Marantz PM-KI Ruby

Gestart door arjan1312, februari 22, 2018, 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: xander32 op september 01, 2018, 15:22:05
... ik hoopte een aantal fraaie close up beelden te zien van de componenten, maar enkel beelden van een ouwe man in een fout jasje 😏
:-D  :-D En nog lastig te verstaan ook........ :-o

Rob46

Doe maar nummer 44 met extra sambal..... HLP

xander32

... op de 15e van deze maand, komt hij z'n glimmertjes aanprijzen in een kasteeltje, diep in het Limboland, in Tegelen.


NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

joep

In een oplage van 1000 stuks wereldwijd?

Dacht dat ze al 100 keer waren uitverkocht...  : :roll: :roll: :roll:

xander32

Idem. Vooral ook in het zwart, maar dat is een persoonlijke voorkeur. De signature van KI en het synthetische juweeltje hoeven van mij niet perse; ik zou ook genoegen nemen met de meer doorsnee (?) 12-serie.


Citaat van: Nb op september 14, 2018, 09:06:14
Ik vind ze mooi.  :yes:

HAL9000

Iets stoort mij aan deze ''ruby'', hoezo geen sapphire? marantz heeft altijd een blauw oogje gehad? Op een paar ''digital'' versterkers van de 80's maar, dat komt omdat leds niet in blauw verkrijgbaar waren. Al die vintage apparatuur was met een blauw lampje.  :|

Of is robijn de meest goedkope edelsteen die er is?  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

niwdE

Mooie apparaten, maar de afwerking had nog iets meer symmetries gekund, door die glimmende hoofdtelefoon busjes op dezelfde plaats in de frontjes te monteren.

Voor deze prijs verwacht je trouwens wel vergulde busjes ...
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

DansaN

Citaat van: HAL9000 op september 14, 2018, 16:35:54
Iets stoort mij aan deze ''ruby'', hoezo geen sapphire? marantz heeft altijd een blauw oogje gehad? Op een paar ''digital'' versterkers van de 80's maar, dat komt omdat leds niet in blauw verkrijgbaar waren. Al die vintage apparatuur was met een blauw lampje.  :|

Of is robijn de meest goedkope edelsteen die er is?  :roll:
Tsja, robijn staat nu eenmaal voor 40 jaar.

In dit geval het robijnen huwelijk tussen Ken en Marantz.
Maar je kan natuurlijk wachten op het diamanten huwelijk [emoji12]


xander32

... aanname; zo gauw de 1000 stuks Ruby zijn uitverkocht, zal ook hier in de EU en in de US wel spoedig de 12-serie verschijnen.



Brutus

Dat zou zo maar kunnen Xander, overigens ben ik nog niet zo onder de indruk van deze set. Optisch dan want ik heb de set niet gehoord. Geloof dat het allemaal niet zo spannend is als je het gaat vergelijken met eerdere series in dezelfde prijsklasse.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Audiofiel

#74
In het Duitse maandblad Stereo staat een review van de PM-KI Ruby en de SA-KI Ruby.
De PM-KI Ruby krijgt een score van 85%. Dat is dezelfde score als de PM-11S3.
De SA-KI Ruby krijgt een score van 83%. De SA-11S3 heeft een score van 76%.

Het is dus blijkbaar enkel de cd speler die wat beter is geworden.
De PM-11S3 blijft dus een goede keuze. :-D