Versterker uitgang SR7007 doet het niet

Gestart door happydeurne, februari 14, 2018, 12:22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

happydeurne

Beste Lezers,

Na 4 jaar gebruik te maken van mijn SR7007 en bi-amp aangesloten op mijn KefR700, is er 1 versterker gedeelte defect, tenminste zo lijkt het tot nu toe. Aangezien ik mijn SR wil behouden voor de hdmi ingangen, heb ik niet veel keus ook kwa mijn budget, is het aansluiten van een Pm 8005 een optie en misschien zelfs wel een verbetering, en kan dat? Vind het wel jammer dat er zo snel een defect is aangezien ik toch wel een Marantz fan ben.

toetertje20

Een pm achter de sr is vaak echt een verbetering.
Maar waarom is de sr stuk gegaan? Je heb toch niet per
ongeluk de brugjes bij de speakers laten zitten?

Marvin

Weet niet of de hele speaker sectie de voor en eind versterker kan los koppelen? Aangezien ik iets over brugjes hoor. In dat geval zou je een andere niet in gebruik zijnde eindversterker aan je voorversterker hangen van het niet werkende kanaal. Lukt natuurlijk alleen als de eindversterker het niet doet. Als het je voorversterker is gaat dit niet werken.

DansaN

Je weet zeker dat het de versterker is?
De luidsprekers al op andere uitgangen of een andere versterker geprobeerd?

De R700 hebben toch zo'n draaiknopje i.p.v. een bruggetje?
Wellicht een paar kinderhandjes die hieraan hebben gedraaid?

happydeurne

Het is absoluut niet de brugjes of de bekabeling, En deze set staat vast op zijn plek 4 jaar te draaien, niet continu natuurlijk, Heb kabels geprobeerd en omgeplugd en kwam steeds op hetzelfde uit, steeds die ene uitgang en hoe dat mogelijk is is me echter een raadsel, Marantz heeft wel via facebook contact gehad met me en stuurt me door naar audio service uit Elst. Vind dit zo jammer heb ook een defecte Ud5007 gehad, gelukkig in de garantie periode maar toch. Dus toch maar laten maken, Zoiets moet toch wel 8 jaar kunnen werken zonder problemen..

xlr8

Als je iets specifieker kan toelichten?

Welk versterkergedeelte is mute, links, rechts of enkel in bi-amp configuratie het hoog of laag van L/R ??
Als je in het setup menu terug gaat naar gewoon de speaker A+B configuratie en je speakers enkel aansluit op speakerpaar A of B ?
Dit dan gewoon single-wire en dus mét brugjes ?

happydeurne

Als je iets specifieker kan toelichten?

Welk versterkergedeelte is mute, links, rechts of enkel in bi-amp configuratie het hoog of laag van L/R ??
Als je in het setup menu terug gaat naar gewoon de speaker A+B configuratie en je speakers enkel aansluit op speakerpaar A of B ?
Dit dan gewoon single-wire en dus mét brugjes ?

Het is de linker kanaal en dan in de bi-amp mode, daarvoor gebruik je dan de surround links back voor, daar zit het probleem, In deSurround links achter, En aangesloten op A , Is 4 draads aangesloten de speakers Hoog en Laag. Hoe ik ook ook in het menu modus verander er komt niks uit, Heb de versterker zelfs ge-reset en alles in in audyssy opnieuw ingesteld...maar helaas.

Marvin

Dan zal hij gerepareerd moeten worden lijkt me.
Als single wire/amp wel werkt is dat natuurlijk een goedkopere oplossing.

xlr8

 :gp:

Je kan idd van bi-amp naar bi-wire gaan en alles op frontspeaker paar A aansluiten... scheelt een financiële slok, tenzij je absoluut bij ďie bi-amp configuratie wil blijven