Welke kant gaat Marantz op ?

Gestart door CBdicX, oktober 25, 2019, 12:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... zelfs het kijkglaasje heb ik niet nodig. Ik zet steevast alle kermis opties geheel uit. Het volume instellen doe ik op mijn gehoor en klaar.

Ik begrijp heel goed dat er in het geval van het meerkanaalswerk er veel meer bij komt kijken, zeker met alle formats, die zich alsmaar door blijven ontwikkelen. Echter zie ik het nut niet van een display op de versterker of bron zelf t.o.v. alle info direct voor je neus op een device. Die versterker of bron staat steevast op afstand, waardoor het scherm toch altijd te klein is om de informatie eenvoudig te kunnen lezen. Dan kan je toch veel beter die info op jouw device hebben. Armoede dat dit anno 2019 schijnbaar niet mogelijk is.


Citaat van: CBdicX op oktober 25, 2019, 23:09:02
Is ook niet van toepassing voor Stereo jongens zoals jijzelf, die hebben genoeg aan een kijkglaasje of zelfs helemaal niets, een simpel aan / uit lampje en klaar.
Stereo jongens die luisteren alleen maar, en weten hoeveel speakers er spelen, namelijk 2
Receiver meiden ( :-D ) willen weten wat er speelt, en hoe, en via wat, en met hoeveel..........
En dat wil je weten in een oog opslag in een donkere ruimte, AKA (Also Know As) display ! (excuus voor het Engels)
En niet een telefoon aan doen, app starten ect, of naar de receiver moeten lopen om een klep open te doen.
Maar goed, ieder zijn ding met de nodige "armoede".

Ik zeg, Marantz , klep eruit, Porthole eruit, Ken Ishiwata eruit  :wink:, Displays erin.

Marvin

Ik heb nog een oudje met display, kijk er bijna nooit naar.

Toxiq

Hoezo zonder....motorklep, achterklep, klep(pen)deksel...  :-D

Rob46

Hier ook het display op uit gezet. Alle info en afbeeldingen zijn immers zeer fraai op de iPad te zien. Soms is het echter ook 'en - en'. Gewoon leuk en sfeervol om een albumhoes haarscherp in het display van de Nova te zien [emoji6]

sjoek

Het display op mijn SR mis ik minder dan ik gedacht had. Maar ik vind het toch wel heel mooi om titel en artiest te lezen op de NA als ik aan het streamen ben. En wat betreft leesbaarheid is de NA zelfs op een meter of 5 nog zeer goed leesbaar wat mij betreft, maarja ik heb ook nog jonge ogen natuurlijk :-P :angel:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Ik mis het display op mijn SR6011 wel behoorlijk. Zeker als ik op de beamer kijk (die is aangesloten op de zone 2 HDMI-uitgang, complete designfout van Marantz imho) kan ik ook met de info knop totaal niet zien wat er speelt omdat de overlay niet naar Zone 2 wordt gezonden.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: sjoek op oktober 27, 2019, 06:57:58
Het display op mijn SR mis ik minder dan ik gedacht had. Maar ik vind het toch wel heel mooi om titel en artiest te lezen op de NA als ik aan het streamen ben. En wat betreft leesbaarheid is de NA zelfs op een meter of 5 nog zeer goed leesbaar wat mij betreft, maarja ik heb ook nog jonge ogen natuurlijk :-P :angel:

Kan mij vergissen, maar ik dacht dat dit een Oled scherm(pje) was en 2 lijn ipv 1 lijn display.

sjoek

Citaat van: CBdicX op oktober 27, 2019, 15:05:17
Kan mij vergissen, maar ik dacht dat dit een Oled scherm(pje) was en 2 lijn ipv 1 lijn display.
Zou best kunnen maar in ieder geval scherp genoeg.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Voorn

Citaat van: pameijer op oktober 27, 2019, 12:47:22
Ik mis het display op mijn SR6011 wel behoorlijk. Zeker als ik op de beamer kijk (die is aangesloten op de zone 2 HDMI-uitgang, complete designfout van Marantz imho) kan ik ook met de info knop totaal niet zien wat er speelt omdat de overlay niet naar Zone 2 wordt gezonden.
Dat lijkt mij ook een fout ja, ik mis het display niet omdat ik de info knop gebruik en daardoor vind ik het ontwerp van Marantz nog steeds goed kunnen, zeker wanneer je naar andere merken kijkt. Je kan de app wel gebruiken,maar de info knop werkt gewoon veel makkelijker, ik kan me ook niet herinneren wanneer ik de app voor het laatst gebruikt heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Frits Denon

Een goed afleesbaar scherm lijkt mij voor een HT receiver belangrijk. Als je alleen muziek draait heb je geen TV aan. Niet iedereen heeft een Ipad oid en met een telefoon zou je toch echt wel een goede app moeten hebben. Daar zou wel het nodige aan verbeterd kunnen worden.

Voor stereo ben ik gek op mooie lichtblauwe (Marantz) wappers uit de 70-er jaren.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Die ht versterkers hebben toch On Screen Display  :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)