Marantz PM-KI Ruby

Gestart door arjan1312, februari 22, 2018, 10:54:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: marvin op april 18, 2018, 14:23:38
Mijn begroting. [emoji23]
Jij bent toch op zoek naar een SR14 en die zijn ook niet van de goedkoopste....

Marvin

Nee die staat hier al. [emoji56]

AkTeVox

Citaat van: marvin op april 18, 2018, 15:18:03
Nee die staat hier al. [emoji56]

Had in het verleden ook de SR14 en vond hem stukken beter klinken dan de huidige 7701 & 7055 combi.
De afwerking en gebruikte materialen de SR14 zijn van veel betere kwaliteit dan bij de huidige HT spullen die Marantz op de markt gooit. Koesteren maar die lekkere bak!!  HB HB HB

joep

#18
Ik zat even op de foute pagina. Hier het Ruby nieuws. Een 14 in een KI jasje.
Had er echt veel meer van verwacht.

https://www.stereo.net.au/news/exclusive-marantz-announces-sa-12ki-ruby-sacd-player




https://goo.gl/images/X36ZKq

xander32

... maar ze hebben het er over een 12-serie en het front van de getoonde versterker is geheel sleek, enkel een aan-/uitschakelaar en hoofdtelefooningang, zoals de PM-10. Dan wellicht ook de klasse D versterking.

Faxe

Best leuk setje toch





Wat het een 14 in Ki jasje maakt is mij niet duidelijk. Kan op basis van de enige informatie die ik (prijs tussen 14 en 10 serie in) ook gewoon opvolger van 11 serie zijn. Een prijs van 5000 euro voor de cd speler ligt ook tussen de 14 en 10 serie in.

arjan1312

In het zwart vind ik het wat strakker overkomen.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

joep

Vraag me af of dit een tijdelijk collectors item gaat worden voor de feestelijke 40ste werkverjaardag van Ken.
Of dat het lang in de prijslijst blijft staan. Zelf had ik op een NA-11 vervanger gehoopt.

NB

Ik vind ze mooi, alleen die handtekening en steentjes poppenkast, gaat me me wat ver. Ach....kan zulks toch nooit betalen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Over circa 10 jaar zijn ze goed te betalen  :wink:.

Citaat van: Nb op mei 10, 2018, 10:12:36
Ik vind ze mooi, alleen die handtekening en steentjes poppenkast, gaat me me wat ver. Ach....kan zulks toch nooit betalen.

Cornelis1921

Citaat van: Nb op mei 10, 2018, 10:12:36
Ik vind ze mooi, alleen die handtekening en steentjes poppenkast, gaat me me wat ver. Ach....kan zulks toch nooit betalen.
+1 :gp: Al zal ik dit nooit kunnen betalen, maar dat belet mij niet om het een mooie set te vinden, en dat geld ook voor de 10 set. Want je bent een Marantz-fan of niet. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. En morgen, op naar de 11 set met de Glennies van Robert. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

https://www.hifi.nl/artikel/26718/Marantz-KI-Ruby-versterker-en-SACD-speler-getoond.html


... langzaam maar zeker komt er meer info ...

Versterker met 2x 100/2x200 watt aan respectievelijk 8 en 4 Ohm. Beide componenten (de SA en de PM) moeten zo`n 3 mille de stuk gaan kosten, dat valt nog enigszins mee.

xander32

... de beide heren Marantz technici en ontwerper welke tijdens de M&G in Eindhoven aanwezig waren, gaven aan dat er (voorlopig) geen opvolger van de NA-11 zal komen. Iets met hardware versus software  :wink:.

Citaat van: joep op mei 10, 2018, 10:04:14
Vraag me af of dit een tijdelijk collectors item gaat worden voor de feestelijke 40ste werkverjaardag van Ken.
Of dat het lang in de prijslijst blijft staan. Zelf had ik op een NA-11 vervanger gehoopt.

joep

Nee, ik zou die Ken niet graag betichten van te veel valse bescheidenheid. Maar begrijp wel waarom de 11 eruit moest. Denk dat ze geen PM-14 Ruby verkocht zouden krijgen als de PM-11s3 maar net 1000 eurootjes boven die prijsklasse van de Ruby zou vallen. Maar begrijp de 10 en 14 lijn wel.

Zoals ik al zei, ik had veel liever gehad als ze met een bijzondere streamer voor de dag waren gekomen.

jowa

Ik vind de nieuwe serie wel tof vanwege de USB-B ingang die DXD/PCM aan kan.
Dan hang je er een dedicated streamer aan met een goede app ondersteuning en ben je klaar.
Toekomstvaster dan een NA11 waar je vanaf het begin al geen DXD naar toe kon streamen met een brak app.

In mijn geval heb ik nu de Auralic streamer via optical aan de SA-Pearl hangen, dat zou dan met een Ruby via de USB ingang gaan en dan kan je alle hires bestanden via de SA-Ruby omzetten.

Wat betreft de versterker, deze is blijkbaar krachtiger dan in de PM-14, want dat is nu 100 vs 90 Watt. Dus mogelijk ook over op de Hypex modules en dezelfde vermogens als de uitgaande 11-serie in een lager (mooier) jasje.
Ik ben benieuwd of er een groot verschil zal zijn tussen de 11, 14, Pearl en Ruby versterkers.
Lijkt me een mooie shoot-out.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk