Marantz NR1506

Gestart door jj1987, maart 09, 2018, 23:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jj1987

Beste forumleden,
Vorig jaar een NR1506 gekocht. Echter nu vanavond bij het proberen te verbinden met spotify connect zag ik het apparaat niet tussen de lijst staan. Als ik naar instellingen ga in het menu en dan naar netwerk. Kan ik niks kiezen. Netwerkgegevens blijft staan op DHCP en niet aan te passen. Een factory reset gedaan. Taal geselecteerd en dan kom je in het menu om de "eerste instellingen" te doorlopen. Echter blijft hij na het kiezen van de taal hangen op "laden". Na een kwartier op "back" gedrukt. Receiver doet alles. Speelt goed. Alleen geen netwerk gerelateerde dingen. En komt dus niet door het menu van de eerste instellingen. Netwerkmodule getracht te resetten. Blijft dan hangen op "initialiseren settings" Internet radio blijft hangen op "loading"
Van alles geprobeerd, voeding erin en uit. Factory reset etc... betekend dit wederom een kapotte Marantz?

Bert Poelman

Hoe heb je de 1506 aangesloten op internet? En de laatste update erop?

pameijer

Spotify heeft hun API aangepast waardoor veel oudere apparaten er niet meer mee werken. Maar helemaal geen netwerkverbinding, tsja, dat kan aan zoveel dingen liggen! Herstart eerst even je modem en eventueel router.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

DansaN

Citaat van: jj1987 op maart 09, 2018, 23:12:49
Van alles geprobeerd, voeding erin en uit. Factory reset etc... betekend dit wederom een kapotte Marantz?
Hoezo wederom?
Is'ie al een keer kapot geweest?

Zoals hiervoor is aangegeven zou ik eerst eens kritisch naar netwerkinstellingen kijken (in je router).
Zoals je het probleem omschrijft, zou het daar best in kunnen zitten.
Hoe is de Marantz verbonden? WiFi of met een kabel?

jj1987

Bedankt voor de reacties. Hij is verbonden met een netwerkkabel. Het probleem was eerder met een receiver van een kennis. Sr7010. Maar dat is een ander verhaal. 3x kapot in garantie. Hij pakt helemaal geen netwerk. Router herstart. Geen verbetering. Als ik op diezelfde lan kabel mijn tv aansluit heb ik direct verbinding. Tot een week geleden ook geen klachten. Druk ik op internet radio staat er "loading". En dat blijft zo hangen. Druk ik op tv audio. Heb ik prima geluid van de tv decoder. Analoge fm werkt ook. Het rare is na een fabrieksherstel hij ook niet verder komt in het eerste installatiemenu. Na invoeren taal wil de receiver dat je een keus maakt lan of wireless. Helaas komt de receiver na invoeren taal in een loading loop en gaat niet verder. Als ik heel eerlijk ben heb ik met Marantz zoveel problemen. Vastlopers, kapotte speaker relais (al na 3 maanden). Kapotte elco's Dat ik er weinig vertrouwen meer in heb. Zeker voor een apparaat uit die klasse.

DansaN

En heb je al in je router gekeken of de Marantz wel een ip krijgt?
Het kan zo maar een ip conflict zijn.

jj1987

#6
Als ik in de router kijk zie ik helemaal niets. Lampje knippert wel van de lan poort op de router. Maar in de interface van de router krijgt de Marantz geen ip toegewezen. Als ik vervolgens naar het menu ga en dan naar netwerk blijft alles "grijs" en dus niet selecteerbaar. Dus het proberen via WiFi kan niet omdat het domweg niet meer te selecteren is in het menu vd Marantz. Overige apparaten zoals iPhone / pc zijn wel gewoon zichtbaar in de router. Haal bedraad 152mb down.

DansaN

Haal de Marantz van het netwerk (kabel los) en kijk of je dan wel bij de instellingen kan komen.

jj1987

Zojuist geprobeerd. Ook dan zijn de opties niet zichtbaar in t menu. Zelfs als ik zonder netwerk kabel op internet radio druk blijft hij staan op "loading". Ding is geheel padje af..

DansaN

Citaat van: jj1987 op maart 10, 2018, 22:56:13
Zojuist geprobeerd. Ook dan zijn de opties niet zichtbaar in t menu. Zelfs als ik zonder netwerk kabel op internet radio druk blijft hij staan op "loading". Ding is geheel padje af..
Dat hij zonder internetverbinding blijft laden wanneer je op internetradio drukt, is niet zo gek (hij heeft immers geen verbinding).

Probleem lijkt mij te liggen in het feit dat de Marantz geen ip krijgt en simpelweg geen netwerkverbinding heeft.
Kan in de router liggen of in de netwerkpoort/kaart van de Marantz.

sjoek

Citaat van: DansaN op maart 11, 2018, 10:24:40
Dat hij zonder internetverbinding blijft laden wanneer je op internetradio drukt, is niet zo gek (hij heeft immers geen verbinding).

Probleem lijkt mij te liggen in het feit dat de Marantz geen ip krijgt en simpelweg geen netwerkverbinding heeft.
Kan in de router liggen of in de netwerkpoort/kaart van de Marantz.

:gp: of een ip conflict. Heeft alles in je netwerk een vast ip of word alles automatisch toegewezen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jj1987

Marantz staat ingesteld op DHCP. Moet dus een ip krijgen van de router. Heb een alle apparaten verwijderd uit t modem en alleen de Marantz aangesloten. Ook de DHCP leases eruit gehaald. In het modem zie ik dan niets en de Marantz heeft dan nog steeds geen verbinding. Ook met een andere Asus router geen soelaas...