Marantz 7008 - Airplay

Gestart door blackmolley, februari 17, 2018, 16:30:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackmolley

Sinds aanschaf van een Iphone X met IoS 11.2.2 heb ik nog 1x muziek via airplay naar de 7008 kunnen streamen.
Ik doe dat normaal gesproken niet dagelijks maar kwam er vanochtend achter dat de versterker niet meer zichtbaar is op de Iphone om te kunnen streamen.
Ook op de Iphone 6S van mijn dochter geprobeerd met IoS 11.1 maar ook die 'ziet' de Marantz niet.

Hebben jullie dit vaker gezien ? Ligt dit aan IoS 11 of zit er iets niet helemaal lekker in de 7008 ?

Alvast bedankt voor de reacties.
gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

pdufrenne


Zodra er onverklaarbare zaken binnen je netwerk gebeuren, is het raadzaam om je router eens een reset te geven.
Geen garantie dat dit specifieke probleem dan verholpen is, maar de kans is wel aanwezig.
Ikzelf doe gemiddeld elke 2 maanden een router reset.

AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

marijnvdzaag

#2
Had ik ook met m'n 7009. Deed gemiddeld elke twee weken een receiver reset. Daarna deed Spotify, airplay en Bluetooth het weer eventjes. Elke keer zelfde shit, dus laatst teruggebracht voor 'reparatie' (al is het volgens mij gewoon slechte firmware, ondanks alle updates). Twee weken weg nu... Ben benieuwd. Netwerkmodule was trouwens al een keer vervangen, wat een deel van de stabiliteit van het netwerk wel heeft verbeterd.
En ja bij jou kan nog steeds de router het probleem zijn... Dat is niet altijd makkelijk om achter te komen.

blackmolley

Heren,
Bedankt voor de reacties.
Toevallige is wel dat er van Ziggo een ander modem is geplaatst enkele weken geleden. Ik heb toen de bekabeling van de Apple TV, TV box en Marantz op een hub gezet die nu rechtstreeks naar het nieuwe modem gaat. Voorheen zaten deze kabels via een hub op de Asus Router (die er overigens ook nog wel is)..

Dat zou het probleem dus veroorzaken ? Moet ik dan ergens instellingen veranderen en zo ja waar ?

Alvast bedankt.
gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

RHK

Ik heb mn 7008 rechtstreeks bekabeld op de router (Ziggo Connectbox) gezet. Bij Netwerkinstellingen 7008 DHCP on en Proxy off en de rest gaat vanzelf, althans, bij mij wel.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

blackmolley

Hi,
Ja zo staan de instellingen bij mij ook op de 7008. Begrijp dus niet waar het probleem zit. Zal wel weer aan de wankele software vd 7008 liggen. Maar irritant is het wel...
gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

blackmolley

Kan toch ook niet aan de hub liggen die ertussen zit ?
Geen andere suggesties ?

gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI