Denk aan verkopen

Gestart door remco2706, februari 11, 2018, 16:52:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Hahaha,de term emmersive audio ken ik zelf niet,ben maar een hele simpele leek op dit gebied.
Ik bedoelde die dolby speakers die je dus op de bestaande speakers zet.
Ik zat te kijken bij klipsch,zou daar wel interesse in hebben.

http://www.klipsch.com/dolby-atmos-speakers

Dan die zuilen de r-26fa of de rp-280fa weet niet welke beter is,met 2 r-14sa op de boekenplank achter.
Zijn deze speakers beetje te vergelijken met mijn magnat needle serie(zuilen voor)?
Die van mij klinkt sprankelend zeg maar,en dat wil ik graag weer en instrumenten zweven als ware,het is niet vastgeplakt aan de speaker.

Ik moet sowieso minimaal ff een jaartje wachten,er staat een paard op de planning(de vrouw wilt ook wat haha)en een nieuwe auto begin volgend jaar dus de bodem is dan een beetje inzicht.

Maar als ik zoiets voor een goede prijs kan vinden op marktplaats ofzo of iemand doet zoiets van de hand(of van een ander goed merk)wellicht dat het eerder kan.

Zit ik met een dillema voor een andere 7 of 8 serie reciever haha,hoor je het verschil tussen die 2 zeg maar?
Jullie hebben me wel overtuigd om sowieso bij  marantz te blijven,thanks guys hello

CBdicX

#46
Citaat van: remco2706 op februari 17, 2018, 21:13:00
Hahaha,de term emmersive audio ken ik zelf niet,ben maar een hele simpele leek op dit gebied.
Ik bedoelde die dolby speakers die je dus op de bestaande speakers zet.
Ik zat te kijken bij klipsch,zou daar wel interesse in hebben.

http://www.klipsch.com/dolby-atmos-speakers

Dan die zuilen de r-26fa of de rp-280fa weet niet welke beter is,met 2 r-14sa op de boekenplank achter.
Zijn deze speakers beetje te vergelijken met mijn magnat needle serie(zuilen voor)?
Die van mij klinkt sprankelend zeg maar,en dat wil ik graag weer en instrumenten zweven als ware,het is niet vastgeplakt aan de speaker.

Ik moet sowieso minimaal ff een jaartje wachten,er staat een paard op de planning(de vrouw wilt ook wat haha)en een nieuwe auto begin volgend jaar dus de bodem is dan een beetje inzicht.

Maar als ik zoiets voor een goede prijs kan vinden op marktplaats ofzo of iemand doet zoiets van de hand(of van een ander goed merk)wellicht dat het eerder kan.

Zit ik met een dillema voor een andere 7 of 8 serie reciever haha,hoor je het verschil tussen die 2 zeg maar?
Jullie hebben me wel overtuigd om sowieso bij  Marantz te blijven,thanks guys hello

Immersive Audio betekent dat het om een set gaat met Hoogte speakers, dan wel Dolby Enabled of Direct Height speakers, ik wilde even interessant doen  :wink:  :-D

Werkelijk verschil horen tussen versterkers in neutrale stand is weg gelegd voor maar enkele personen.
Voor het gros van de mensen, in een blinde test, klinkt alles het zelfde.
Wat wel wat uit maakt zijn de gebruikte speakers, die doen 90% van de audio beleving.
Een verandering in speakers hoor je direct, een verandering in versterker denk je te horen.....

Mocht je voor de Klipsch FA gaan ben je in 1 keer klaar, daar zitten de Atmos speakers reeds in gebouwd.
Klipsch is totaal niet te vergelijken met Magnat (Needle) !
Klipsch is iets dat vind je fijn om naar te luisteren, of niet.
Dat zit em in het gebruik van hoorn tweeters wat Klipsch doet, komt een beetje uit de schreeuwerige Amerikaanse hoek, hoorn tweeters zijn aan de schelle kant al hoe wel Klipsch dit een beetje getemperd heeft in de RP serie door de hoorn te bedekken met zacht rubber.
Maar het moet je echt aan staan, het klinkt erg midden/hoog.

Ik zou voor een Pony gaan ipv een Paard en een gebruikte auto, heb jij wat poen over voor je Audio hobby.:yes:
En als je vrouw zo graag een Paard wil, kan jij ook een "orgaan" extensie overwegen ....... LOL  :-D

remco2706

Hahah ik heb meerdere hobbys,dus ook autoos en een paard tja vrouwtje wil ook wat we werken er allebei voor haha,maar dat geheel terzijde.

Wat zouden jullie aanraden als ik voor een 8012 ga?mijn huidige magnat serie houden waar ik overigens nog zeer tevreden over ben,dan op de 2 voorzuilen kleine atmos speakers erop plaatsen en ook op de 2 rears achter?
Of meteen een ander merk nemen,zo ja welke?
Ik hou dus niet teveel van dat schreeuwigere,ik hou van helder en sprankelend zeg maar.

Weer bedankt dusver

remco2706

#48
Oja terugkomend om waar het allemaal om ging,ik heb e.e.a wat aangepast in mijn tv,staat nu op dts uitvoer.
Mijn reciever geeft nu inderdaad dts/dolby 5.1 weer maar hij blijft het alleen in stereo weergeven,hier ben ik nog niet over uit.

Trouwens,de dialogen in een film die je hoort via de centerspeaker vind ik vaak te zacht,de achterspeakers vind ik teveel overheersen.
Ik neem aan als je de volumes per speaker wat meer aanpast,dat de audessy instelling verloren gaat?
Ik denk erover om een pro installatie eroverheen te laten gaan,een zekere ron deed dit toch?
Doet hij dit nog?

Marvin

Als jij het te hard vind pas je het aan. Jij moet er naar luisteren!

DansaN

Citaat van: remco2706 op februari 18, 2018, 17:02:38
Oja terugkomend om waar het allemaal om ging,ik heb e.e.a wat aangepast in mijn tv,staat nu op dts uitvoer.
Mijn reciever geeft nu inderdaad dts/dolby 5.1 weer maar hij blijft het alleen in stereo weergeven,hier ben ik nog niet over uit.

Trouwens,de dialogen in een film die je hoort via de centerspeaker vind ik vaak te zacht,de achterspeakers vind ik teveel overheersen.
Ik neem aan als je de volumes per speaker wat meer aanpast,dat de audessy instelling verloren gaat?
Ik denk erover om een pro installatie eroverheen te laten gaan,een zekere ron deed dit toch?
Doet hij dit nog?
Lees even het topic over het instellen met Audyssey (heb het topic id even niet bij de hand).
Neem even de tijd om dit goed te doen.

Als je vervolgens instellingen wijzigt dan wordt dit gewoon in je Audyssey instelling overgenomen.
De originele waarden die Audyssey opgaf worden dan "overschreven".
Gaat er uiteindelijk om dat jij het goed vindt klinken, dus wijzig gerust instellingen.

remco2706