Marantz PM-KI Ruby

Gestart door arjan1312, februari 22, 2018, 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Hebben ze nou serieus 2 verschillende kleuren displays gebruikt? ;D Hahahaha


xander32

Quote:

Surround kan ook
...
"Ken Ishiwata heeft nog altijd een boontje voor SACD, een medium dat in de markt faalde maar voor sommige audiofielen nog wel interessant kan zijn. Eén van de boeiendste zaken aan SACD waren de schijven die in 5.1 beschikbaar waren, zoals van Dire Straits, NIN en Pink Floyd, en verrassend veel anderen. De PM-KI Ruby is uiteraard een stereoversterker met slechts twee kanalen – maar Marantz heeft wel een oplossing voor wie surroundopnames wil beluisteren. Namelijk: koop er drie, en verbind de trio PM-KI Ruby's op de juiste wijze zodat je ze in tandem kunt bedienen. De bron gaat dan helaas niet de SA-KI Ruby zijn, want dit toestel heeft enkel een analoge uitgang voor stereo. Je zal moeten opteren voor een schijfjesspeler met voldoende analoge uitgangen of tussen de SA-KI Ruby en de Ruby-versterker een surroundprocessor plaatsen. Gegeven de kostprijs en beperkte oplage van deze toestellen gaat wellicht niemand dit doen, maar het is wel gaaf dat het kan. Mocht iemand toch een drietal PM-KI's opstellen op deze manier, dan komen we met plezier eens luisteren!"


:roll:  frusty


Rob46

Net zoals vaker bij Marantz-toestellen vinden we dat de PM-KI Ruby niet echt alles uit een opname laat horen. Het is niet ultiem holografisch. Dat is die voorkeur voor muzikaliteit van Ishiwata waar we al naar verwezen, een keuze dat luistergenot resoluut op de eerste plaats zet. Het knappe bij de KI Ruby-set is die voorkeur net genoeg doorweegt, niet te veel, waardoor de versterker zijn autoriteit en snelheid niet verliest. Neem nu de cover van Aretha Franklins 'I Say a Little Player' door Calypso Rose: op een ander systeem dat resolutie op eerste plaats zet, hoor je prominent vingers glijden over snaren en percussiegeluiden. De KI Ruby duwt die soort zaken wat meer naar de achtergrond en laat de compositie in zijn geheel klinken. Dat is een keuze, maar zeker geen slechte.

Deze track via de PM/ND8006 duwt niets van dat 'naar de achtergrond........ :-)

xander32

... dan heeft jouw combi minder de voorkeur voor muzikaliteit, zet deze het luistergenot niet op de eerste plaats en laat een compositie niet in zijn geheel klinken. Wat een k#t set heb jij zeg 🤪.

Citaat van: Rob46 op oktober 19, 2018, 21:01:48
Net zoals vaker bij Marantz-toestellen vinden we dat de PM-KI Ruby niet echt alles uit een opname laat horen. Het is niet ultiem holografisch. Dat is die voorkeur voor muzikaliteit van Ishiwata waar we al naar verwezen, een keuze dat luistergenot resoluut op de eerste plaats zet. Het knappe bij de KI Ruby-set is die voorkeur net genoeg doorweegt, niet te veel, waardoor de versterker zijn autoriteit en snelheid niet verliest. Neem nu de cover van Aretha Franklins 'I Say a Little Player' door Calypso Rose: op een ander systeem dat resolutie op eerste plaats zet, hoor je prominent vingers glijden over snaren en percussiegeluiden. De KI Ruby duwt die soort zaken wat meer naar de achtergrond en laat de compositie in zijn geheel klinken. Dat is een keuze, maar zeker geen slechte.

Deze track via de PM/ND8006 duwt niets van dat 'naar de achtergrond........ :-)

Rob46

Dat vermoeden had ik al [emoji6][emoji854] Weg ermee[emoji375]

TurboMarco

Ik zat dat nummer even te beluisteren via mijn laptop met Sennheiser headset ,en ja ik hoor ook prominent vingers glijden over snaren en percussiegeluiden.

Wat nu ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Citaat van: TurboMarco op oktober 20, 2018, 00:49:49
Ik zat dat nummer even te beluisteren via mijn laptop met Sennheiser headset ,en ja ik hoor ook prominent vingers glijden over snaren en percussiegeluiden.

Wat nu ?
Als mijn vingers ergens prominent over glijden dan zijn het zeker geen snaren, hooguit gevoelige  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

... dan moet het wel een k#t laptop met dito headset zijn :yes:.

:-)

Citaat van: TurboMarco op oktober 20, 2018, 00:49:49
Ik zat dat nummer even te beluisteren via mijn laptop met Sennheiser headset ,en ja ik hoor ook prominent vingers glijden over snaren en percussiegeluiden.

Wat nu ?

Rob46

Weg met al die rommel  violent1 violent1 violent1 nopompom HLP redface  puke

renes59

Citaat van: TurboMarco op oktober 20, 2018, 00:49:49
Ik zat dat nummer even te beluisteren via mijn laptop met Sennheiser headset ,en ja ik hoor ook prominent vingers glijden over snaren en percussiegeluiden.

Wat nu ?
Nieuwsgierig geworden heb ik ook geluisterd. Met een Beyerdynamic 880 op een MF X-Canv2 en je raadt het al, ook ik hoor de glijdende vingers. Een set die dat niet prominent laat horen is wel een heel waardeloos systeem.
Het slappe gelúl van hifi.nl moet je natuurlijk niet serieus nemen. De voorkeur voor muzikaliteit, Ken I. is gewoon te oud om het te kunnen horen. Laat iemand het doen die het volle gehoor nog heeft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46

#87
Citaat van: renes59 op oktober 20, 2018, 10:07:16
Nieuwsgierig geworden heb ik ook geluisterd. Met een Beyerdynamic 880 op een MF X-Canv2 en je raadt het al, ook ik hoor de glijdende vingers. Een set die dat niet prominent laat horen is wel een heel waardeloos systeem.
Het slappe gelúl van hifi.nl moet je natuurlijk niet serieus nemen. De voorkeur voor muzikaliteit, Ken I. is gewoon te oud om het te kunnen horen. Laat iemand het doen die het volle gehoor nog heeft.

nonono neeeeeee! Als iemand anders met een goed gehoor alle componenten van Marantz gaat beluisteren, wordt alles per direct uit de schappen van de winkels gehaald en staat de productielijn stil. Er zal dan een heuse terugroepactie plaatsvinden. Dan blijkt het namelijk zo te zijn dat het  puke componenten zijn, niet een uitgezonderd. Allemaal (de sm-sc-5000-6000-7000-8000-15S12345-11S12345-10S12345- allemaal  puke

Marvin

Zeer merkwaardig verhaal, als je het moet geloven zit er dus gewoon een dekentje overheen. Een muzikaal dekentje, dat wel.
Als het klopt wat er geschreven wordt is het gewoon een slecht component.
Zal het eens beluisteren via mn telefoon.

Marvin

Gewoon via YouTube en de iPhone speaker, duidelijk te horen.