'Op de bank bij.....'

Gestart door Rob46, februari 20, 2018, 08:25:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Leo! Vandaag naar het zuiden des land. Ik mag wel zeggen 'eindelijk', eindelijk de set van onze Leo aanschouwen en aan het werk zien. Uiteraard volgt er een verslag van deze mini M&G. Nu dan de tijd nemen om enkele schijfjes uit te zoeken. Fantastisch; gewoon ouwerwets cd'tjes meenemen beste forumvrienden :yes:

bert50

Veel plezier Rob en Leo jammer dat ik er niet bij kan zijn .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

bert50


Voor het Cao overleg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

#5
Al enige tijd geleden had ik met Leo afgesproken om naar diens set te komen luisteren. En zo ging ik vandaag naar het zuiden des land. Na een klein uurtje rijden was ik bij huize Leo aangekomen. Leo woont prachtig in een mooie rustige setting. Omdat ik op tijd was, ben ik nog even in het centrum geweest om een extra indruk te kunnen krijgen van deze mooie omgeving.

En zo werd ik door Leo hartelijk ontvangen. In de woonkamer aangekomen werd mij gelijk het verschil inzake de akoestiek mij in één klap duidelijk, eigenlijk direct al in de hal bij binnenkomst, lekker open en 'hol', en de woonkamer; gedempt. Een fraai plafond in de woonkamer wat de akoestiek positief beïnvloed. Dat geschreven hebbende, eerst de set maar eens bekijken. In een mooi open meubel de zware oerdegelijke Accuphase E450 en rechts geplaatst de zeer mooie Accuphase SACD (!) DP700. Links en rechts dan de luidsprekers, de Dynaudio Contour S3.4. Mooie slanke enigszins diepe luidsprekers. Leo heeft mij heel kort de bezetting laten zien met als opvallend detail de tweeter die onderin is geplaatst. De luidsprekers staan ietwat ingedraaid, vrij van de achterwand en beide speakers staan vrij van de zijwanden. Een mooie opstelling met de ruimte rondom de Dynaudio's, zo kunnen deze 'jongens' vrij ademen. Niet te vergeten uiteraard de Bluesound Vault welke een prima plaats in het meubel heeft gekregen. De Bluesound gebruikt overigens in deze setup niet de eigen DAC, maar is met een mooie coaxiale digitale kabel met de DP700 verbonden, en dat is hoorbaar!

Bij binnenkomst stond op een laag niveau muziek van Josienne en Clarke & Ben Walker te spelen. Wat dan gelijk opvalt is de rust, zelfs op laag geluidsniveau. Naast de rust is mij gelijk het zeer, zeer gedetailleerde beeld opgevallen. Niet een beeld wat klinisch is, nee, meer natuurlijk en transparant. En dan maar eens op de bank plaatsnemen en gelijk verwend worden met een heerlijk kopje koffie en een dito heerlijke appelflap.

Het eerste uurtje zijn meerdere kopjes koffie genuttigd en hebben Leo en ik het over muziek gehad, natuurlijk over audio, maar met name over vele andere maatschappelijke vraagstukken en ontwikkelingen. Geanimeerde gesprekken wat een absolute meerwaarde van een M&G iedere keer weer blijkt te zijn. Hierna heeft Leo mij muziek van de streamingsdienst Spotify laten horen, en.....ik was aangenaam positief verrast. Via de DAC van de DP700 klinkt de muziek van Spotify erg aangenaam, soepel en cd kwalitatief waardig. 

Ik had een cd van Secred Garden meegenomen, het album Moongate. Secred Garden kan je in een dipje brengen als je te veel naar hun muziek luistert, beetje een tintje van melancholie. Het vioolspel staat er mooi links naast. Het aanzetten van het laag is absurd mooi! Ook hier presteert de set in rust en kracht. Muziek van Ennio Morricone met Dulce Pontes, het nummer Your Love (Once Upon a time In the West) pakt mij van de eerste tot en met de laatste noot. Dulce zingt vanuit haar hart en dit weet de set over te brengen. Tijd voor; 'sterk hé, die Fischerman Friends!' Een fenomenale diepe aanzet en natuurlijkheid wordt hier de woonkamer in gerold. Het is alsof Dulce op een krukje voor mij zit. Het nummer Sacco and Vanzetti laat een schitterend samenspel horen; Ennio en Dulce op hun best.

Voordat de luistersessie zou worden voortgezet, eerst een lunch. heerlijk broodjes en een dito soepje werd geserveerd; in de keuken met muziek, muziek wat werd weergegeven door, ja hoor, een set prachtige Dynaudio's. Fantastisch genoten van de lunch, serieuze gesprekken gevoerd en 'lichte' muziek op de achtergrond.

En dan terug naar de woonkamer, tijd voor een cd, eentje van Dali, nummer 4. Op deze cd staan uiteenlopende nummers maar allemaal opnames die werkelijk van een sublieme kwaliteit zijn. Eva Cassidy, Ain't no Sunshine zet een podium neer die er echt mag zijn. Breed, groots en dynamisch. Muziek van Eivor Min Modir van diezelfde cd brengt hetzelfde, wauw! Ik ben echt onder de indruk. Het nummer My Right Eye van Laurie Anderson doet mij kippenvel geven en zet de traanbuisjes in mijn ogen wederom aan het werk. Dit is het; dit is zoals de artiest het voor ogen heeft; de emotie overbrengen naar de luisteraar, 1 op 1. Jaja, natuurlijk kan een track die je wat doet ook de nodige emotie geven als dit via een klokwekker radio wordt doorgegeven, maar laten wij eerlijk zijn beste forum vrienden, in Hi-fi kwaliteit geeft dit toch echt wel een extra dimensie! Tot slot vond Leo het nodig om een track van Infected Mushroom te draaien. Het nummer Deeply Disturbed knalde op hoog volume de woonkamer in. Niets van een brei, nee, gecontroleerd en alles uit elkaar gerafeld. Plaatsing en het complete stereo beeld bleef constant in balans. Niets gaf een krimp, wat een controle!

Ook deze set klopt. Van het stroompunt uit de muur tot en met de muziek wat door de Dynaudio's wordt weergeven, en alles wat er tussen zit. Ik kan mij echt niet voorstellen dat er iets valt te verbeteren. Natuurlijk, subjectief, maar dit is wel mijn smaak! Leo, zuinig zijn op de DP700, in mijn optiek misschien wel de belangrijkste schakel in jouw keten. Maar naast de DP700 klopt het allemaal beste forumleden; luisteren naar muziek gebeurd hier op een zeer hoog niveau, zeer hoog! Onvermoeibaar, muzikaal en emotie prikkelend. Wat een genot! Wat een mooie hobby hebben wij toch!     

Leo, hartelijk dank dat ik van jouw gastvrijheid heb mogen genieten, dat ik op de bank bij jou heb mogen plaatsnemen, dat we samen genoten hebben van deze dag, muziek en gesprekken! Het was mij een waar genoegen!

Tot de volgende 'op de bank bij'!  :yes:

     

xander32

Je hebt er wederom serieus werk gemaakt Rob; compliment voor het verslag 👍🏻. En zelf kijk ik uit naar het moment dat ik er weer op de bank zit  :yes:

bert50

Weer een mooi verslag Rob ik herken veel wat je schrijft van Leo zijn mooie set [emoji106][emoji443]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

NB

Mooi verslag, gelijk op youtube het mij onbekende Infected Mushroom opgezocht. Ik kan me levendig voorstellen dat het erin hakt op flink volume en mooi weergeven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

lo

Mooie weergave Rob van onze meer dan leuke en gezellige dag vandaag, dank daarvoor!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Wederom een zeer leuk verslag om te lezen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

renes59

Inderdaad een mooi verslag.
Heb ook even Infected Mushroom opgezocht, niet mijn voorstelling van muziek, smaken verschillen en dat is goed.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pietjepc

Man, man, man, wat kun je je beleving van de dag en de muziek toch altijd mooi op papier zetten, Rob! notworthy
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Rob46

Ik doe het met veel plezier! Bovendien is het erg leuk om verschillende mensen te leren kennen en hun sets aan het werk te zien. Een absolute voorwaarde voor mij, is dat altijd de eigenaar van de set centraal staat, hij/zij heeft een set samengesteld (van welke orde dan ook) waarmee hij/zij van kan genieten. Om alleen dat al mee te kunnen en mogen maken, maakt het voor mij op voorhand al een meer dan geslaagde M&G! Dat ik de muziek op een bepaald manier ervaar, is alleen maar extra informatie en van ondergeschikt belang  :wink: