ND8006, een interessant concept 🤔 ?

Gestart door xander32, februari 16, 2018, 07:40:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spikes25

Het zwakke punt van Marantz is wel het netwerk gebeuren.
Streamen heb ik ( nog) niets mee, SACD bijna niet meer te koop. En inderdaad je kan alleen maar een CD-tje erin schuiven. Ik zou deze speler niet optimaal gebruiken. Misschien zou ik dan gaan kijken voor een OPPO, of ben ik nu aan het vloeken in de kerk
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

xander32

Wat doet een Oppo meer of anders?
Enne, dat is zeker geen vloeken in de kerk.


Citaat van: Spikes25 op februari 19, 2018, 23:40:05
Het zwakke punt van Marantz is wel het netwerk gebeuren.
Streamen heb ik ( nog) niets mee, SACD bijna niet meer te koop. En inderdaad je kan alleen maar een CD-tje erin schuiven. Ik zou deze speler niet optimaal gebruiken. Misschien zou ik dan gaan kijken voor een OPPO, of ben ik nu aan het vloeken in de kerk

Rob46

Citaat van: Spikes25 op februari 19, 2018, 23:40:05
Het zwakke punt van Marantz is wel het netwerk gebeuren.
Streamen heb ik ( nog) niets mee, SACD bijna niet meer te koop. En inderdaad je kan alleen maar een CD-tje erin schuiven. Ik zou deze speler niet optimaal gebruiken. Misschien zou ik dan gaan kijken voor een OPPO, of ben ik nu aan het vloeken in de kerk

SACD is misschien zoeken, maar zijn er zeker nog wel hoor :yes:

xander32

... en dan blader ik door een aantal audiobladen en zie in een Stereo.de uit 2013 (!) onderstaande;




Een Yamaha CD N500, zijnde een cdp, streamer incl. internet radio ...
Een Marantz ND8006 een nieuw concept; nee dus  :no:.

rexp

Yamaha had en heeft ook de CD-N301 en 303, zelfde concept, incl. Airplay en Spotify.

erwinc

#20
Citaat van: xander32 op februari 28, 2018, 21:50:22
... en dan blader ik door een aantal audiobladen en zie in een Stereo.de uit 2013 (!) onderstaande;




Een Yamaha CD N500, zijnde een cdp, streamer incl. internet radio ...
Een Marantz ND8006 een nieuw concept; nee dus  :no:.

Ik heb al een tijdje deze CD-N500. Een heel degelijk en vooral heel betrouwbaar toestel met een simpele maar altijd werkende app. Heb nog niets eenvoudiger in gebruik of betrouwbaarder gevonden.

Heeft er trouwens al iemand de ND-8006 kunnen beluisteren/testen?

Rob46

Citaat van: Voorn op februari 16, 2018, 21:11:36
Hij lijkt me top, ik ben erg gehecht aan de cd en geloof niet dat ik ooit omga naar streamen. Ik ben van plan om deze speler aan te schaffen om dan het gemak van streamen te ontdekken, ondanks mijn bedenkingen hierover.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Ik vermoed dat dit een belangrijke reden is voor veel aspirant 'streamers' om deze Marantz in hun keten op te nemen......

xander32

Yamaha heeft ook gewoon mooie, goed doordachte en gefabriceerde spullen. Voor mijn ma een mini setje gekocht van Yamaha en dat ding doet het al enkele jaren feilloos.

Citaat van: erwinc op maart 01, 2018, 07:06:20
Ik heb al een tijdje deze CD-N500. Een heel degelijk en vooral heel betrouwbaar toestel met een simpele maar altijd werkende app. Heb nog niets eenvoudiger in gebruik of betrouwbaarder gevonden.

Heeft er trouwens al iemand de ND-8006 kunnen beluisteren/testen?

Voorn



Heeft er trouwens al iemand de ND-8006 kunnen beluisteren/testen?
[/quote]

Zelf ben ik ook op zoek naar gebruikservaringen, heb nog nergens reacties gelezen, ik geloof echt wel in een goede geluids kwaliteit, ik ben echter benieuwd of er misschien kinderziektes inzitten of dat hij werkelijk goed werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

erwinc

#24
Citaat van: Voorn op maart 02, 2018, 09:37:41
Zelf ben ik ook op zoek naar gebruikservaringen, heb nog nergens reacties gelezen, ik geloof echt wel in een goede geluids kwaliteit, ik ben echter benieuwd of er misschien kinderziektes inzitten of dat hij werkelijk goed werkt.

Ik geloof wel dat de geluidskwaliteit in orde zal zijn. Het zijn vooral het gebruik en de kinderziektes die mij interesseren. :wink:


xander32

... men is er lovend over de ND, enkel weer die app die het laat afweten ...

Faxe

Heb geen ervaring met Heos maar was in de veronderstelling dat wel via een goede App ging die redelijk in de buurt kwam van Sonos en Bluesound. Het zal hopelijk wel beter zijn dan de oude Marantz apps.