SR7007 internetconnectie?

Gestart door rene81, februari 10, 2018, 08:51:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rene81

Hallo allen,

Enige tijd op zoek geweest naar nieuwe versterker, en via vader (audiofiel) een tweedehands SR7007 aangeschaft.

Na reset naar fabrieksinstelling is alles ingesteld en werkt prima, maar ik krijg internetradio niet aan de praat.
Airplay e.d. werkt wel, ook met de App zie ik hem op mijn netwerk, maar bij internetinstelling blijft het een probleem.

Aangesloten op een Genexis  router (als ik me niet vergis een gateway-).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Zit het in het feit dat ik hem juist niet met DHCP moet instellen maar handmatig (en een Ip-adres toewijzen), moet er elders in de router iets ingesteld worden?
Of, zou de huidige (zoals gezegd, teruggezet naar fabrieksinstellingen) firmware het probleem zijn, en moet eerst de firmware update er overheen?
(op vader's advies niet gedaan, want dat zou problemen kunnen leveren met de app?)

Iemand bekend met dit probleem die mij kan helpen een oplossing te vinden?

Alvast bedankt!   :-D
Music is a language that doesn't speak in particular words. It speaks in emotions, and if it's in the bones, it's in the bones.

Bert Poelman

Router eerst maar eens "resetten"' dus stekker eruit, even minuutje wachten en dan de router weer aan de stroom

Bert Poelman

En zie blz 137 van de "gebruikershandleiding", omdat je zegt dat het een tweedehands is kunnen er andere instellingen staan.

rene81

#3
Router was al gereset. De instellingen in de versterker zijn aangepast door mij, dus bovenstaande werkt niet... :-(
Maar iemand enig idee of de firmware de oorzaak kan zijn, cq. iemand die enig idee heeft deze firmware wel of juist niet te installeren?
Music is a language that doesn't speak in particular words. It speaks in emotions, and if it's in the bones, it's in the bones.

rene81

Music is a language that doesn't speak in particular words. It speaks in emotions, and if it's in the bones, it's in the bones.

Spikes25

Ik heb weinig verstand van routers etc. Maar sluit de SR eens bedraad aan op je Modem, zonder tussen komst van je ik neem aan losse router.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

CBdicX

#6
Citaat van: rene81 op februari 10, 2018, 08:51:00
Hallo allen,

Enige tijd op zoek geweest naar nieuwe versterker, en via vader (audiofiel) een tweedehands SR7007 aangeschaft.

Na reset naar fabrieksinstelling is alles ingesteld en werkt prima, maar ik krijg internetradio niet aan de praat.
Airplay e.d. werkt wel, ook met de App zie ik hem op mijn netwerk, maar bij internetinstelling blijft het een probleem.

Aangesloten op een Genexis  router (als ik me niet vergis een gateway-).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Zit het in het feit dat ik hem juist niet met DHCP moet instellen maar handmatig (en een Ip-adres toewijzen), moet er elders in de router iets ingesteld worden?
Of, zou de huidige (zoals gezegd, teruggezet naar fabrieksinstellingen) firmware het probleem zijn, en moet eerst de firmware update er overheen?
(op vader's advies niet gedaan, want dat zou problemen kunnen leveren met de app?)

Iemand bekend met dit probleem die mij kan helpen een oplossing te vinden?

Alvast bedankt!   :-D

Ik neem aan dat het om vTuner gaat, dan dien je eerst een account aan te maken op jou PC met het MAC nummer van de receiver, in dit account de gewenste radio zenders in zetten, en die kan je dan gebruiken via Internet Radio op de receiver.

Zie pag 58
http://m.marantz.nl/DocumentMaster/NL/SR7007N_NED_CD-ROM_v00.pdf


rene81

Het is een hybrid, d.w.z. het is één apparaat. Los aansluiten op modem is due niet mogelijk.

En die Vtuner, dat zal toch alleen werken als ik kan 'connecten' met internet. Daar zit nu juist het probleem..
Music is a language that doesn't speak in particular words. It speaks in emotions, and if it's in the bones, it's in the bones.

Bert Poelman

Hoi: even via een hele omweg, anders had ik je een foto gestuurd, maar dat wil helaas niet via de Ipad (bestanden te groot om als bijlage mee sturen..) echter volgens een of andere helpdesk (kabelnetveendam.nl) staan router poorten 2;3 en 4 UITGESCHAKELD, en moet je via poort 1 een switch aansluiten. Ik heb gegoogeld op "hoe sluit ik apparatuur aan op de Genexis"; en kwam zo op de site van kabelnetveendam.nl terecht Daar staat een foto van een Genexis router, en verteld men dus dat alleen poort 1 actief is. Weet natuurlijk niet of dit bij jouw router ook zo is, maar dat kan je internet aanbieder je waarschijnlijk wel vertellen.

Succes

Bert Poelman

De zoekterm "Genexis hybrid handleiding" geeft via on.nl hetzelfde resultaat; alleen poort 1 werkt! Meerdere dingen via een  (losse) router, of een switch.