Minimserver - verzamel cd's niet zichtbaar

Gestart door xander32, februari 16, 2018, 12:25:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Beste mede Marantz-o-fielen (en enkele afvalligen),

Sinds ik m'n nas in gebruik heb genomen, met daarop de Minimserver, heb ik het 'probleem' dat de verzamel cd's niet worden weergegeven. Dat zijn exemplaren van MTV Unplugged, Twee Meter Sessies en een aantal Tour of Duty albums.


Zou dit aan een instelling in de Minimserver kunnen liggen?
Betreffende verzamelalbums zijn geheel identiek aan alke andere albums gerippt naar flac.

Op voorhand dank voor het meedenken 👍🏻  :yes:.

pdufrenne


Ik ken MinimServer niet maar op m'n Plex server heb ik hetzelfde.
De server indexeert alle muziekbestanden op basis van de uitvoerende(n), dan de CD (verzamel CD) en dan pas het nummer.

Bij Plex heb je de mogelijkheid om in mappen te zoeken en af te spelen. Dus als je het archief hebt opgebouwd met alle CD's in een aparte mappen, voorziet MinimServer wellicht ook over een dergelijke mogelijkheid.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

xander32

Thx, ik zal daar eens naar kijken. Maar mogelijk heeft het met het toch met het rippen, jeer specifiek, jet het taggen van doen.

Indien dat het geval is moet ik betreffende albums opnieuw rippen en taggen, maar het zijn er slechts zo'n 20. Dat is goed te doen.

Faxe

Opnieuw rippen is niet nodig. Je kunt de tags gewoon aanpassen van de huidige bestanden.

xander32

Dat is meer werk bij 20 albums a zo'n 15 tracks, dan opnieuw rippen en daarbij de taggs direct goed kiezen.

Citaat van: Faxe op februari 16, 2018, 16:52:02
Opnieuw rippen is niet nodig. Je kunt de tags gewoon aanpassen van de huidige bestanden.

Faxe

Klopt, maar ik verwacht dat de rip software de cd's niet kent en dat daarom de tags niet goed gevuld zijn.

xander32

Volgens mij waren het allemaal accurate rips, dus in beeld bij DbPoweramp, maar ik zal er specifiek op letten  :yes:.

Citaat van: Faxe op februari 16, 2018, 17:13:47
Klopt, maar ik verwacht dat de rip software de cd's niet kent en dat daarom de tags niet goed gevuld zijn.