Marantz NA8005 ervaringen en app met iOS

Gestart door Synergy, februari 09, 2018, 15:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Synergy

Beste,

Ik overweeg ook om een Marantz NA8005 te kopen.
Ik lees alleen in vele reviews dat de app erg slecht is en vaak uitvalt of zelfs crashed. Ik zal de app gaan bedienen met een iPhone 7 en iPad met iOS 10. Wat betreft de app, we zijn nu een aantal jaren verder, is daar al verbetering in gekomen door bv firmware? Of is het echt een ramp? Ik zal voormamelijk via Spotify Connect gaan werken aangezien ik nog geen ervaring heb met de andere mogelijkheden van de NA8005. Wat zijn jullie ervaringen met deze speler en de app?

Hoe staat de Marantz trouwens qua klank in verhouding met een Bluesound Node 2?
Wat zou jullie advies zijn tussen deze twee producten?

Bert Poelman

Ik gebruik zelf de app "DeRemote for Denon and Marantz", kun je kopen in de app store; kost een paar euro; werkt hier prima!

maddc

wil deze topic ook van nabij volgen . heb zelfde keuze-probleem ...
heb de bleusound node reeds gebruikt en gehoor bij STASSEN . kwaliteit en gemak in gebruik .
maar idem als na 6005 EN na 8005. deze laatste worden nu aan aantrekkelijke prijzen uitgedeeld...

cantodea

Weet er iemand of de NA 8005, aangesloten via usb op bvb. een Imac herkend wordt door Roon software?
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Faxe

Mijn na11 wordt aangesloten via usb vanaf een mac mini herkend door Roon.

cantodea

Citaat van: Faxe op februari 13, 2018, 23:53:46
Mijn na11 wordt aangesloten via usb vanaf een mac mini herkend door Roon.

Oké, dank u, hier kan ik wat mee.
Primare I22, Arendal Sound 1723 Tower speakers, Bluesound Node 2 Roon endpoint, HAF Room Correction.

Kempenaartjes

Jammer dat de NA8005 vaak slecht in het daglicht geplaatst worden i.v.m. de Marantzapp. Wij hebben nagenoeg nooit problemen hiermee. Anders een reset en alles loopt weer. De bubblepnp werkt ook goed op Marantz.
Airplay was het zeker niet vanwege minder kwaliteit.

polleke_cgc

Als je via Spotify connect werkt, dan gebruik je die Marantz app amper. Dus veel rol speelt dat dan niet. Al vind ik het zonde om enkel Spotify te gebruiken : flacs of dsd's op de Nas via netwerk (dlna) afspelen zorgt toch voor een betere klank...
Die Marantzapp is inderdaad niet super, maar zeker ook geen ramp. Persoonlijk vind ik een Nas een veel logischer keuze dan een laptop via usb...

HilbertFlokstra

Super dank voor deze tip! Werkelijk helemaal top ook op de NA6005! Enorm snel ook met diverse nummer wissels en keuzes etc!

Citaat van: Kempenaartjes op februari 21, 2018, 09:04:35
Jammer dat de NA8005 vaak slecht in het daglicht geplaatst worden i.v.m. de Marantzapp. Wij hebben nagenoeg nooit problemen hiermee. Anders een reset en alles loopt weer. De bubblepnp werkt ook goed op Marantz.
Airplay was het zeker niet vanwege minder kwaliteit.

Kempenaartjes

Wij kregen deze tip en zijn er zeer content mee. Streamen...... hello

xander32

Top dat het nu naar wens werkt 👍🏻.

Citaat van: Kempenaartjes op maart 10, 2018, 09:31:27
Wij kregen deze tip en zijn er zeer content mee. Streamen...... hello