Denk aan verkopen

Gestart door remco2706, februari 11, 2018, 16:52:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Dat ARC niet probleemloos is, is een gegeven. Ik heb een SR7008, en ook die was niet in staat om het stabiel door te geven. Ook via HDMI softwarematig regelmatig conflicten. Dus mn receiver heeft allemaal lege onaangesloten HDMI poorten. Gewoon mn bronnen optisch of coaxiaal aangesloten en weg waren de problemen. Tis wel niet zoals het hoort, maar het werkt probleemloos. Geluid is prachtig maar had dus eigenlijk net zo goed een SR9600 of zoiets kunnen kopen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: marvin op februari 13, 2018, 20:02:54
Je moet je stekker ook niet in een ander gaatje steken, krijg je geheid gedonder van.

LOL  :-D  :-D  :-D

DrJekyll

Citaat van: marvin op februari 13, 2018, 20:02:54
Je moet je stekker ook niet in een ander gaatje steken, krijg je geheid gedonder van.
Haha XD lol

remco2706

Goede tip van die dolby enabled speakers,had ik helemaal aan gedacht.
Moet ik volgend jaar toch weer aan nieuwe marantz 7 serie haha.

remco2706

Het is inderdaad gelukt met de optische kabel,nog echter een vraag ik krijg alleen geen dolby 5.1 en of dts 5.1
Volgens mij moet mijn tv dat kunnen doorgeven(samsung ks8000).

Of krijg je met optisch alleen stereo?

xlr8

Je kan binnen je TV menu aangeven PCM of Bitstream.... vermoedelijk geeft je TV nu enkel 2 ch. audio uit.
Onder het kopje uitgangsinstellingen of geluid kan je dit omzetten.

remco2706

xlr8 mijn tv staat op bitstream en dts beide aan,dan zou het toch goed moeten zijn?
Of moet je in de reciever zelf nog wat instellen?

Marvin

Die receiver moet dat zelf wel direct snappen.
Ben bang dat je tv het omzet naar stereo.
Je zou die glasvezel direct in vanuit de tv-decoder naar de receiver kunnen trekken, maar dan heb je inderdaad geen geluid van de eventuele apps die je via de tv streamt.

CBdicX

Citaat van: remco2706 op februari 16, 2018, 21:24:18
xlr8 mijn tv staat op bitstream en dts beide aan,dan zou het toch goed moeten zijn?
Of moet je in de reciever zelf nog wat instellen?
Tijdens afspelen op het INFO knopje drukken van de afstandsbediening receiver, krijg je in beeld wat er precies gebeurt.

remco2706

Dank je wel,ik ga daar van het weekend ff mee stoeien.
Trouwens,volgend jaar wil ik dus atmos hebben met die dolby enables speakertjes,moet je er dan 2 hebben of 4 stuks?
Ik ga dan ook kijken voor een andere reciever die dit kan ondersteunen,nu is mij verteld en gelezen op dit forum,dat er bepaalde series van 7 serie zijn na de 7005 die je beter kan overslaan qua bouwkwaliteit e.d.
Vanaf welke serienummer zijn ze weer beter?ik hoef niet de nieuwste misschien kijk ik wel op marktplaats ofzo.
Ik kocht altijd nieuw,maar als ik een goede 7009 of 7010 kan scoren via marktplaats voor de fractie van de nieuwprijs dan is dit mij ook prima.
Maar belangrijk is ook naast astmos,dat je ermee kan streamen draadloos en ook via wifi kan koppelen aan me netwerk.
Welke zou ik moeten overwegen?of stiekem voor een 8000 serie?is dat alleen geen overkill voor mijn marantz speakers denk ik dan.

geoffreyvanvugt

Als je 4 atmos speakers wilt ism surround back, dan zal je aan een 7010 (volgens mij vanaf dit nr. geen HDMI ellende meer) niet genoeg hebben. Dan zal je net als ik of een eindtrap of een geïntegreerde versterker erbij moeten hebben. Ik heb er een PM7003 erbij voor mijn fronts. Hier heb ik de platenspeler direct op aangesloten ipv op de SR7011. Dus als ik plaatje draai dan staat alleen de PM aan. Ga ik film kijken dan staat alles aan met de PM op Power Direct In. Dus ik draai dan in een 7.1.4 speaker set-up. Wil niet meer anders.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

remco2706

Of het al niet moeilijk genoeg is haha,maar ik dacht dat een reciever juist hier voor is gemaakt.
Ik heb nu alleen een 5.1 systeem,dus mij is onduidelijk of het volstaat met 2 dolby speakers op de voorste speakers,of ook 2 erbij voor de rears.
En wat betreft een 8000 serie reciever die heb je  ook toch?

CBdicX

#42
Citaat van: remco2706 op februari 17, 2018, 12:51:22
Dank je wel,ik ga daar van het weekend ff mee stoeien.
Trouwens,volgend jaar wil ik dus atmos hebben met die dolby enables speakertjes,moet je er dan 2 hebben of 4 stuks?
Ik ga dan ook kijken voor een andere reciever die dit kan ondersteunen,nu is mij verteld en gelezen op dit forum,dat er bepaalde series van 7 serie zijn na de 7005 die je beter kan overslaan qua bouwkwaliteit e.d.
Vanaf welke serienummer zijn ze weer beter?ik hoef niet de nieuwste misschien kijk ik wel op marktplaats ofzo.
Ik kocht altijd nieuw,maar als ik een goede 7009 of 7010 kan scoren via marktplaats voor de fractie van de nieuwprijs dan is dit mij ook prima.
Maar belangrijk is ook naast astmos,dat je ermee kan streamen draadloos en ook via wifi kan koppelen aan me netwerk.
Welke zou ik moeten overwegen?of stiekem voor een 8000 serie?is dat alleen geen overkill voor mijn marantz speakers denk ik dan.

kan jij echt ruim een jaar geduld op brengen om "Emmersive Audio" te gaan gebruiken ?  :-o

Om het maximale uit hoogte effecten te halen is het raadzaam om voor 4 speakers te gaan, dan wel Dolby Enabled of Direct stralers ("normale" op de luisterplek gerichte hoogte speakers).
De Dolby plafond kaatsers werken alleen goed bij een vlak plafond, de veel gebruikte harde popcorn plafonds maken het geluid erg diffuus, hou daar rekening mee, en er mogen geen ventilatoren of hanglampen/plafonnieres in de buurt hangen.
Iedere X.1.4 receiver zal voldoen aan je wensen.
Ik begrijp niet wat er met "bouwkwaliteit" bedoelt word......
Je zou ook eens bij Denon kunnen gaan kijken, in mijn ogen stabielere receivers dan Marantz (ze kosten ook wat meer voor vergelijkbare modellen) .
Als je van 5.1.4 uit gaat kan je dit al doen met de X4400H (of 7.1.2), wil je 7.1.4 dan kom je uit op de X6400H zonder hulp van een Stereo amp.
Pakt je de 4400 + stereo amp dan kan je ook 7.1.4 doen, het is maar net wat je wil en wat je ervoor uit wilt geven.
Maar binnen Marantz zijn er ook zat mogelijkheden met gebruikte modellen of de 6012, 7012 en 8012.
Die kunnen allemaal doen wat jij wil, wel of niet met extra amp ondersteuning.
En een receiver uit de hogere serie is geen overkill, het is een groeiend proces de audio hobby  :-D

Ik heb ook weer een stevige verandering ondernomen, zal dit hier in Home Theater snel plaatsen........ :-o

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX