RC015SR afstandsbediening repareren?

Gestart door mig58, februari 07, 2018, 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mig58

Van mijn afstandsbediening voor de SR7007 receiver, werken de volumetoetsen niet meer. Het komt kennelijk vaker voor, maar mijn vraag is: hoe maak ik zonder veel schade deze afstandsbediening open, of weet iemand een reparateur?

pdufrenne

Ik heb géén kant en klare handleiding voor de Marantz remote.

In z'n algemeenheid zitten afstandsbedieningen in elkaar met een paar schroefjes en voor de rest twee helften die in elkaar geklikt zijn.
Klepjes verwijderen, eventuele rubber dopjes loswrikken, en alle schroeven verwijderen.

Het lastigste is om de twee plastic helften van elkaar los te krijgen.
Gebruik géén metale hulpmiddelen, maar enkel plastic. Bijvoorbeeld een (oud) pasje.
Eerst met de hand een kleine opening wrikken en dan het pasje ertussen en doorschuiven.

Zijn deze los dan de printplaat los maken of schroeven.
Deze, samen met het rubber knopmatje, in louw water met wat afwas lekker schoon schrobben. Niet te hard!
Goed laten drogen.
Het rubber matje eventueel op een theedoek voorzichtig droog meppen.

En dan alles weer in elkaar zetten zoals het zat.

Succes verzekerd, maar je zult altijd sporen zien dat hij open geweest is!
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

mig58

Hartelijk dank voor de tip, ik ga het morgen proberen!

marijnvdzaag


mig58

Dag Marijn,

De tip om een oud betaalpasje te proberen is goud waard! Beginnen op een hoek aan de voorzijde, bij de infrarood zender. Dan langs de lange kant voorzichtig naar beneden glijden. Wel eerst het schroefje in het batterijvakje verwijderen!
Ik durfde de hele zaak niet in lauw water onder te dompelen, maar heb de contacten met wat spiritus en wattenstaafjes schoongedept. Daarna de zaak weer in elkaar gezet, en de toetsen werkten weer!
Nu, een paar weken later, begint één van de toetsen toch weer kuren te krijgen, dus binnenkort toch maar een sopje ...

Succes!

Maus

Het rubber matje, dus de knopjes, is nog het belangrijkste.

marijnvdzaag

Dankjewel! Hopelijk kan je er zo nog lang plezier van beleven. Ik ga het ook maar eens proberen, want bij mij werken een stuk of 8 knoppen al niet goed meer, en dat met de nieuwere RC026SR...

marijnvdzaag

Vergeten mijn resultaat te vermelden, dus alsnog bij dezen. Het is helemaal gelukt :) Er was vet gekomen tussen de knopjes en printplaat. Schoonvegen en contactsprayen heeft prima geholpen gelukkig.