Denk aan verkopen

Gestart door remco2706, februari 11, 2018, 16:52:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Goedemiddag beste mensen,
Ik overweeg om al mijn marantz spullen de deur uit te doen,de reden is dat ik arc niet werkend krijg(wel geluid van tv over de speakers van de reciever,van de apps hoor ik niks en de tv geluid speelt vrolijk verder).
Nu weer de hdmi van de kpn rechtstreeks weer in de tv gedaan,en een optische kabel van tv naar reciever getrokken,en uiteraard de kanaal toegewezen in de tv,weer niet het gewenste resultaat.

Ik denk er nu aan om de marantz sr7005,met de magnat speakers te verkopen alsook de de cd en de bluray speler.
De reden is dat ik graag atmos wil en geen zin meer heb in al die speakerdraden,en dat ik rechtstreeks wil streamen zodat ik spotify kan luisteren via de set.
Ik zit nu te denken aan samsung hwk-950.

Ik heb wat testen gelezen en komt zeer goed uit de testen,alleen niks over hoe het muzikaal klinkt.
Wat vinden jullie?doen of niet doen?
sta echt in dubio.

Alvast dank iedereen.

remco2706

De yamaha ysp5600 is trouwens ook een goede optie,of volgend jaar een nieuwere marantz reciever kopen maar nog steeds geen atmos.
Speakers aan plafond is bij mij geen optie helaas,dilemma.

Maus

Ik wens je veel sterkte. Er gaat niets, maar dan ook geen enkele soundbar, boven een set normale speakers.

Dokterakai

Ik verwacht hier ook een duidelijk downgrade.

Maus

Ik lees net even wat over dat atmos, ik kende het niet. Ik wens je nogmaals veel sterkte. Samsung zei je?  byebye

remco2706

Die samsung zou al afvallen,die yamaha schijnt het zeer goed te doen.
Ik vind marantz top spul,alleen dat onvriendelijke gebruik begint me steeds meer tegen te staan.
Ik moet even goed nadenken.

Maus


xlr8

Citaat van: remco2706 op februari 11, 2018, 16:52:08
De reden is dat ik graag atmos wil

Dat krijg je echt niet door zo'n plank voor je TV te leggen, wat Maus al min of meer aangaf;  je zal never nooit niet het geluid vanuit een soundbar krijgen t.o.v. een minimale surround opstelling met 4 of 5 speakers.
Over 2 ch. stereo kwaliteit gesproken, die is er helemaal niet. Je hebt vanuit zo'n uitgerekte center totaal geen podiumsuggestie ofwel stereospreiding incluisief het gemis van die mooie 3e dimensie: diepte ;)
De magie van stereo is immers holografie, ik moet de 1e soundbar nog tegen komen die dit laat horen.

V.w.b. ARC... als je de connectie heb gemaakt alsmede de juiste settings ingesteld binnen de menu's is het te proberen om van zowel de TV als de receiver de stroom er volledig af te halen. Dus niet op STB maar fysiek de stekker eruit.
Hierna weer alles inpluggen en opstarten. Wellicht is de ontbrekende handshake er dan wel.


remco2706

Jullie hebben gelijk ik probeer het vanmiddag nogmaals.
Ik had gisteren de hdmi kabel van de kpn naar de hdmi ingang tv/sat in de reciever gedaan.
Daarvandaan een hdmi vanaf de arc(staat alleen out op)vanaf de reciever naar de arc van de tv.
Dit zou toch goed moeten zijn?
Moet cec ook uitstaan dan van mijn tv?
Welke instelling in de marantz zie ik dan over het hoofd?
Als het werkt dan heb ik volgend jaar het liefst een nieuwere reciever dan kijk ik of ik mijn wederhelft zover krijg om subtiel wat hoogte speakers aan ons vrij prijzige verlaagd plafond te brengen.

Stel als bovenstaande niet werkt,dan zou het i.i.g met een optisch kabeltje moeten werken toch rechtstreeks van tv naar de reciever?het gaat er mij om dat ik het geluid van de aps van de tv wil horen,niet dat het geluid van de uitzendingen doorgaan.

Thanks guys

Kamidioblitz

Citaat van: remco2706 op februari 12, 2018, 06:15:17
Jullie hebben gelijk ik probeer het vanmiddag nogmaals.
Ik had gisteren de hdmi kabel van de kpn naar de hdmi ingang tv/sat in de reciever gedaan.
Daarvandaan een hdmi vanaf de arc(staat alleen out op)vanaf de reciever naar de arc van de tv.
Dit zou toch goed moeten zijn?
Moet cec ook uitstaan dan van mijn tv?
Welke instelling in de marantz zie ik dan over het hoofd?
Als het werkt dan heb ik volgend jaar het liefst een nieuwere reciever dan kijk ik of ik mijn wederhelft zover krijg om subtiel wat hoogte speakers aan ons vrij prijzige verlaagd plafond te brengen.

Stel als bovenstaande niet werkt,dan zou het i.i.g met een optisch kabeltje moeten werken toch rechtstreeks van tv naar de reciever?het gaat er mij om dat ik het geluid van de aps van de tv wil horen,niet dat het geluid van de uitzendingen doorgaan.

Thanks guys

Klopt met een optische kabel krijg je hetzelfde resultaat. Arc is juist bedoeld om die optische kabel overbodig te maken. Er is niks mis mee om deze te gebruiken.

Echter, afhankelijk van de tv wordt een 5.1 mix slechts in 2.0 naar buiten gestuurd. Maar dat zul je moeten ondervinden.

Ik zou overigens eerder overwegen om een nieuwe receiver aan te schaffen met up firing front speakers dan een Soundbar. Die apparaten vallen zo tegen in vergelijking met een set bestaande uit versterker plus speakers. Zonde van het geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

CBdicX

#10
ARC is en blijft een probleem kindje van de audio wereld, al vanaf het begin !
Werkelijk alles moet goed staan anders geen geluid, en als alles goed staat kan dat zelfs van dag tot dag wisselen.
Dit heb ik zelf ook ondervonden en ben van ellende maar overgestapt op optisch, en vanaf dat moment geen enkel probleem meer.
Ik gebruik TV/AUDIO optisch alleen voor Netflix, de rest is HDMI.
Mijn TV stuurt over optisch wel 5.1 uit, dus dat ligt merk/model gevoelig en dan is er geen verschil met ARC/HDMI.
De TV's doen gemiddeld allemaal Dolby Digital, misschien DD+ maar dan houd het op.
Nu met de komst van OLED tv's met EARC kunnen die ook Atmos en DTSX door sturen, maar dan praten wij wel over 4000+ euro toestellen, en natuurlijk ook weer een dure receiver met EARC.
Of EARC beter functioneert dan ARC heb ik nog niets over gelezen, dus ik zou zeggen optisch en dan werkt het zoals moet  :-)

En als je serieus bent wat geluid betreft, zeker geen soundbar, dat is voor het gemiddelde 65+ publiek die mee willen doen met hun Dolby Atmos soundbar, die onder gehoor hoogte ligt.......... :-o  :wink:

PS. als je geen geluid krijgt met optisch zit er iets verkeerd met je instellingen van receiver/TV, dit moet goed werken.
TV op optisch OUT, receiver op TV/AUDIO bron en in de instellingen aangeven dat dit optisch moet zijn, staat standaard op HDMI, en dan hoor je niets !

CBdicX

Citaat van: remco2706 op februari 11, 2018, 17:19:49
De yamaha ysp5600 is trouwens ook een goede optie,of volgend jaar een nieuwere marantz reciever kopen maar nog steeds geen atmos.
Speakers aan plafond is bij mij geen optie helaas,dilemma.
Plafond speakers is ook niet (echt) nodig, wel beter, een alternatief zijn 4 Height speakers aan de muur tegen het plafond.
Kijk eens naar Dolby Enabled speakers, kan je zo op je fronts zetten en klaar.
Nagenoeg alle speaker merken hebben nu DE speakers, en je kunt de DE speakers boven je gehoor zetten, een must voor het kaatsen via het plafond !

Frits Denon

Gedoe met instellingen is voor mij reden geweest om weer VOORUIT te gaan naar stereo. Geen moment spijt van gehad.

Moet er wel bij zeggen dat er bij ons meer naar muziek geluisterd wordt dan naar films gekeken. Maar ook bij films geeft een goede stereo set met een paar goede fronts en een sub een mooie audio beleving.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Citaat van: Frits op februari 13, 2018, 09:24:24
Gedoe met instellingen is voor mij reden geweest om weer VOORUIT te gaan naar stereo. Geen moment spijt van gehad.

Moet er wel bij zeggen dat er bij ons meer naar muziek geluisterd wordt dan naar films gekeken. Maar ook bij films geeft een goede stereo set met een paar goede fronts en een sub een mooie audio beleving.
Kan ik mij wel wat bij voorstellen, het is met de huidige toeters en bellen op een receiver uit de hogere klasse, wel van belang dat de gebruiker wat "engineer" kennis bezit.
En moet wat gesleutel aan de instellingen wel je interesse hebben anders word het niks.
Vandaar de populariteit van Soundbars op dit moment, daar is alles vanuit de fabriek geregeld, stekker in het stopcontact, HDMI aansluiten en klaar.

pameijer

Je zou ook de Onkyo HT-S7700 kunnen overwegen. Prima all-in-one atmos systeem met goeie reviews op het www, zoals hier.

Wel veel snoeren weer....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15