Marantz PM-KI Ruby

Gestart door arjan1312, februari 22, 2018, 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

#90
Citaat van: renes59 op oktober 20, 2018, 10:07:16
Nieuwsgierig geworden heb ik ook geluisterd. Met een Beyerdynamic 880 op een MF X-Canv2 en je raadt het al, ook ik hoor de glijdende vingers. Een set die dat niet prominent laat horen is wel een heel waardeloos systeem.
Het slappe gelúl van hifi.nl moet je natuurlijk niet serieus nemen. De voorkeur voor muzikaliteit, Ken I. is gewoon te oud om het te kunnen horen. Laat iemand het doen die het volle gehoor nog heeft.

Het slappe gelolliestok van hifi.nl moeten wij niet serieus nemen, sterker nog; alle reviews van ALLE amateurs en professionals die componenten 'beoordelen' maken deel uit van een complot, het is een commerciele handel waar het alleen nog maar om de €€€ gaat en niets anders  :yes: violent1 En dan slaat de mensheid nog eens door om alles aan te dikken via zogenaamde forums.....pfffffffff HLP

Paul

Citaat van: Rob46 op oktober 20, 2018, 10:47:44
Het slappe gelolliestok van hifi.nl moeten wij niet serieus nemen, sterker nog; alle reviews van ALLE amateurs en professionals die componenten 'beoordelen' maken deel uit van een complot, het is een commerciele handel waar het alleen nog maar om de €€€ gaat en niets anders  :yes: violent1 En dan slaat de mensheid nog eens door om alles aan te dikken via zogenaamde forums.....pfffffffff HLP

:gp:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mountainbiker

Citaat van: renes59 op oktober 20, 2018, 10:07:16
Nieuwsgierig geworden heb ik ook geluisterd. Met een Beyerdynamic 880 op een MF X-Canv2 en je raadt het al, ook ik hoor de glijdende vingers. Een set die dat niet prominent laat horen is wel een heel waardeloos systeem.
Het slappe gelúl van hifi.nl moet je natuurlijk niet serieus nemen. De voorkeur voor muzikaliteit, Ken I. is gewoon te oud om het te kunnen horen. Laat iemand het doen die het volle gehoor nog heeft.
https://www.hoorzaken.nl/gehoorproblemen/slechthorendheid/ouderdomsslechthorendheid/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

renes59

Citaat van: Rob46 op oktober 20, 2018, 10:35:41
nonono neeeeeee! Als iemand anders met een goed gehoor alle componenten van Marantz gaat beluisteren, wordt alles per direct uit de schappen van de winkels gehaald en staat de productielijn stil. Er zal dan een heuse terugroepactie plaatsvinden. Dan blijkt het namelijk zo te zijn dat het  puke componenten zijn, niet een uitgezonderd. Allemaal (de sm-sc-5000-6000-7000-8000-15S12345-11S12345-10S12345- allemaal  puke
Het zegt niks over Marantz maar alles over hifi.nl
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46

Nee hoor, het is echt en-en :yes: :no:

Jwfpeters

#95







Stond gister te spelen op iEar mooi spul wat ik nooit kan bezitten. Vond speakers die er aan hingen niet zo.

SB_Marantz

Euh...zie de speakers niet?  :-D
Speakers / akoestiek en opname maken of breken de weergave.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jwfpeters

#97
Als ik me niet vergis een setje  q acoustics concept 500

lo

Vandaag onderstaand bericht ontvangen.

Op zaterdag 1 december 2018 introduceert Marantz-legende Ken Ishiwata de unieke Marantz KI-Ruby installatie bij HiFi Klubben Rotterdam.

De Marantz SA-KI Ruby sacd-speler en PM-KI Ruby versterker zijn twee zeer speciale componenten in gelimiteerde oplage en zijn een hommage en dank aan het veertig jarige jubileum van Ken Ishiwata bij Marantz. De componenten zijn te herkennen aan een lasergegraveerde kopie van Ishiwata's handtekening en een 'Ruby'-motief bovenop het frontpaneel. En wie anders dan de charismatische ambassadeur van Marantz kan hier beter over vertellen en demonstreren dan Ken zelf?

Ken Ishiwata zal muziek demonstreren en vertellen over de nieuwe Marantz KI-Ruby componenten, aangesloten op de Bowers & Wilkins 803D3 luidsprekers en geheel verbonden met hoogwaardige AudioQuest bekabeling.

De demonstraties zullen plaatsvinden om 12:00, 14:00 en 16:00 en ongeveer één uur duren.


Wel vooraf aanmelden!





















Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46

Citaat van: lo op november 26, 2018, 16:31:51
Vandaag onderstaand bericht ontvangen.

Op zaterdag 1 december 2018 introduceert Marantz-legende Ken Ishiwata de unieke Marantz KI-Ruby installatie bij HiFi Klubben Rotterdam.

De Marantz SA-KI Ruby sacd-speler en PM-KI Ruby versterker zijn twee zeer speciale componenten in gelimiteerde oplage en zijn een hommage en dank aan het veertig jarige jubileum van Ken Ishiwata bij Marantz. De componenten zijn te herkennen aan een lasergegraveerde kopie van Ishiwata's handtekening en een 'Ruby'-motief bovenop het frontpaneel. En wie anders dan de charismatische ambassadeur van Marantz kan hier beter over vertellen en demonstreren dan Ken zelf?

Ken Ishiwata zal muziek demonstreren en vertellen over de nieuwe Marantz KI-Ruby componenten, aangesloten op de Bowers & Wilkins 803D3 luidsprekers en geheel verbonden met hoogwaardige AudioQuest bekabeling.

De demonstraties zullen plaatsvinden om 12:00, 14:00 en 16:00 en ongeveer één uur duren.


Wel vooraf aanmelden!


Dat kan best wel eens interessant zijn :yes: Dank voor het delen!

MarkII

Heb een plekje vrij voor de 16:00 voorstelling, dus wie mee wil en kan moet mij maar even laten weten.

arjan1312

Zijn er forumleden geweest en die hun indrukken willen mededelen?

Dank alvast.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Rob46

Het is mij helaas niet gelukt om aanwezig te kunnen zijn. Ook ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen.....

MarkII

Ik was dus een van de gelukkigen die aanwezig kon zijn bij de laatste voorstelling van 16:00. En daar keek ik enorm naar uit. Met name om de legende KI een keer te mogen ontmoeten maar natuurlijk ook de demo van de Marantz Rubies mee te maken.

Zowaar een plekje op de front row in het midden, wat een geluk. Dit in de luisterruimte boven de winkel in de Hoogstraat. Een bescheiden maar accoustische verantwoorde ruimte welke zo'n 30 m2 groot is. Een bank, paar stoeltjes, de Ruby's, onopvallende accoustische panelen aan de muur en plafond, dikke kabels en twee speakers, niks meer niks minder. Wat mij gelijk al opviel was dat de dikke B&W 803D3's behoorlijk naar elkaar toe waren indedraaid. Later bleek dit te zijn gedaan om de sweet spot wat wijder te maken zodat iedereen kon meegenieten en niet alleen de happy few op rij 1. 

Om 16:00 stipt nadat iedereen was voorzien van een drankje begon Ken zijn toelichting en die ging met name over de perceptie van geluid en echt stereo. Voor mij een paar nieuwe weetjes, en het gemak en enthousiasme waarmee hij praat is echt een plezier om naar de luisteren. Maar goed de apparatuur, daar was voor velen om te doen. Hij speelde diverse muziek stukken af met toelichting waar precies op te letten. Stukje van Patrica Kaas, Filmtrack van American Beauty, Japanese Drums. En dat op aardig volume. Het klonk echt fantastisch, het omvatte alle aspecten, bereik, van laag tot hoog, ruimtelijkheid, helderheid echt niets op af te dingen. Doe maar zo'n setje! (Als mijn bankrekening zover zou reiken). Wat ik wel moet toegeven is stukje van Patricia Kaas wat scherp overkwam op sommige stukken maar dat kan ook door het volume komen. (dat was stevig)

Kortom als je de kans hebt om Ken of/of de Rubies een keer te mogen aanschouwen, zeker doen. Mogelijk staat de set zelf nog bij Hifi Klubben aangesloten en is het zeker de moeite waard om een afsrpaak te maken.

xander32

Dank voor jouw uitgebreide verslag 👍🏻.