte Dell Workstation aankoppelt. [emoji23]

joep



Citaat van: marvin op december 05, 2018, 20:27:00
Kan je nagaan wat eruit kan komen als je daar een gepimpte Dell Workstation aankoppelt. [emoji23]

Appelflappen?

Marvin


Maurice10

Ik ben daar ook geweest bij de demonstratie van de KI Ruby in Rotterdam Hifi Klubben. Ik heb een video opname gemaakt ervan. Wie interesse heeft wil ik wel een link sturen.

De set klonk erg goed vond ik. Ken verteld zijn verhaal boeiend. Daarna nog even gesproken met Ken  :-)

pameijer

Citaat van: Maurice10 op december 10, 2018, 19:38:01
Ik ben daar ook geweest bij de demonstratie van de KI Ruby in Rotterdam Hifi Klubben. Ik heb een video opname gemaakt ervan. Wie interesse heeft wil ik wel een link sturen.

De set klonk erg goed vond ik. Ken verteld zijn verhaal boeiend. Daarna nog even gesproken met Ken  :-)
Als je hem op YouTube zet kun je de link hier gewoon neerzetten. Kan iedere liefhebber ervan genieten! Ben benieuwd...  8-)
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maurice10

Citaat van: pameijer op december 10, 2018, 19:54:19
Als je hem op YouTube zet kun je de link hier gewoon neerzetten. Kan iedere liefhebber ervan genieten! Ben benieuwd...  8-)

Goed idee! ik zal dat van de week even doen.